Fönster som inte går stänga

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

nicknice
Inlägg: 1
Blev medlem: 10 dec 2019 10:18

Fönster som inte går stänga

Inlägg av nicknice »

Model X - Fönster som inte går att stänga.

Idag var det minus 5 grader och jag hade glömt att sätta på värmen innan gick ut och givetvis så går inte att öppna dörrar och öppna backspeglar för det har frusit fast. Får att få det att komma loss lite fortare hällde lite varmt vatten på fönsterkanten.

Efter stund så kunde köra iväg och trodde allt var OK. Stannade vid skolan i 10-15 minuter.

När jag kommer ut mot bilen, ljuset tänder upp sig och allt som vanligt men ser sedan att båda fönster fram automatiskt åker ned. Sätter mig i bilen. Men ingen av mina 4 kontroller på förardörren fungerar och inte heller för att justera spegel på min sida och båda rutor är öppna fram.

Testar att stänga dom 3 rutor (alla utom förare) med deras knappar på deras dörr och det fungerar som det skall. Så kan öppna och stänga vid sin dörr men dom 4 knapparna på förar dörr händer inget.

Alla fönster stängda utom förardörr. Går ifrån bilen. Den låser sig. Kommer tillbaka till den och den låser upp sig. Då automatiskt så går fönster ned på passagerar fram och detta gör den varje gång bilen har varit låst och man kommer tillbaka till bilen. IDAG Alltså. Inte innan.

Har stängt av bilen, komplett med OFF. Låtit den gå ned i SLEEP MODE och väntat. Hjälper inget.

Har startat om bilen med det två knappar på ratten 2 ggr. Hjälper inget.

Inga av dom 4 knapparna fungerar på förare dörr och fönster går inte stänga vänster fram och fönster höger fram öppnar sig alltid när bilen låser upp sig.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Fönster som inte går stänga

Inlägg av Bjelke »

Har du möjlighet att ställa bilen i ett varmgarage? Det vore värt att testa iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
infelicitas
Teslaägare
Inlägg: 222
Blev medlem: 10 jul 2018 18:15

Re: Fönster som inte går stänga

Inlägg av infelicitas »

det med att fönstret går ned när du låser upp, det kan ha sparats på din profil. prova att hissa upp det och spara din profil manuellt.
Verdi

Re: Fönster som inte går stänga

Inlägg av Verdi »

Bilen var bra isig i morse. Som pansar. Regnet övergick till snö när jag åkte hem från jobbet igår och så snöade det mer sen jag kom hem. Hade svårt att öppna dörrarna trots förvärmning. Och svårt att stänga också för den delen... Teslas bilar trivs inte riktigt i kylan, det går inte att komma ifrån.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Fönster som inte går stänga

Inlägg av NEO »

Verdi skrev:
Bilen var bra isig i morse. Som pansar. Regnet övergick till snö när jag åkte hem från jobbet igår och så snöade det mer sen jag kom hem. Hade svårt att öppna dörrarna trots förvärmning. Och svårt att stänga också för den delen... Teslas bilar trivs inte riktigt i kylan, det går inte att komma ifrån.
Aldrig upplevt problem om man har varmgarage.

Nu med carport tycker jag det fungerar skapligt ändå. Silikonstift innan det blir -10°C samt förvärmning gör susen. Värsta man kan göra är att tvätta bilen och inte torka ordentligt inomhus, då skapar man problem för sig själv med karmfria dörrar.
Användarvisningsbild
worldcitizen
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 02 maj 2019 13:07
Ort: Stockholm

Re: Fönster som inte går stänga

Inlägg av worldcitizen »

Tesla bilarna har "karaktär" ivf :)
Hoppas problemet löser sig
det är främst regn som övergår till is som är extra jobbigt. Det blir ofta lång förvärmning med det tycker jag alltid funkar.
Bara ett ton snö utan massa regnvatten upplever inte jag som problem.
2015 Model S 85D - Såld
2017 Audi A6 TDI quattro automat - företags bil.
2019 Model X Performance, svart, 5 dörrars, svarta 20 slipstream, "total självkörningsförmåga", ådrad askdekor inredning. Levererad aug 2019. (utan Ludicrous Mode)
NinjaNiklas

Re: Fönster som inte går stänga

Inlägg av NinjaNiklas »

Både på S och X har jag upplevt liknande. Under körning också... Det e mindre kul.

Men det jag gjort då( vet inte om det är korrekt eller ej) var att nolla klämskyddet när jag till slut fått rutan att reagera.
Skriv svar