Kommentarer jag läst på nätet nämner att det verkar onödigt komplicerat med inkoppling på CAN-bussen eftersom det borde räcka att "låtsas" trycka på knapparna som redan finns där bak...
Annars verkar inte installationen speciellt svår och kostnaden inte så värst dyr heller
Lite lustigt då man många ggr kan närma sig bilen bakifrån utan den öppnar men när man trycker på öppna för bakluckan accepterar den nyckeln och låser upp
Är det någon som installerat denna? Jag har köpt den till MX och börjat installera. Har fastnat på punkterna 11 och 13. Jag får inte bilderna i instruktionerna stämma med verkligheten. Ser definitivt inte hur jag ska koppla in B+ enligt punkt 13. //cloud.tapatalk.com/s/5f81f4aa3dc ... manual.pdf
Edit: fästet för jorden hittad. Nu återstår kontinuerlig 12v.
Senast redigerad av John Galt, redigerad totalt 1 gånger.
Kan någon förklara för mig vad finessen med detta är?
På vilket sätt är det enklare att vifta med foten under kofångaren än att trycka på en knapp? Vad är det jag missar?
/fth
När man har något i händerna man inte vill ställa ner på blöt asfalt.
När luckan (och handtaget) är skitigt.
Ok på det första, händer dock inte mig tillräckligt ofta att jag ens funderat på en lösning på det ”problemet”
Det andra fallet löser man väl med fobben, jag öppnar i princip aldrig bakluckan med handtaget.
/fth
Bekvämt att slippa fippla med sånt på vintern när man har handskar.
Men visst, sensor på luckan är inte avgörande på något sätt.
Min bil erbjuder inte mindre än fyra olika sätt att öppna bagageluckan. Onödigt många kan man tycka.
Jag trodde att fotöppning av bakluckan skulle vara nånting jag kommer använda hela tiden innan jag fick min e-tron. Men faktum är att jag nästan inte använder det alls. Det fungerar inte tillräckligt tillförlitligt för att det ska vara praktiskt. I själva verket händer det allt för ofta att man står och viftar lite halvelegant med ena foten, och till sist tar man handen och öppnar luckan på gammaldags vis i alla fall. Och folk står och undrar vad man håller på med och varför man sparkar under bilen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag trodde att fotöppning av bakluckan skulle vara nånting jag kommer använda hela tiden innan jag fick min e-tron. Men faktum är att jag nästan inte använder det alls. Det fungerar inte tillräckligt tillförlitligt för att det ska vara praktiskt. I själva verket händer det allt för ofta att man står och viftar lite halvelegant med ena foten, och till sist tar man handen och öppnar luckan på gammaldags vis i alla fall. Och folk står och undrar vad man håller på med och varför man sparkar under bilen.
På Volvon behöver man läsa instruktionen. Innan jag gjorde det svepte jag med foten mitt under bilen. Instruktion löd att föra foten rakt fram något till vänster om mitten. Gör man så funkar det 99% av försöken.
På Polestaren funkar fotöppning klockrent varje gång. Det är den metod jag använder för att öppna luckan 95% av gångerna just för att det är så tillförlitligt och man slipper ta fram FOBen ur fickan. Jag trodde också först att det var lite gimmick. Hade det på Ipace och där funkade det kanske 50% av gångerna, så jag slutade använda det. Blev lite som med summon, det funkade aldrig när man verkligen hade behov för det. Nu hade det känts lite konstigt att gå tillbaks till att inte ha det. Är säkert som med automatiska dörrar på Model X. De som har det förstår inte hur man ska klara sig utan
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14