Reklamation

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nobby1
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 29 maj 2022 10:33

Reklamation

Inlägg av Nobby1 »

Hej,
Jag har nu haft min Model X i 2,5 år och haft mycket problem med min bil. För att göra en lång historia kort så har jag haft 7 garantiärenden där dom flesta har gällt styrled eller drivknut. Varje ärende är ju en kamp med kundservice med långa väntetider och om det finns lånebil eller inte. Sen vet man ju inte heller när delar och dylikt kommer så du kan ju få vänta.

Mitt tålamod tog slut när jag från Stockholm till Borås fick haveri i Norrköping. Där la den av helt och jag blev strandad där efter uruselt arbete från Tesla Road Assiatiance som inte kunde hjälpa mig hem på något sätt så jag fick fixa allt där med övernattning och och hemfärd till Borås dagen efter. Missade bl a en operationstid pga detta. Sen började ett helvete med bråk om lånebil som jag skulle hämta i Norrköping och problem med resurser, brist på delar, försvunna delar mm. Det tog 13 veckor att få färdigt bilen och mycket riktigt, jag fick ta min lånebil till Norrköping för att hämta min bil där. Till råga på allt så hade de blött ner en väskamed prylar som låg i bagaget som jag hittade i frunken MYCKET möglig, även frunken var möglig.

Jag har varit utan min bil totalt i ca 5 månader pga av alla fel så jag skickade en officiell reklamation där dom skriver att dom bekräftat vad jag varit med om och kommer att lägga det till handlingarna. JAg blev även tillrättavisad för att jag varit arg i min kommunikation med personalen(inga svordomar eller så) utan jag hade inte rätt att vara upprörd och servicechefen sa att "detta är sånt som händer", alltså att bilen kan gå sönder.

Någon kompensation skulle jag inte få.

Är det någon som vet om det finns någon avdelsning för Customer Relations på detta märkliga och oseriösa företaget?

Jag har gett upp
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Reklamation

Inlägg av Bjelke »

Allt som kan klassas som reklamation skulle jag gå vidare med om Tesla inte vill ersätta
dig enligt vad som gäller vid just reklamationer (utgår då från att du köpt bilen privat för annars
är det i princip kört med just reklamation).
Det går att få hjälp med detta, vad kan klassas som reklamation osv (ursprungsfel kan man
tänka på som ledtråd, men principen att alla fel som uppkommer inom ett halvår är i princip
ursprungsfel, men man kan ha det i upp till 2-3 år och ibland längre).
Grundprincipen för reklamationer är att du som kund inte ska ha några som helst kostnader
på grund av felet… Man måste dock följa principen om lägsta möjliga kostnad (man kan inte ta
en limousine till verkstaden eller bo i lyxsvit osv).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
rolundb
Teslaägare
Inlägg: 193
Blev medlem: 23 feb 2021 17:54

Re: Reklamation

Inlägg av rolundb »

Nobby1 skrev:
Hej,
Jag har nu haft min Model X i 2,5 år och haft mycket problem med min bil. För att göra en lång historia kort så har jag haft 7 garantiärenden där dom flesta har gällt styrled eller drivknut. Varje ärende är ju en kamp med kundservice med långa väntetider och om det finns lånebil eller inte. Sen vet man ju inte heller när delar och dylikt kommer så du kan ju få vänta.

Mitt tålamod tog slut när jag från Stockholm till Borås fick haveri i Norrköping. Där la den av helt och jag blev strandad där efter uruselt arbete från Tesla Road Assiatiance som inte kunde hjälpa mig hem på något sätt så jag fick fixa allt där med övernattning och och hemfärd till Borås dagen efter. Missade bl a en operationstid pga detta. Sen började ett helvete med bråk om lånebil som jag skulle hämta i Norrköping och problem med resurser, brist på delar, försvunna delar mm. Det tog 13 veckor att få färdigt bilen och mycket riktigt, jag fick ta min lånebil till Norrköping för att hämta min bil där. Till råga på allt så hade de blött ner en väskamed prylar som låg i bagaget som jag hittade i frunken MYCKET möglig, även frunken var möglig.

Jag har varit utan min bil totalt i ca 5 månader pga av alla fel så jag skickade en officiell reklamation där dom skriver att dom bekräftat vad jag varit med om och kommer att lägga det till handlingarna. JAg blev även tillrättavisad för att jag varit arg i min kommunikation med personalen(inga svordomar eller så) utan jag hade inte rätt att vara upprörd och servicechefen sa att "detta är sånt som händer", alltså att bilen kan gå sönder.

Någon kompensation skulle jag inte få.

Är det någon som vet om det finns någon avdelsning för Customer Relations på detta märkliga och oseriösa företaget?

Jag har gett upp
Lider med dig. Förjävligt att det ska skötas så illa.
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
Användarvisningsbild
Nobby1
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 29 maj 2022 10:33

Re: Reklamation

Inlägg av Nobby1 »

Tack för tips Bjelke, Tesla själva sa att om jag är missnöjd så ska jag kontakta ARN. Det får väl bli så, ytterligare tid att spendera.
Skriv svar