Final payment?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Die Kloppster
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 07 feb 2020 16:43

Final payment?

Inlägg av Die Kloppster »

Ursäkter min okunnighet här men skulle verkligen uppskatta lite vägledning. Mail från Tesla idag:

Your invoice is now available for review in your Tesla Account. Please complete your final payment prior to delivery.

För det första kan jag inte logga in på Tesla Appen - 'finns inga Tesla produkter länkade till ditt Tesla-konto'.

Om man följa länken i mailen kommer jag till mitt konto står det:
'Nästa steg

Vi håller på att upprätta din faktura och kommer att kontakta dig för att ordna med din slutbetalning.'

Jag har ansökt om finansering med DNB och blev godkänd.
Vad betyder 'final payment'? Är det denna första förhöjda inbetalning som man har kommit överens om?
Menar dem att jag betala den första inbetalningen eller att jag har blivit godkänd av DNB? :roll:
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Final payment?

Inlägg av metchristian »

Die Kloppster skrev:
Ursäkter min okunnighet här men skulle verkligen uppskatta lite vägledning. Mail från Tesla idag:

Your invoice is now available for review in your Tesla Account. Please complete your final payment prior to delivery.

För det första kan jag inte logga in på Tesla Appen - 'finns inga Tesla produkter länkade till ditt Tesla-konto'.

Om man följa länken i mailen kommer jag till mitt konto står det:
'Nästa steg

Vi håller på att upprätta din faktura och kommer att kontakta dig för att ordna med din slutbetalning.'

Jag har ansökt om finansering med DNB och blev godkänd.
Vad betyder 'final payment'? Är det denna första förhöjda inbetalning som man har kommit överens om?
Menar dem att jag betala den första inbetalningen eller att jag har blivit godkänd av DNB? :roll:

Kontantinsatsen på lånet i normalfallet..
Har du inbytesbil eller?
Dnb fakturerar lånekostnaden varje månad själva.
inb7000
Inlägg: 9
Blev medlem: 24 mar 2020 19:35

Re: Final payment?

Inlägg av inb7000 »

Kolla spamlådan. Jag hämtar min bil imorgon (pepp!) men hade helt missat betalningsinstruktioner för första betalningen till DNB. Skickades för en vecka sen men den visade sig ha gått rakt till spam. Kanske har hänt samma sak hos dig?

Fakturan som dyker upp på teslakontot är från Tesla till DNB på hela bilens kostnad.
Användarvisningsbild
Die Kloppster
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 07 feb 2020 16:43

Re: Final payment?

Inlägg av Die Kloppster »

Tack för tipsen men no dice - ingenting där.
Mailat nu Tesla och deliverySE@tesla.com

ingen inbytesbil.

På tal om sista minut!
Användarvisningsbild
Die Kloppster
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 07 feb 2020 16:43

Re: Final payment?

Inlägg av Die Kloppster »

Flera telefonsamtal senare - de hade skickat fakturan till fel email adress 27/2. Ingenting sedan dess och bil leverans imorgon.
NinjaNiklas

Re: Final payment?

Inlägg av NinjaNiklas »

Die Kloppster skrev:
Flera telefonsamtal senare - de hade skickat fakturan till fel email adress 27/2. Ingenting sedan dess och bil leverans imorgon.
Du får fråga om dom tar swish på plats :)

Dumt av dem.. hoppas det löser sig. Jag kunde se fakturan på tesla kontot på webben dock
Skriv svar