Jodå, man kan designa om för strukturella pack med ex. 2170, det är inget magiskt med just 4680-formfaktorn. Tesla är bra på att göra en pivot när det behövs.[JM] skrev:En MY designad för strukturella batterier är en annan bil jämfört med MY som produceras idag.
Dvs man kan inte börja i Berlin med gamla designen och sen enkelt byta till den nya.
Får dom inte upp volymen på 4680 så kommer dom inte leverera bilar från Berlin öht.
Så då får du ännu mer vatten på din kvarn...
Men alla teslakillers som skulle komma. Som sen blev lite försenade och som fortfarande inte dykt upp. Deras tidplaner och löften är tydligen lätt att glömma när det gäller att gnälla över Elon...
Ok dom har ju aldrig "lovat" något egentligen för deras PR-folk ser till att allt är tillrättalagt och mest bara "word salad" utan substans eller innehåll.
Proof is in the pudding. Leverera eller inte. Allt annat är oväsentligt brus. Tesla levererar i mina ögon. Kan inte säga samma sak om övriga....
Jag tror dock inte vi får se någon model Y från Berlin öht i år, men förmodligen nästa år.
Sen håller jag med dig, alla "teslakillers" är ju skämt än så länge, även om Mercedes EQS 580 kanske blir en reel konkurrent till Model S till sist.
Jag gillar min bil skarpt, bästa jag haft. Jag ogillar Elons vilseledande kommunikation likaså. Det känns som många inte vill separera på produkten och hur företaget beter sig. Tesla levereraDE i mina ögon, men slutade - och beter sig just nu som alla andra - dvs luftslott som projiceras på natthimlen och som sedan försvinner i rök när gryningen kommer.
Jag hoppas på en återgång till att de faktiskt leverar saker, jag vill (faktiskt) köpa en Plaid+, men vägrar att ha okänd leveranstid "nästa år någon gång kanske om vi får till 4680, som vi kanske faktiskt inte får, men vi vet inte" och okänd detaljspec. Vid lanseringen i januari sade Elon att de skulle ha ett till call efter ett par veckor och klargöra detaljer, det var nu fyra månader sedan med radiotystnad.