Precis som Legato skrev så borde det rimligen inte gå att sälja en utan. Utom som hyrbil då...jonasl skrev:Det är inte standard på Audi men på VW (även på billigaste Polo.)
Riktigt farlig inbromsning
Moderator: Redaktion
Re: Riktigt farlig inbromsning
Re: Riktigt farlig inbromsning
Policy i VW-koncernen verkar vara att random finess är standard på Skoda, kostar 5 000 kr på VW och 10 000 kr på Audi. När jag körde Audi hade jag inga finesser som jag inte betalat dyrt för men polare med Skoda och/eller VW hade dem.
Re: Riktigt farlig inbromsning
Desto längre ner i kedjan får i regel något äldre teknik, givetvis inte en regel utan undantag men det är skillnad på Audi och Skoda.kallekula skrev:Policy i VW-koncernen verkar vara att random finess är standard på Skoda, kostar 5 000 kr på VW och 10 000 kr på Audi. När jag körde Audi hade jag inga finesser som jag inte betalat dyrt för men polare med Skoda och/eller VW hade dem.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Riktigt farlig inbromsning
Är inte 100 inläst på dagens situation men tidigare brukade Skoda vara först ut med nya bilgenerationer. Senaste Fabia kom innan motsvarande Polo t.ex.dd88 skrev:Desto längre ner i kedjan får i regel något äldre teknik, givetvis inte en regel utan undantag men det är skillnad på Audi och Skoda.kallekula skrev:Policy i VW-koncernen verkar vara att random finess är standard på Skoda, kostar 5 000 kr på VW och 10 000 kr på Audi. När jag körde Audi hade jag inga finesser som jag inte betalat dyrt för men polare med Skoda och/eller VW hade dem.
Re: Riktigt farlig inbromsning
Blir ju alltid en viss överlappning beroende på när facelift och ny generation kommer, men tittar man på enskild utrustning, tex HUD och Matrix, så kommer ny teknik till Audis toppmodeller sen sipprar det nedåt. Tex senaste generations Matrix finns bara på ett par bilar hos Audi.Fredrik j skrev:Är inte 100 inläst på dagens situation men tidigare brukade Skoda vara först ut med nya bilgenerationer. Senaste Fabia kom innan motsvarande Polo t.ex.dd88 skrev:Desto längre ner i kedjan får i regel något äldre teknik, givetvis inte en regel utan undantag men det är skillnad på Audi och Skoda.kallekula skrev:Policy i VW-koncernen verkar vara att random finess är standard på Skoda, kostar 5 000 kr på VW och 10 000 kr på Audi. När jag körde Audi hade jag inga finesser som jag inte betalat dyrt för men polare med Skoda och/eller VW hade dem.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Riktigt farlig inbromsning
VW-koncernen brukar ju lansera ny teknik i alla bilar, inte bara i de dyraste. Senaste modell får oftast också senaste teknik. Det stämmer dock inte riktigt alltid, jag har till exempel kört dyra Audi-lånebilar som var nyare än min e-tron, Q5, Q7 osv. Och "autopiloten" i alla dessa bilar var helt enkelt kass. De måste ha satt in en ny generation av förarassistansystem i e-tron, men uppenbarligen kör de fortfarande med gammalt skräp i alla sina andra bilar. Farthållaren och filassistenten i e-tron är gudomlig, men det som sitter i de andra Audisarna skulle jag inte vilja betala pengar för.
Q2-lånebilen jag fick igår hade förresten inte ens backkamera. Och dessutom hade den manuell växellåda. Den kändes verkligen som en bil från en svunnen tid.
Q2-lånebilen jag fick igår hade förresten inte ens backkamera. Och dessutom hade den manuell växellåda. Den kändes verkligen som en bil från en svunnen tid.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Riktigt farlig inbromsning
Nej Volvo verkade också haft lite problem i början...BrooklynS skrev: