Nervös över Model X köp

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av [JM] »

Kvalitet:
Gällande panelgap etc så gick jag och två kollegor runt på en större parkering efter lunchen och detaljkollade detta på BMW, Audi mfl.
Kunde lätt hitta samma "problem" på dessa dyra tyska bilar.
Kanske är mer frekvent på Tesla, men ändå.

Se det så här.
När du sitter inne i bilen eller när bilen står parkerad ute eller när du ser den på längre håll än 10m så ser du inte gapen.
Varför nojja över något som du kanske ser de 5 sekunder du spenderar på vägen fram till bilen, de sista metrarna, innan du hoppar in?
Titta på dig själv. När senast detaljgranskade du panelgapen på din nuvarande bil? Förmodligen bara när du köpte den och sen inte alls...
Dvs egentligen ett ickeproblem skapat av folk som har nån form av aversion mot tesla.


Räckvidd:
Räckviddsångest har bara de som inte kör elbil.
Även jag hade det innan vår första långresa.
Allt gnäll på internet om laddtider, räckvidd etc kommer 90% av fallen från dom som inte har en elbil.

En tesla är inte perfekt.
Men när ägde du en bil senast som blev bättre och bättre allteftersom SW uppgraderingarna ramlade in?
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5491
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av Gustafsson »

Funderar också lite över om jag ska byta till X nästa gång. Känns som en bil man kan ha länge. Är inte orolig för kvaliteten efter 15000 mil i tre Teslor. Lika tillförlitliga som mina gamla Toyotor, men betydligt trevligare ”user experience” om man säger så.
Hur är det med säteskonfigurationen numera- vad går att fälla och vilka kompromisser gör man vid de olika valen när det gäller lastutrymme?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av fth »

Gustafsson skrev:
Funderar också lite över om jag ska byta till X nästa gång. Känns som en bil man kan ha länge. Är inte orolig för kvaliteten efter 15000 mil i tre Teslor. Lika tillförlitliga som mina gamla Toyotor, men betydligt trevligare ”user experience” om man säger så.
Hur är det med säteskonfigurationen numera- vad går att fälla och vilka kompromisser gör man vid de olika valen när det gäller lastutrymme?
Fem- och sjusitsig går att fälla, sexsitsig är "monopost" och går endast att skjuta fram en aning, mycket sämre lastutrymme med den konfigurationen.

Jag har själv "gamla" sjusitsiga med monopost, och är väldigt kluven: komfort, känslan av lyx, "är vi i framtiden eller?" är oslagbart med monopost, men varje gång jag skall lasta något större än en ölback så svär jag över att jag inte kan fälla mittraden.

Min nästa X kommer definitivt att bli "nya" sjusits, men jag, och framför allt mina baksätespassagerare, kommer att sakna monopost.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av SwedishAdvocate »

Wahlman skrev:
.../ Kör idag en Volvo XC60 T8 och dessförinnan en BMW 330e, så hybrider har jag koll på. /...
Det här är kanske intressant att väga in i beslutet:
Sep 28, 2020 - 07:12 am
PHEV: Real-world consumption 2-4 times higher than approved
Real-world-driving values and tail-pipe CO2 emissions of 100,000 plug-in hybrids compared.

/.../

The white paper, tellingly titled “Real-world usage of plug-in hybrid electric vehicles – Fuel consumption, electric driving, and CO2 emissions,” finds PHEVs real fuel consumption and CO2 emissions two to four times higher on average than in test cycles such as NEDC or WLTP. /...

Källa: https://www.electrive.com/2020/09/28/ph ... -approved/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av Monark1954 »

fth skrev:
Gustafsson skrev:
Funderar också lite över om jag ska byta till X nästa gång. Känns som en bil man kan ha länge. Är inte orolig för kvaliteten efter 15000 mil i tre Teslor. Lika tillförlitliga som mina gamla Toyotor, men betydligt trevligare ”user experience” om man säger så.
Hur är det med säteskonfigurationen numera- vad går att fälla och vilka kompromisser gör man vid de olika valen när det gäller lastutrymme?
Fem- och sjusitsig går att fälla, sexsitsig är "monopost" och går endast att skjuta fram en aning, mycket sämre lastutrymme med den konfigurationen.

Jag har själv "gamla" sjusitsiga med monopost, och är väldigt kluven: komfort, känslan av lyx, "är vi i framtiden eller?" är oslagbart med monopost, men varje gång jag skall lasta något större än en ölback så svär jag över att jag inte kan fälla mittraden.

Min nästa X kommer definitivt att bli "nya" sjusits, men jag, och framför allt mina baksätespassagerare, kommer att sakna monopost.

/fth
Tack. Grymt få bilder på konsekvenser av dessa sitsalternativ i konfigurationen.
Håller med om monopostlyx men jag tror nu mer på 7 sits för max lastutrymme.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
toffa
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 20 dec 2018 22:15

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av toffa »

Jag har haft min Model x 100d sedan december 2018. Den har gått 3500 mil. Grå metallic med ultra white, all utrustning inkl fsd med senaste hårdvaran 3,0.

Jag har inte haft några problem förutom laddningsluckan som är av plast.

Kör till fjällen med full bil och full packning 40 mil innan den behövs laddas.

Visst kvalitekänslan är inte som en s-klass eller BMW 7 serie men tycker ändå den känns bra ihopskruvad. Jag har faktiskt inget gnissel eller vibrationer nånstans.

Är bara så skönt att bilens dörrar öppnas automatiskt och stängs automatiskt och sedan att autopiloten kör. Har kört 70-80 % av alla mil med autopilot.

Lacken hade jag lite problem med när den var ny, fanns någon bubbla i lacken som fick fixas till. Men har inga problem nu och har ingen foliering och inga stänkskydd.
Med vänlig hälsning.
Christofer
kallekula
Inlägg: 745
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av kallekula »

Bytte min då tre år gamla X90D mot en Raven Ludicrous för ett år sedan. Var nöjd med 90D men Raven är en helt annan bil. Mycket nöjd med den! Räckvidd är tillräcklig :)
Användarvisningsbild
MSO
Teslaägare
Inlägg: 653
Blev medlem: 13 apr 2015 10:47

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av MSO »

Räckvidd är rimligen inget problem. Få borde ju ha nåt problem en kvarts paus på 5-6h körning...

Icke-elbilsägare rent generellt får märkligt ofta för sig att räckvidden == den reslängd som man kan reda ut med bilen. Typ som med den Ioniq som jag har. "Räckvidd 18-20 mil, men men... hur gör du när du åker Göteborg - Västervik (33mil) som du brukar göra? Det går ju inte då! Har du en till bil för såna resor? Det måste bli dyrt"
Eller att de måste ha minst 55 mils räckvidd på vintern, för så långt är det till fjällstugan som besöks till upp till två gånger per år. Går inte. Måste köpa diesel igen.
  1. 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5880
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Nervös över Model X köp

Inlägg av spacecoin »

Fick min MX för drygt ett år sedan. Kanonnöjd.
Range är verkligen inte ett problem om man inte ska dra släp regelbundet.

Laddar till 60% vardagligen. 90-100% inför långresa, sedan SuC så mycket man behöver och lite till men aldrig mer än 90%

MX uppdaterades ju ”stort” med Raven. Efter det har det varit typ små inkrementella saker, typ batteri revisioner och qi-laddare.

Jag tror det är ett bra tillfälle att slå till :)
Användarvisningsbild
Alfa
Teslaägare
Inlägg: 130
Blev medlem: 08 jun 2015 17:10

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av Alfa »

Wahlman skrev:
Hej!

Kör idag en Volvo XC60 T8 och dessförinnan en BMW 330e, så hybrider har jag koll på. Nu sneglar jag mot (eller rättare sagt, är nära att beställa) en model X - dock infinner sig ett par funderingar...

Kvalite? Jag körde en model X för ett par år sen och gillade inte alls hur den var ihopskruvad, jag är mycket mer imponerad över hur dagens modell känns. Men, när man läser på forum osv så verkar lacken vara galet tunn, folk monterar stänkskydd, gummilister och folierar för att få lacken att sitta kvar? Diverse störande småfel? - kan man inte förvänta sig att sånt ska finnas och funka på en ny ”premium” bil? Hur har ni gjort? Och hur upplever ni kvalitén?

Räckvidd? Såklart. Som alla nojar över. Hur långt kommer man en kall vinterdag vid långkörning i motorvägsfart?

En annan sak, som förstås är omöjlig att svara på - Kommer model X att uppgraderas snart? Det verkar som att Tesla har något projekt Palladium på gång, men inte ens det allsmäktiga internet verkar veta så mycket om det. Å andra sidan, kanske är det dumt att vänta på denna eventuelles uppgradering med potentiella produktions- och kvalitetsproblem för en ny modell.

/W
Kvalitet? Jo, det fungerar bra. Annars hade jag inte köpt min tredje X (av totalt sju Tesla). Visst finns det väl någon list som inte har perfekt passform, men det är ju bagateller. Sen är ju frågan vad man menar med "premium". Tesla har överlägsen mjukvara och användargränssnitt. Hoppar man in i en Mercedes EQC eller Porsche Taycan känns det lite som att sitta i en bil från 90-talet. Det känns inte premium, även om alla lister linjerar snyggt med varandra. (Men Porschen är väldigt trevlig för övrigt)

Småfel? Nej det tycker jag inte. Jag har tidigare haft tjänstebilar från bla VW och Mercedes och tycker inte att Tesla har mer småfel än dessa. Lite oklart varför dessa rykten förekommer så mycket.

Räckvidd? Kanon. Vi åker till Örnsköldsvik, Åre, Trysil, hitan och ditan. Det är bara att ta en fika och ladda och sedan köra vidare. Att ladda barnen tar mycket längre tid än att ladda bilen. Längs alla stora vägar finns det jättebra laddmöjligheter. Kör man vintertid med skidlåda baktill och håller 140-150 i fart går det väl att få ner räckviden till 25 mil eller så. Men laddmöjligheter finns med kortare intervall än så. Och man kan ju sänka farten lite så att man kommer längre.

Uppgradering? Ja sannolikt en massa småsaker mest hela tiden, så man kan alltid vänta på nästa och nästa uppdatering.

Annars då? Jo, bilen är galet snabb och har försumbar driftskostnad. Och så slipper man göda Putin och saudiarberna. De får behålla sin olja och det känns bra.
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av Monark1954 »

Svart på trådrubriken.
Nej du behöver inte vara nervös.
Min 90D har på fyra år nu gått 13.000 mil.
Servad 1 gång vid 8.000 mil då vid att garantin upphörde.
Bytt AC kompressor.
Stora skärmen bytt, mycket täcktes av försäkring.
Nya bromsskivor fram i vår, hade kunnat undvikas om jag vid däckbyte motionerat oken.
Sen var det några resor till Upplands Väsby försts två åren men dessa har jag glömt.
Superlite reparationer på lång körsträcka.
Tappat ca 10 % battri och är laddbegränsad till 90 kW. Inte något strörre hinder.
Jag funderar nu på ny X och jag vågar.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av fth »

Monark1954 skrev:
Svart på trådrubriken.
Nej du behöver inte vara nervös.
Min 90D har på fyra år nu gått 13.000 mil.
Servad 1 gång vid 8.000 mil då vid att garantin upphörde.
Bytt AC kompressor.
Stora skärmen bytt, mycket täcktes av försäkring.
Nya bromsskivor fram i vår, hade kunnat undvikas om jag vid däckbyte motionerat oken.
Sen var det några resor till Upplands Väsby försts två åren men dessa har jag glömt.
Superlite reparationer på lång körsträcka.
Tappat ca 10 % battri och är laddbegränsad till 90 kW. Inte något strörre hinder.
Jag funderar nu på ny X och jag vågar.
Ha, kul, nästan exakt samma situation som mig, dock har jag inte bytt AC eller skärm, men drivaxlar och -knutar tre gånger, allt på garanti.

Jag tog också service strax före garanti gick ut, skulle dock inte göra det igen, det var nog pengar i sjön, dom gjorde i princip ingenting för ganska mycket pengar.

Lite mindre degradering, c:a 5% enligt Scan My Tesla och egna beräkningar.

Jag tänker också köpa ny X, men jag är fortfarande så nöjd med min att jag har svårt att uppbåda entusiasmen för bytet. Räckvidd och SuC-effekt (Max 90kW nu) är två saker jag gärna skulle förbättra, men AP1, låg förbrukning, Titanium-lack, monopost sjusitsig, mycket lyxigare interiör än dagens erbjudande etc gör att jag tvekar.

” They don't build them like they used to” :D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av point1 »

Har haft en Model S85 från sent 2014 och nu en Model 3 LR AWD samt en XC60 T8. Volvon hade sämst kvalitet av alla, bäst är Model 3 än så länge. Vet inte hur X är men kan inte tänka mig att den är sämre än din Volvo.
Användarvisningsbild
pitemacc
Teslaägare
Inlägg: 130
Blev medlem: 30 jul 2015 13:41
Ort: Piteå

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av pitemacc »

Hur nöjd som helst.
2500 mil sedan Jan, endast bytt 12v batteriet.
Skönt med skinn o finesser som försvunnit i nyare bilar.
Oftast gör man en omstart så försvinner "alla" problem.

Kan bara rekommendera bilen.
FD: vw egolf -15 SÅLD, Porsche TT -10 SÅLD, MXP100D-17 SÅLD
NU: MSP85D-15, Renault Zoe 41kw, Porsche GT4
FR:Cybertruck awd beställt, MX Plaid 2023 beställt
Wahlman
Inlägg: 6
Blev medlem: 14 okt 2020 08:15

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av Wahlman »

Vilken bra tråd det vart :) Jag var precis på Tesla i Norrköping och beställde två model X, leverans denna sida årsskiftet om allt går som det ska!
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av fth »

Wahlman skrev:
Vilken bra tråd det vart :) Jag var precis på Tesla i Norrköping och beställde två model X, leverans denna sida årsskiftet om allt går som det ska!
Två? Respekt! :D :D

Då lyckades vi övertyga/lura dig bra! ;)

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av fth »

Bra timing också, då får du den ökade räckvidden, oddsen är ganska goda att du även kommer att få en retroaktiv prissänkning.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2324
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av mans71 »

fth skrev:
Monark1954 skrev:
Svart på trådrubriken.
Nej du behöver inte vara nervös.
Min 90D har på fyra år nu gått 13.000 mil.
Servad 1 gång vid 8.000 mil då vid att garantin upphörde.
Bytt AC kompressor.
Stora skärmen bytt, mycket täcktes av försäkring.
Nya bromsskivor fram i vår, hade kunnat undvikas om jag vid däckbyte motionerat oken.
Sen var det några resor till Upplands Väsby försts två åren men dessa har jag glömt.
Superlite reparationer på lång körsträcka.
Tappat ca 10 % battri och är laddbegränsad till 90 kW. Inte något strörre hinder.
Jag funderar nu på ny X och jag vågar.
Ha, kul, nästan exakt samma situation som mig, dock har jag inte bytt AC eller skärm, men drivaxlar och -knutar tre gånger, allt på garanti.

Jag tog också service strax före garanti gick ut, skulle dock inte göra det igen, det var nog pengar i sjön, dom gjorde i princip ingenting för ganska mycket pengar.

Lite mindre degradering, c:a 5% enligt Scan My Tesla och egna beräkningar.

Jag tänker också köpa ny X, men jag är fortfarande så nöjd med min att jag har svårt att uppbåda entusiasmen för bytet. Räckvidd och SuC-effekt (Max 90kW nu) är två saker jag gärna skulle förbättra, men AP1, låg förbrukning, Titanium-lack, monopost sjusitsig, mycket lyxigare interiör än dagens erbjudande etc gör att jag tvekar.

” They don't build them like they used to” :D

/fth
Precis samma sits och slutsats. Nya känns inte lika kul i inredningen. Och på bilen jag har idag är alla problem borta efter ett antal vändor till SC, bilen funkar perfekt, har inget att klaga på, förutom just laddeffekt och räckvidd - mycket vill ha mer :) Finns just inget annat att byta till heller... kanske behåller trots allt.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av fth »

mans71 skrev:
Precis samma sits och slutsats. Nya känns inte lika kul i inredningen. Och på bilen jag har idag är alla problem borta efter ett antal vändor till SC, bilen funkar perfekt, har inget att klaga på, förutom just laddeffekt och räckvidd - mycket vill ha mer :) Finns just inget annat att byta till heller... kanske behåller trots allt.
Nu ökade ju räckvidden igen, och rätt goda odds för en prissänkning inom kort, nu blev jag sugen på en ny igen, jag har snuddat vid köp-knappen flera gånger idag :D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
swegarm
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 30 okt 2018 22:56
Ort: Göteborg

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av swegarm »

Gick själv från Xc60 T8 till MX.

Saknar vindrutetorkare , ljuset, el-krok, spolning Lyktor och riktigt läder.


Skulle ja vilja byta tillbaka ?
Aldrig . MX med utrymmet är grymt . Slippa tanka . Slippa lämna på service .


Har kört 3000 mil på 2 år nu. Inga problem alls Mer än att ja fått reboota ett par gånger samt att jag har fått en gul ram runt skärmen , men de fixar dom på Garantin. Men har inte orkat lämna in den.

Har varit i kontakt med service en gång pga parkeringsskada. Funkade väldigt smidigt att anmäla via appen. Grymt att slippa maila / ringa osv.
Wahlman
Inlägg: 6
Blev medlem: 14 okt 2020 08:15

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av Wahlman »

Vart beställer man LED-ljusramp?
fth skrev:
Wahlman skrev:
Vilken bra tråd det vart :) Jag var precis på Tesla i Norrköping och beställde två model X, leverans denna sida årsskiftet om allt går som det ska!
Två? Respekt! :D :D

Då lyckades vi övertyga/lura dig bra! ;)

/fth
Jag får bara behålla en själv dessvärre ;)
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av fth »

Wahlman skrev:
Vart beställer man LED-ljusramp?
fth skrev:
Wahlman skrev:
Vilken bra tråd det vart :) Jag var precis på Tesla i Norrköping och beställde två model X, leverans denna sida årsskiftet om allt går som det ska!
Två? Respekt! :D :D

Då lyckades vi övertyga/lura dig bra! ;)

/fth
Jag får bara behålla en själv dessvärre ;)
Ok, bummer! ;)

Jag hoppas du använde referral-koder?

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Wahlman
Inlägg: 6
Blev medlem: 14 okt 2020 08:15

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av Wahlman »

fth skrev:
Wahlman skrev:
Vart beställer man LED-ljusramp?
fth skrev:
Wahlman skrev:
Vilken bra tråd det vart :) Jag var precis på Tesla i Norrköping och beställde två model X, leverans denna sida årsskiftet om allt går som det ska!
Två? Respekt! :D :D

Då lyckades vi övertyga/lura dig bra! ;)

/fth
Jag får bara behålla en själv dessvärre ;)
Ok, bummer! ;)

Jag hoppas du använde referral-koder?

/fth
Referral koder...? :roll:
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av fth »

Wahlman skrev:
fth skrev:
Wahlman skrev:
Vart beställer man LED-ljusramp?
fth skrev:
Wahlman skrev:
Vilken bra tråd det vart :) Jag var precis på Tesla i Norrköping och beställde två model X, leverans denna sida årsskiftet om allt går som det ska!
Två? Respekt! :D :D

Då lyckades vi övertyga/lura dig bra! ;)

/fth
Jag får bara behålla en själv dessvärre ;)
Ok, bummer! ;)

Jag hoppas du använde referral-koder?

/fth
Referral koder...? :roll:
Om du använder en annan Tesla-ägares referal-kod vid beställning så får du och hen 150 mil gratis supercharging, samt chansen att vinna en Model Y.

Koderna finns i våra profiler här på TCS, t.ex i min ;)

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Nervös över Model X köp

Inlägg av SwedishAdvocate »

fth skrev:
Wahlman skrev:
fth skrev:
Wahlman skrev:
Vart beställer man LED-ljusramp?
fth skrev:
Två? Respekt! :D :D

Då lyckades vi övertyga/lura dig bra! ;)

/fth
Jag får bara behålla en själv dessvärre ;)
Ok, bummer! ;)

Jag hoppas du använde referral-koder?

/fth
Referral koder...? :roll:
Om du använder en annan Tesla-ägares referal-kod vid beställning så får du och hen 150 mil gratis supercharging, samt chansen att vinna en Model Y.

Koderna finns i våra profiler här på TCS, t.ex i min ;)

/fth
Om Wahlman pratar med folket på Tesla i Norrköping så borde de väl gå med på att 'komplettera' med referal-kod i efterhand ifall det finns önskemål om det. Beställningen av två(!) X gjordes ju för bara någon dag sen. Eller vad tror ni andra?...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar