XPEL stealth Malmö

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
El Gondo
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 11 dec 2019 20:08

XPEL stealth Malmö

Inlägg av El Gondo »

Hej
Jag tänker köra XPEL Stealth på min MX och har funderingar kring Autoshield Malmö. Det är skumt sparsamt med info på nätet.
Allt verkar vara på Autoshield Stockholm som verkar vara populärt.

Har någon varit på just Autoshield Malmö och kan dela med sig av sig erfarenhet?

Alternativt finns Vonne som verkar som ett säkert kort men jag gillar XPEL/Autoshield’s 10-åriga garanti på Stealth. Vonne ger ’bara’ 5 år på matt skyddsfolie.
I praktiken gör det kanske mindre skillnad men som kund känns dubbel garanti-tid bra på annars likvärdig produkt.
Tacksam för åsikter:-)
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: XPEL stealth Malmö

Inlägg av Alfred »

Supernöjd med Xpel Stealth som vi har på vår. Dock från Autoshield i Stockholm, så kan inte säga något om dem i Malmö. Men Marcus på Autoshield i Stockholm är riktigt hyvens, så om du ringer honom och frågar tror jag att du kommer att få ett ärligt svar angående deras förmåga i Malmö.

Dessutom tror jag man måste genomföra utbildning med prov för att få bli återförsäljare för Xpel vilket talar för att de inte kan vara helt gröna i Malmö heller.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
Die Kloppster
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 07 feb 2020 16:43

Re: XPEL stealth Malmö

Inlägg av Die Kloppster »

Låter intressant.
Har ni en prisklass för behandlingen?
Användarvisningsbild
El Gondo
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 11 dec 2019 20:08

Re: XPEL stealth Malmö

Inlägg av El Gondo »

Jag har sett priser i 45-60k spannet för MX. Lite beroende på fabrikat och omfattning. Vissa coat’ar filmen på nått sätt, vissa skyddar strålkastare. Vissa avslutar nära kant andra viker om kanten. Också garanti varierar.
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: XPEL stealth Malmö

Inlägg av ChristerSjo »

El Gondo skrev:
Jag har sett priser i 45-60k spannet för MX. Lite beroende på fabrikat och omfattning. Vissa coat’ar filmen på nått sätt, vissa skyddar strålkastare. Vissa avslutar nära kant andra viker om kanten. Också garanti varierar.
Hualigen, vad kostar det att lacka om en bil som jämförelse?
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: XPEL stealth Malmö

Inlägg av OfarligTesla »

När jag kollade Xpel på Model S/3 i Stockholm så var det 55-60k för heltäckt bil (sen -10% rabatt för Tesla club Sweden medlem), WrapZone i Stockholm skulle ha typ 36k för matt Hexis Bodyfence folie (-10% där också) så det är ju skillnad på var man går och vilken folie man tar. Valde själv det senare (men inte matt) då jag tyckte Xpel var lite väl dyr faktiskt.
Användarvisningsbild
El Gondo
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 11 dec 2019 20:08

Re: XPEL stealth Malmö

Inlägg av El Gondo »

OfarligTesla skrev:
När jag kollade Xpel på Model S/3 i Stockholm så var det 55-60k för heltäckt bil (sen -10% rabatt för Tesla club Sweden medlem), WrapZone i Stockholm skulle ha typ 36k för matt Hexis Bodyfence folie (-10% där också) så det är ju skillnad på var man går och vilken folie man tar. Valde själv det senare (men inte matt) då jag tyckte Xpel var lite väl dyr faktiskt.
33-36k känns helt klart närmare vad jag tycker är ”upplevd värde”. Fast i slutändan betalar jag nog priset där jag tror på bra resultat och försöker glömma beloppet så fort det går :-)
Om det är XPEL eller Bodyfence lär inte inte gör större skillnad. Jag tror att det är viktigare att hitta en noggrann installatör som står för sitt arbete om något skulle gå snett för dem.
Jag hittade flest bilder på matta Model X med XPEL på nätet, därför gick sökningen ditåt. Utan att veta alls gissar jag att Bodyfence är likvärdigt, även garantin är lite sämre (5 år på matt).
Jag tänker mest på garantin som ett sätt att mäta hur säker installatören är på sitt hantverk. I realiteten lär jag inte reklamera något år 6-10
Användarvisningsbild
d01dj
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 aug 2019 23:10

Re: XPEL stealth Malmö

Inlägg av d01dj »

Jag lämnade in min model 3 på Autoshield i Malmö. De har/hade ingen personal i Malmö utan de flög ned från Stockholm för att ta hand om bilen. Vissa moment av arbetet lejs ut till andra. T ex tvätt och polering sköttes av Autoropa, chrome delete av Autofolia.

Har aldrig brytt mig om att installera stenskottsfolie på mina tidigare bilar men i och med att jag skulle börja bilpendla till jobbet så tyckte jag det kunde vara värt kostnaden. Jag valde mellanpaketet som skyddar de mest utsatta ställena. Helfoliering kostade runt 60 000 vilket jag inte tycker är värt på en standardbil. Min erfarenhet är att andrahandspekulanter mest är intresserade av lågt pris och accepterar skavanker så länge det rör sig om normalt slitage.

Jag har nu kört ungefär 800 mil sedan jag fick folien installerad och har inte upptäckt att den släppt någonstans eller andra skador. Folien sitter bra då den är vikt runt de flesta kanter. Den enda jag kan anmärka på är att folien är klippt runt Tesla-märket på huven vilken gör att folien syns ganska tydligt om man tittar närmare.

Jag fick 10% rabatt som teslaclubsweden medlem. Notera att detta endast gäller på arbetet som utförs av Autoshield.
Skriv svar