Koppla 2 trådade spelkontroller (Model X 2018)

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

danneny
Inlägg: 12
Blev medlem: 29 okt 2020 11:05

Koppla 2 trådade spelkontroller (Model X 2018)

Inlägg av danneny »

På temat nöjen:

Jag har för avsikt att koppla 2 spelkontroller till min Tesla, i första hand för att kunna spela Beach buggy racing m.m. med barnen och polare på lika villkor :)

Har läst att Logitech F310 (trådad) verkar funka bra med Tesla, och den är också relativt billig.

Min fråga: Går det att koppla 2 trådade spelkontroller via USB? Har en Model X 2018.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Koppla 2 trådade spelkontroller (Model X 2018)

Inlägg av martinot »

danneny skrev:
På temat nöjen:

Jag har för avsikt att koppla 2 spelkontroller till min Tesla, i första hand för att kunna spela Beach buggy racing m.m. med barnen och polare på lika villkor :)

Har läst att Logitech F310 (trådad) verkar funka bra med Tesla, och den är också relativt billig.

Min fråga: Går det att koppla 2 trådade spelkontroller via USB? Har en Model X 2018.
Ja, det går fint. Jag har två Stycken Xbox One-kontroller inkopplade i USB i min Tesla (M3 2019, men skall inte spela någon roll).

Det fungerar fint, och då blir det så i tex. Beach Buggy racing att både spelare 1 och spelare 2 kör via varsin handkontroll (ingen kör via Teslans ratt). Fungerar även bra i co-op-spel som tex. Cuphead.

Fungerar generellt utmärkt. Det enda som är lite märkligt att det USB-uttag som är till vänster blir Player2, och det till höger Player1 (hade normalt förväntat mig tvärt om).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar