Utrustning, hur veta?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

jsoderbe
Inlägg: 15
Blev medlem: 01 jan 2015 11:05
Ort: Västerås

Utrustning, hur veta?

Inlägg av jsoderbe »

Hej, jag letar X lite försiktigt än så länge, och har råkat ut för ett återkommande problem: väldigt få verkar veta vad de har för utrustning i sin X! Värst är KVD vilket kanske inte är så konstigt. De skriver bara ut den utrustning som de kan se, och vet naturligtvis inte vad AP2 och Raven innebär...

Så jag har ringt Tesla och råkar man få tag i en riktig människa (nära nog omöjligt, vilket i sig är oroande) så lämnar de inte ut några uppgifter. De försökte sälja en ny bil till mig istället, och lyckades nästan...

Är det någon som har tips på hur man kan få fram informationen på en bil som tex står hos KVD?

Mvh Johan
Verdi

Re: Utrustning, hur veta?

Inlägg av Verdi »

jsoderbe skrev:
Hej, jag letar X lite försiktigt än så länge, och har råkat ut för ett återkommande problem: väldigt få verkar veta vad de har för utrustning i sin X! Värst är KVD vilket kanske inte är så konstigt. De skriver bara ut den utrustning som de kan se, och vet naturligtvis inte vad AP2 och Raven innebär...

Så jag har ringt Tesla och råkar man få tag i en riktig människa (nära nog omöjligt, vilket i sig är oroande) så lämnar de inte ut några uppgifter. De försökte sälja en ny bil till mig istället, och lyckades nästan...

Är det någon som har tips på hur man kan få fram informationen på en bil som tex står hos KVD?

Mvh Johan
Går inte vad jag vet. Du behöver se slutfakturan från Tesla där alla tillval är specad SAMT veta exakt vad som ingick som standard när bilen byggdes. Är lite knepigt för Tesla ändrar ju som de tycker.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7067
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Utrustning, hur veta?

Inlägg av fth »

Om du har VIN så kan du slå upp all information här:
https://ev-cpo.com/hunter/?lookup

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5294
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Utrustning, hur veta?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

fth skrev:
Om du har VIN så kan du slå upp all information här:
https://ev-cpo.com/hunter/?lookup

/fth
Om man har tur så kan det funka.
The only VINs that will work with this tool are Model S or Model X vehicles that have been listed for sale on the Tesla.com New or Used Inventory websites.
Model Y P
Model S P
Model S P
Skriv svar