Försökte göra reset men vaknar inte efter det

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Lillys
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 20 nov 2019 12:22
Ort: Täby

Försökte göra reset men vaknar inte efter det

Inlägg av Lillys »

Installerade 2020.48.26 idag funkade kanon och körde 25 mil. När jag kom hem och skulle backa funkade inte backkamera (aldrig hänt förr). Så tänkte prova en reset genom att hålla in knapparna på ratten, skärmarna slocknade men sen vaknar inte bilen igen och fläkten går. Får inte kontakt via appen heller. Laddningen startar inte heller. Några tips?

En TMX Raven 2020
2020 Model X Midnight Silver, 6-seater, chrome delete, Onyx 22"
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Försökte göra reset men vaknar inte efter det

Inlägg av LarsL »

Försök att starta bilen genom att trycka på bromspedalen.
Användarvisningsbild
Lillys
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 20 nov 2019 12:22
Ort: Täby

Re: Försökte göra reset men vaknar inte efter det

Inlägg av Lillys »

Försökt det också, nu kommer det ut en Ranger. Värmen går för fullt också och har bara 15% batteri kvar så de skulle skynda sig då de beräknar att batteriet bara räcker 1-2h.
2020 Model X Midnight Silver, 6-seater, chrome delete, Onyx 22"
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Försökte göra reset men vaknar inte efter det

Inlägg av lator »

Funkar appen?
Jag skulle koppla ur 12-volten om det är risk för att rangern dröjer... Vem vet, det kanske löser allt. :)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Försökte göra reset men vaknar inte efter det

Inlägg av Bjelke »

Hur gick det?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Lars L
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 26 dec 2020 12:28

Re: Försökte göra reset men vaknar inte efter det

Inlägg av Lars L »

Kan inte få min Model3 att vakna heller. Appen uppdaterades kl 15:18 (iphone) resp 15:40 (android) och nu står den i läge "väcker" på båda telefonerna. Öppna och stänga dörrar funkar men det går inte att få kontakt mer än enstaka funktioner, det går inte att få skärmen att tändas med kortet heller, eller genom att trampa på bromspedalen.
Någon som haft problemet och lyckats? (notera jag är en annan Lars L än den LarsL som startade tråden...)
Tillägg: loggade ut från appen och loggade in igen, nu finns det ingenting där utom symbolen för inställningar och raden med "Väcker" och en snurra. Ingen nödsituation just nu, men supporten har stängt...
Användarvisningsbild
Lillys
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 20 nov 2019 12:22
Ort: Täby

Re: Försökte göra reset men vaknar inte efter det

Inlägg av Lillys »

Bjelke skrev:
Hur gick det?
En sen uppdatering. Bilen bärgad, de fick igång den igen efter en dag på verkstaden men håller på och felsöker fortfarande då de inte vet vad det berodde på och därför inte vill släppa iväg bilen ifall det skulle ske igen. Så kuskar runt i en M3P och hoppas få tillbaka den nästa v. Återkommer med en uppdatering på vad de kommer fram till på SC.
2020 Model X Midnight Silver, 6-seater, chrome delete, Onyx 22"
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1824
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Försökte göra reset men vaknar inte efter det

Inlägg av BrooklynS »

Lars L skrev:
Kan inte få min Model3 att vakna heller. Appen uppdaterades kl 15:18 (iphone) resp 15:40 (android) och nu står den i läge "väcker" på båda telefonerna. Öppna och stänga dörrar funkar men det går inte att få kontakt mer än enstaka funktioner, det går inte att få skärmen att tändas med kortet heller, eller genom att trampa på bromspedalen.
Någon som haft problemet och lyckats? (notera jag är en annan Lars L än den LarsL som startade tråden...)
Tillägg: loggade ut från appen och loggade in igen, nu finns det ingenting där utom symbolen för inställningar och raden med "Väcker" och en snurra. Ingen nödsituation just nu, men supporten har stängt...
Det har hänt mig någon gång. Jag satte mig i bilen, tryckte på bromspedalen. Skärmen startade om, sedan funkade allt som vanligt igen.
Tesla Y LR -22 EAP
Skriv svar