Tips för köp av model X

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

_ME
Inlägg: 14
Blev medlem: 05 maj 2021 11:28

Re: Tips för köp av model X

Inlägg av _ME »

Hej!

Ny på forumet och i samma situation som dig Lipo. Väldigt mycket pengar men har också landat i att beställa en ny istället för en begagnad.

Vilka fälgar föll valet på och vad tror du om kommande förändringen med inga spakar för växling?
Lipo
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 apr 2021 16:57

Re: Tips för köp av model X

Inlägg av Lipo »

_ME skrev:
Hej!

Ny på forumet och i samma situation som dig Lipo. Väldigt mycket pengar men har också landat i att beställa en ny istället för en begagnad.

Vilka fälgar föll valet på och vad tror du om kommande förändringen med inga spakar för växling?
Valet av fälgar blev relativt enkelt för min del. Gick på standard 20 tum. Mellanskillnaden till 22:orma är svårt att motivera då det för min del enbart handlar om snyggare fälgar med kortare räckvidd och sämre komfort som konsekvens. 22:orma är mycket snyggare men även om jag skulle köpa dem så skulle jag nog isf leta efter begagnade eller även titta på andra märken.

Sedan behöver vi ändå köpa vinterdäck till men jag tror inte vi nödvändigtvis går på Teslas fälgar då alt begagnat om det finns.

Angående avsaknad av spakar så tänker jag att Tesla sannolikt tänkt igenom och testat det tillräckligt för att det skall vara en vettig produkt.

Främsta anledningen till en ny för vår del var att jag generellt försöker undvika årsmodeller strax innan större förändringar men också att vi hoppas att noice cancelling kommer göra skillnad på ljudnivån i tidigare X.
Skriv svar