Dåligt telefonljud

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Dåligt telefonljud

Inlägg av GreenMachine »

Hade bra ljud i min Raven 2019 fram till någon (vet inte exakt vilken) strax innan jul.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Dåligt telefonljud

Inlägg av bonath »

ChristerSjo skrev:
Min fru har slutat lyssna på mig för länge sedan, så tekniken spelar inte så stor roll ;)

Ja, man lyssnar mest... :lol: :lol:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Yamakrille
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 21 dec 2019 14:51

Re: Dåligt telefonljud

Inlägg av Yamakrille »

Jag har haft min nya model X (2019) i 3 veckor. Skitdåligt ljud i telefonen när jag använder handsfree.
Hade bilen inne på service för detta igår och dom sa att dom inte kunde replikera problemet....jag ringde upp killen på vägen hem och han höll med om att det lät förfärligt. I låga farter upp till ca 50 låter det som om någon knackar på mikrofonen, i högre farter hackar det och är mycket bakgrundsljud.
Vidare sa dom att det var bara med iphone X som det uppstod på och då bara med vissa exmplar....jag ska testa med en iphone 7 och en Samsung (android) telefon idag och se om det är någon skillnad. Jag ser här att detta förekommer hos fler än mig.
- kommentarer från forumet?
- kan vi ta detta vidare på något sätt tillsammans?
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Dåligt telefonljud

Inlägg av Remuz »

Förr gick det att stänga av Apple Watch och ljudet ordnade sig. Gällde dock alla iPhones när man hade klocka med sig. Kändes enklare att inte använda funktionen så jag har inte testat det på länge och vet därför inte om det fortfarande funkar
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare
Inlägg: 878
Blev medlem: 21 okt 2017 07:10

Re: Dåligt telefonljud

Inlägg av PhR34k »

Jag har Samsung, har provat med min gamla Note 9, S10e och nu senast med en pixel 4.
Resultat, ingen hör vad man säger.
Det saknar jag med merca, folk trodde jag prata i luren när jag låg och körde i 120km/h och med teslan i 50 så får man skrika och artikulera som Siri för att folk ska förstå något.

Skickat från min Pixel 4 via Tapatalk
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Dåligt telefonljud

Inlägg av thebishop »

Model S har också uselt ljud. Tänk om man kunde köpa till en svanhalsmik- fult, men grymt ljud.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Limpan
Inlägg: 6
Blev medlem: 25 maj 2019 11:47

Re: Dåligt telefonljud

Inlägg av Limpan »

Trist att det inte verkar vara bara jag. Samt att ingen som upplever det som dåligt verkar fått det löst. Jag har iofs Apple Watch och iPhone X..men tycker mig läst att de problemen skall vara fixade. Frugan iPhone 7 och ingen Apple Watch verkar inte så mkt bättre iofs.

Får göra ett försök med servicecentret.
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare
Inlägg: 878
Blev medlem: 21 okt 2017 07:10

Re: Dåligt telefonljud

Inlägg av PhR34k »

Min bil var inne i fredags för diverse fix.
Bla att kika på problemet med att folk inte hör mig så bra på telefon, de bytte mikrofonerna och enligt de som tidigare klagat så låter det mycket bättre nu och man hör vad jag säger.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Dåligt telefonljud

Inlägg av [JM] »

Har en 2019 pre-raven och upplever att ljudet är bra med uppkopplad telefon.
Har provat både samsung S10 och Moto Z2.

Om det klipper så kan det vara BT länken till telefonen som strular.
Om det är eko, burkigt ljud mm så är det ju bilens mikrofon i kombination med anti-eko mjukvaran som är knas vilket dom borde kunna fixa kan man tycka.
Skriv svar