Bakåtvänd barnstol fram

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

JonasGudmunds
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 dec 2019 10:15

Bakåtvänd barnstol fram

Inlägg av JonasGudmunds »

Hej,

Har beställt min nya X Performance med leverans i mars. Jag har beställt den med sex platser. Vi har två barn, en kille på 1,5 och en tjej på snart 4. Jag skulle villa ha stora tjejen i en bakåtvänd stol i framsätet så att mamma kan sitta i andra raden med lillkillen i en isofix-stol bredvid sig. På det sättet har vi koll på båda barnen.

Någon som har erfarenhet av en sådan konfiguration? Funderar på att sätta stora tjejen i en iso-fix i tredje raden om det inte fungerar fram. Problemet med det är att vi har en stor labrador som jag skulle önska fick hela bagaget för sig själv.

Alla kommentarer uppskattas!

MVH
Jonas
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Bakåtvänd barnstol fram

Inlägg av Tars »

Det funkar.
Kruxet är att spegel blir skymd.
Man kan kanske lösa det med en kamera och en skärm.
Kameran monteras så den ser backspegeln.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Bakåtvänd barnstol fram

Inlägg av [JM] »

JonasGudmunds skrev:
Hej,

Har beställt min nya X Performance med leverans i mars. Jag har beställt den med sex platser. Vi har två barn, en kille på 1,5 och en tjej på snart 4. Jag skulle villa ha stora tjejen i en bakåtvänd stol i framsätet så att mamma kan sitta i andra raden med lillkillen i en isofix-stol bredvid sig. På det sättet har vi koll på båda barnen.

Någon som har erfarenhet av en sådan konfiguration? Funderar på att sätta stora tjejen i en iso-fix i tredje raden om det inte fungerar fram. Problemet med det är att vi har en stor labrador som jag skulle önska fick hela bagaget för sig själv.

Alla kommentarer uppskattas!

MVH
Jonas
Bakåtvända stolar i baksätet har ju varit uppe på tal tidigare i forumet. Tror det är några som kör två bakåtvända på rad två. En i mitten och en på sidan. Sen sitter en vuxen på andra sidan.
Bakåtvänd stol på rad tre tror jag du kan glömma pga hur mkt plats på längden en bakåtvänd kräver.
Finns säkert nån här som provat och kan ge input.

Edit. Missade att du beställt en 6-sits
Senast redigerad av [JM], redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Bakåtvänd barnstol fram

Inlägg av GreenMachine »

Har ingen 6-seats utan 5. Att sätta bakåtvänd fram är som några redan varit inne på ingen höjdare eftersom man blir av med backspegeln på högersidan men visst går det.

Har själv den i mitten bak och det funkar hur bra som helst och även om det då inte går i en 6:a så skulle jag nog åndå satsat på att i alla fall ha den bak. Vet inte hur gamla dina barn är men för oss har det funkar rätt bra att ha alla barn baksätet och hjälpa varandra lite.
Skriv svar