Keyless entry?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

krutknall
Inlägg: 5
Blev medlem: 01 jul 2020 08:11

Keyless entry?

Inlägg av krutknall »

Hej på er,
Hämtat ut min nya Model X för ett par veckor sedan.
Generellt mkt nöjd men några småsaker jag stör mig på/inte får funka som önskat.

Det jag vill höra mig för kring här på forumet är främst gällande access till förardörren/keyless:

- När jag på förarsidan ska gå in i bilen, händer det inget om jag trycker "manuellt" på handtaget.. måste använda Keyfob där jag trycker två gånger på taket, så öppnas förardörren.
Känns märkligt att inte kunna använda handtaget manuellt genom att trycka på det, likt dom andra dörrarna?

Läser runt i lite diffusa artiklar på nätet gällande keyless entry med någon koppling till smarthphone, finns detta idag?

Två andra problem jag upplevt är (mest för info till den intresserade)

- det var under ett par dygn för några dagar sedan som larmet gick av helt sporadiskt utan märkbar anledning. Nu har det dock inte gjort det på några dagar.. Börjar fundera på om det var någon fluga som flög runt i i bilen och löste larmet, som nu dött eller flugit ut :) haha!

- min mikrofon om jag ska prata telefon i bilen fungerar inte, den jag pratar med upplever att jag sitter mycket långt bort. Flertalet beskrev det som att det låter som jag sitter i en helikopter :lol:, detta problem verkar dock inte självläka, så antar att jag behöver lämna in den för detta.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7054
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Keyless entry?

Inlägg av fth »

Fluga/mygga/spindel som utlöser larmet är en klassiker, det är många som har råkat ut för det, inklusive jag, larmet är faktiskt så (över-) känsligt. :D

Bristande ljudkvalitet i handsfree är tyvärr också en ”klassiker”, men till skillnad från myggan finns det ingen enkel lösning, den funkar helt enkelt väldigt dåligt för många, de olika åtgärder som SC tar till brukar inte hjälpa märkbart heller. :(

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
NinjaNiklas

Re: Keyless entry?

Inlägg av NinjaNiklas »

Hola,

Jag håller med fth tyvärr gällande handsfree, det funkar inte helt enkelt. Mikrofonen sitter i stolpen till vänster om vindrutan, som ”ligger du” på ratten så blire bra men annars inte tyvärr. Skaffa apple airpods :)

Keyless delen, har du passive entry igång så är det bara att ha nyckeln i fickan. Har du automatiska dörrar på så öppnas dörren istället för att ens röra den :)

Larmet kan vara sentry, någon var lite för intresserad eller hagel eller fotboll... vad som. Min blev livrädd för sopgubbarna när jag parkerat lite slarvigt en gång ;) men flugor utan tvekan, eller grannkatten. Stäng av luting i dashen under säkerhet, men inte direkt rekommenderat.
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Keyless entry?

Inlägg av mans71 »

Trycker du i framkant på ”handtaget”? På vår X funkar det bara på främre delen.
Model S P85DL+
Skriv svar