Radera väntande uppdatering?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

kontakten2

Re: Radera väntande uppdatering?

Inlägg av kontakten2 »

Det blir svårt att diskutera med dig taliz då du tycks vara dåligt insatt i ämnet
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14515
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Radera väntande uppdatering?

Inlägg av taliz »

kontakten2 skrev:
Det blir svårt att diskutera med dig taliz då du tycks vara dåligt insatt i ämnet
Förklara gärna för mig vad jag missat. Jag läste tråden ovan och jag förstår exakt vad som åsyftas.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
tr1
Teslaägare
Inlägg: 218
Blev medlem: 07 apr 2016 12:29

Re: Radera väntande uppdatering?

Inlägg av tr1 »

mans71 skrev:
kontakten2 skrev:
Det finns en baksida. Det gör det alltid :roll:

I garantiavtalet står det att garantin inte gäller om man ej kör uppdateringarna. Det är sant :? Sen kan man diskutera hur länge man kan undvika så det är skäligt.
Hmm :? Läste igenom garantivillkoren och hittade det här;

"Trots garantins vida omfattning täcker denna begränsade batteri- och drivenhetsgaranti inte
skador som orsakats medvetet (inklusive medvetet missbruk eller förstörelse av ditt fordon eller
om aktiva varningssignaler eller servicemeddelanden har ignorerats)
, vid krock eller olycka
(förutom vid batteribränder enligt vad som angivits ovan) eller om Batteriet eller drivenheten
reparerats eller hanterats av annan än Teslas personal eller som inte är auktoriserad av Tesla.."

Är då ett servicemeddelande samma sak som att det finns en ett meddelande om att det finns en uppdatering, som man inte har en aning om vad den gör, inte har installerats?

Men sen läste jag lite till;

"Du kan upphäva den här begränsade nybilsgarantin om du inte följer de särskilda instruktioner och
rekommendationer avseende användningen och driften av fordonet som anges i dina
ägarhandlingar, inklusive, men inte begränsat till:

• Installera fordonets programvaruuppdateringar efter meddelande om att det finns en
uppdatering tillgänglig;"

Så, du har rätt. Man kan inte låta bli att installera uppdateringar som man inte vet vad dom får för konsekvenser med bilen som man har köpt, iaf inte om man vill vidmakthålla garantin. Helt sjukt.
Delar inte din slutsats. ”Du kan upphäva...” är inte detsamma som ”Du förlorar automatiskt...”.

Jag menar att det ska finnas ett samband mellan den underlåtna uppdateringen och felet för att Tesla ska kunna göra gällande att garantin inte gäller.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
X 90D (levererad 26 september 2016)
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
Skriv svar