Jo precis, dragkrok är eg ett krav men det går att lösa genom att vi fortsatt kommer ha en andrabil och just nu har vi dragkrok på den.SwedishAdvocate skrev:Eftersom du tidigare i tråden skrivit att dragkrok är ett krav...Lipo skrev:.../ Däremot kan ju en X eller t.o.m. en S från 2017-2019 vara ett alternativ /.../
Kanske är en modell S från 2017-2018 ett ganska tryggt köp just nu trots allt. En 100d för runt 800.
Tyvärr finns det inga S med en fabriksmonterad eller av Teslas servicecenter eftermonterad dragkrok.
Men du har kanske tänkt om på den punkten...
Jag hoppas att det förhoppningsvis skulle kunna få Tesla att tänka om ifall ni som är potentiella kunder till en S återkopplar (skriftligt?) till Tesla om hur kapitalt feltänkt det är att inte erbjuda S med dragkrok.
Detsamma gäller väl alla ni som skulle vilja ha en vanlig personbil som inte är en SUV/Crossover, men som ändå har åtminstone en halvkombilucka – vilket ju Model 3 tyvärr inte har idag... För att inte tala om en kombivariant av 3:an. Den enda elkombin idag (som inte tillverkas av den kinesiska militärdiktaturen) är ju en Porsche för rätt muchos dineros...
Har börjat räkna lite så gott det går på olika alternativ och där är en begagnad S som man kör något år ett alternativ likväl som en ny modell Y alternativt en ny X. Även en begagnad X såklart men där känns raven som ett måste utifrån vad jag läst om komforten men jag vet inte riktigt. En ny X är eg det bästa om man bortser från den stora nackdelen att privat ta en värdeminskning på 4-500 på tre år vilket blir saftigt.