Säkerhet fob

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
John Galt
Teslaägare
Inlägg: 465
Blev medlem: 21 sep 2019 22:00
Ort: Stockholm

Säkerhet fob

Inlägg av John Galt »

Läste i någon tråd om tjuvar som kopierar fobben så de kan köra iväg med bilen. Någon påstod, i förbifarten, att fobben till MX är säkrare än till andra Teslor. Jag förstår inte varför det skulle vara så men vet inte vilken tråd jag läste det i. Någon som kan räta ut mitt frågetecken här?
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare
Inlägg: 559
Blev medlem: 24 aug 2017 10:29

Re: Säkerhet fob

Inlägg av OlleBack »

John Galt skrev:
Läste i någon tråd om tjuvar som kopierar fobben så de kan köra iväg med bilen. Någon påstod, i förbifarten, att fobben till MX är säkrare än till andra Teslor. Jag förstår inte varför det skulle vara så men vet inte vilken tråd jag läste det i. Någon som kan räta ut mitt frågetecken här?
Dom bytte teknik i fobbarna vill jag minnas. Är väl dock ändå rekommenderat att köra med pin 2 drive då man fortfarande kan förlänga signalen (men inte kopiera nyckeln) . Tror jag :)
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Säkerhet fob

Inlägg av oscfor »

John Galt skrev:
Läste i någon tråd om tjuvar som kopierar fobben så de kan köra iväg med bilen. Någon påstod, i förbifarten, att fobben till MX är säkrare än till andra Teslor. Jag förstår inte varför det skulle vara så men vet inte vilken tråd jag läste det i. Någon som kan räta ut mitt frågetecken här?
Model X använder Bluetooth för sin nyckel. Mycket svårare att förlänga än den till S. Klona nyckeln går inte i moderna Tesla (bara på de tidiga S, som därefter bör ha uppdaterats). Mig veterligen har ingen nyckelförlängt och stulit en X i Sverige. Den som stals i somras stals av någon som kommit över en nyckel.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
NinjaNiklas

Re: Säkerhet fob

Inlägg av NinjaNiklas »

Litar inte på en sekund på några bilnycklar alls..
Jag har mina fobbar i rf block påsar från amazon. Har lagt påsen mot dörren(med pas entry on för test) och den reagerar inte. Så säkrare än så blir det nog inte. Ja, hjulmuttrarna är ju inte med lås på prg aå det fick man ju skaffa separat.
Kör dock utan passive entry och med pin to drive.
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Säkerhet fob

Inlägg av [JM] »

Pin2drive och nycklarna i en plåtburk.
Användarvisningsbild
miksch
Teslaägare
Inlägg: 354
Blev medlem: 30 mar 2015 20:59

Re: Säkerhet fob

Inlägg av miksch »

Samma her.
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Säkerhet fob

Inlägg av GreenMachine »

I den här tråden så hittar du det mest i detta ämne.

viewtopic.php?f=57&t=17456
Skriv svar