Förbrukning i Very Low?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19530
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Förbrukning i Very Low?

Inlägg av Bjelke »

MWall skrev:
Bjelke skrev:
Jag kör bara med läget low på sommaren av just den anledningen :)
Jag kör low året runt. Väldigt sällan snöröjningen är så dålig att markfrigången blir en issue.
Fubbigt, ni skulle se infarten från 83:an in till vår byväg! Nu håller det på att smälta bort men det har varit
helt sjukt i år i flera veckor :evil:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Förbrukning i Very Low?

Inlägg av fth »

Jag har kört med "always low" sedan jag fick bilen i princip, kombinerat med automatisk höjning på några få platser där jag vet att det är gropigt.

Jag har hittills (ta i trä) aldrig haft några problem med detta, det är ju hyfsad frigång även i "low".

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Förbrukning i Very Low?

Inlägg av MWall »

Bjelke skrev:
MWall skrev:
Bjelke skrev:
Jag kör bara med läget low på sommaren av just den anledningen :)
Jag kör low året runt. Väldigt sällan snöröjningen är så dålig att markfrigången blir en issue.
Fubbigt, ni skulle se infarten från 83:an in till vår byväg! Nu håller det på att smälta bort men det har varit
helt sjukt i år i flera veckor :evil:


Det skiljer bara 1 cm mellan standard och low. (13 vs 14 cm) Och så kan du ju sätta auto raise vid infarten till very high (17 cm) om du vill. :)
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Förbrukning i Very Low?

Inlägg av Svenssons »

MWall skrev:
Bjelke skrev:
MWall skrev:
Bjelke skrev:
Jag kör bara med läget low på sommaren av just den anledningen :)
Jag kör low året runt. Väldigt sällan snöröjningen är så dålig att markfrigången blir en issue.
Fubbigt, ni skulle se infarten från 83:an in till vår byväg! Nu håller det på att smälta bort men det har varit
helt sjukt i år i flera veckor :evil:


Det skiljer bara 1 cm mellan standard och low. (13 vs 14 cm) Och så kan du ju sätta auto raise vid infarten till very high (17 cm) om du vill. :)
Har ni kört i Very Low någon gång då? ;) :mrgreen:
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19530
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Förbrukning i Very Low?

Inlägg av Bjelke »

Svenssons skrev:
MWall skrev:
Bjelke skrev:
MWall skrev:
Bjelke skrev:
Jag kör bara med läget low på sommaren av just den anledningen :)
Jag kör low året runt. Väldigt sällan snöröjningen är så dålig att markfrigången blir en issue.
Fubbigt, ni skulle se infarten från 83:an in till vår byväg! Nu håller det på att smälta bort men det har varit
helt sjukt i år i flera veckor :evil:


Det skiljer bara 1 cm mellan standard och low. (13 vs 14 cm) Och så kan du ju sätta auto raise vid infarten till very high (17 cm) om du vill. :)
Har ni kört i Very Low någon gång då? ;) :mrgreen:
:lol: Ja absolut... :lol: :p
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
JohanL
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 27 okt 2017 22:55

Re: Förbrukning i Very Low?

Inlägg av JohanL »

Körde på very low i början för att spara energi vid långresor. Har en x -17. Efter två säsonger var bara däcken att kasta. Snedslitna så jag har slicks på insidan. Det var inte värt några procents laddning.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Förbrukning i Very Low?

Inlägg av Svenssons »

JohanL skrev:
Körde på very low i början för att spara energi vid långresor. Har en x -17. Efter två säsonger var bara däcken att kasta. Snedslitna så jag har slicks på insidan. Det var inte värt några procents laddning.
Jag körde slut på mina på typ en säsong. Hämtade ut 13 september, hade vinterdäck december-mars och när det var dags för vinterdäck igen var det inte någon idé att spara sommardäcken. Nu byter jag sommardäck igen men de höll i tre säsonger i alla fall.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Förbrukning i Very Low?

Inlägg av e5m1r »

Kan man inte göra hjulinställning i very low ?
Har sänkt min egen S och gjort hjulinställning på low
Kör iofs low numera bara vid hastighet över 85kmh annars skrapar jag inne i stan
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Förbrukning i Very Low?

Inlägg av Yxel »

Kan, kanske man kan. Men Camber är inte mycket att göra något åt om man inte vill köpa tredjepartsstag vilket jag inte skulle rekommendera pga garantin.
Men gör på low och fixa upp Toe på alla hjul. Det är den inställningen som sliter mest däck och de står ofta helt galet på model X.
Multicoat Red Model X P100D
Skriv svar