Cykel/skidhållare Model X

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

IXTAbox
Inlägg: 10
Blev medlem: 07 feb 2021 10:42

Re: Cykel/skidhållare Model X

Inlägg av IXTAbox »

Hej!

Vi har designat IXTAbox så att botten på lådan är i nivå med bottenplattan på bilen.

Lådans position kan justeras 8cm upp och ned med den infästnings mekanism som vi har på lådan och dragkrokshållaren, vilket gör att den kan monteras något lägre eller högre än botten plattan beroende på hur man vill ha lådan.

Bifogar en bild jag precis tog på en låda som jag har på bilen nu, frigången är 34 cm, då är den i max uppläge, i lägsta läge skulle markfrigången vara 26cm.
Screenshot 2021-06-30 at 17.16.44.png
Markfrigången är god. All normalt körande, tex över vägbulor, etc. är inga problem.

Återkoppla gärna om du har fler frågor.

Mvh Carl
Dodde
Inlägg: 484
Blev medlem: 16 jan 2021 20:40

Re: Cykel/skidhållare Model X

Inlägg av Dodde »

fimpen skrev:
Kompletterar med lite bilder:
8F561762-6C65-4F29-B389-1F4A6833B88C.jpeg
B37C6E97-6CB6-4BA0-ACD2-DB558E713535.jpeg
Funkar super, om än lite tung. Kollade även vad jag betalade för MFT Back Carrier + Back Work, 2599 kr inkl. Frakt från tyskland. Tackräckes-rören var gratis från skrothögen och takboxen hade jag sedan innan.

Kanonlösning som också är flexibel och där en kan byta själva boxen efter behov/tycke/smak.

/Fimpen
Var beställde du ifrån kollade på MFT System men de verkar bara skicka inom Tyskland, kan ju ha ändrat sig sedan du köpte iofs.
Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 09 sep 2017 14:03
Ort: Arvika

Re: Cykel/skidhållare Model X

Inlägg av fimpen »

Hej

Det funkade inte med frakt till Sverige från hemsidan. Jag mejlade Info@mft.systems och fick svar:

” hello, thank you for your inquiry.

you are welcome to purchase the goods directly from us.
We send our goods by UPS. The shipping costs are € 50.00. We would send you an invoice for payment in advance and the goods will then be dispatched after receipt of payment.

Would you like to order the items from us?

Kind regards”

Fick en pdf-faktura som jag förbetalda via IBAN och grejerna en vecka senare. Mycket nöjd.

/Fimpen
MXP Raven -19
MS 85 -14 (till salu)
MS LR -23 (hämtas snart...)
Beställd: Cybertruck tri motor AWD
Dodde
Inlägg: 484
Blev medlem: 16 jan 2021 20:40

Re: Cykel/skidhållare Model X

Inlägg av Dodde »

fimpen skrev:
Hej

Det funkade inte med frakt till Sverige från hemsidan. Jag mejlade Info@mft.systems och fick svar:

” hello, thank you for your inquiry.

you are welcome to purchase the goods directly from us.
We send our goods by UPS. The shipping costs are € 50.00. We would send you an invoice for payment in advance and the goods will then be dispatched after receipt of payment.

Would you like to order the items from us?

Kind regards”

Fick en pdf-faktura som jag förbetalda via IBAN och grejerna en vecka senare. Mycket nöjd.

/Fimpen
Stort tack! Mailar imorgon.
Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 09 sep 2017 14:03
Ort: Arvika

Re: Cykel/skidhållare Model X

Inlägg av fimpen »

Lycka till!

/F
MXP Raven -19
MS 85 -14 (till salu)
MS LR -23 (hämtas snart...)
Beställd: Cybertruck tri motor AWD
Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 09 sep 2017 14:03
Ort: Arvika

Re: Cykel/skidhållare Model X

Inlägg av fimpen »

Matte skrev:
JRWatth skrev:
IMG_4611.jpg
Jag köpte en Thule easybase och monterade min takbox jag hade på tidigare bilen. Den går på men är lite för djup så ljusrampen går ej på. Thule skall ha en pacific 500 som skall kunna ta längdskidor upp till 210 cm och bara vara 50cm djup och 30 hög och 220cm bred (boxen på bilden är 230 bred). Model x är ju 227 mellan speglarna så 220cm borde gå bra. Går att öppna takluckan och regplåten syns.
Jag funderar på det där men maxlasten på easybase är 45 kg. Tycker det känns som att vikten vikten på det man vill packa blir lite.

Fimpens lösning är nog att föredra men då måste man ju kunna det :/
Ja, jag övervägde Thule Easybase men mft-lösningen lastar det dubbla så det bör vara ok att knö in så mycket du orkar i en takbox. Back Carrier + back Work är riktigt rejäla grejor, men det har ju samtidigt nackdelen att det är lite tungt.

/Fm
MXP Raven -19
MS 85 -14 (till salu)
MS LR -23 (hämtas snart...)
Beställd: Cybertruck tri motor AWD
Skriv svar