MX regen seg?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gusten
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 22 dec 2016 10:23

MX regen seg?

Inlägg av Gusten »

Hej Har haft en MS 75 i tre år och nu bytt till en MX LR, har en fundering kring regent på MX. Bor i Gbg och nu när det kryper ner i graderna har jag alltid begränsad regen, jag värmer bilen i minst 30min på morgonen och har ca 2 mil till jobbet men ändå har jag knappt någon regen alls när jag kommer fram. Så hade jag inte med min MS utan där hade jag begränsad när det var extremt kallt men körde jag en stund så släppte det. Hur har ni andra den med era nya MX?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: MX regen seg?

Inlägg av Legato »

Gusten skrev:
Hej Har haft en MS 75 i tre år och nu bytt till en MX LR, har en fundering kring regent på MX. Bor i Gbg och nu när det kryper ner i graderna har jag alltid begränsad regen, jag värmer bilen i minst 30min på morgonen och har ca 2 mil till jobbet men ändå har jag knappt någon regen alls när jag kommer fram. Så hade jag inte med min MS utan där hade jag begränsad när det var extremt kallt men körde jag en stund så släppte det. Hur har ni andra den med era nya MX?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Gissar att det inte varit tillräckligt kallt... Batterivärmaren aktiveras om batteriet är kallare än 0 grader. Har knappt varit några sådana dagar i Stockholm än, så gissar detsamma i Göteborg.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Skriv svar