Teslalös för första ggn på 6 år...

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Legato »

Olof Tenghoff skrev:
Legato skrev:
taliz skrev:
Det tråkiga just nu är att det faktiskt mest är möjligheten till en riktigt bra affär som lockar med en Plaid X. :D
Med riktigt bra affär antar jag att du menar du att du lyckades beställa innan Plaid X togs bort förra gången? Eller att nuvarande pris på 1587990 fortfarande är billigt?
Nuvarande priser (framförallt på Plaid S) tycker jag är orimligt högt. Men ja, jag har bokning på både X och S för 1280 styck (exkl utrustning).

Xen beställde jag faktiskt när det fortfarande var "Performance" så är snart två år sedan.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2151
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av jpetters »

Det är helt klart olika vad man gillar. Jag har försökt att hitta ett alternativ som är mer än lite intressant och något jag skulle byta bort min SP emot. Men misslyckats helt.
Testat:
- Taycan Turbo S
- eTron GT
- EQS
- i-Pace

Visst, hade Tesla inte funnits så hade de varit drömbilar allihop. Nu känns de bara måttligt intressanta och ruskigt dyra.
Efter att ha klämt på nya S i USA så var det ingen som helst tvekan längre.

Familjens X får rulla på ett par år till, minst.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av holden »

Jag tror nya S/X kommer att sälja dåligt, de är alldeles för lika de gamla bilarna och hur många vill lägga 1,6 msek på något som alla utom förståsigpåarna kommer att uppfatta som en tio år gammal bilmodell.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av MWall »

holden skrev:
Jag tror nya S/X kommer att sälja dåligt, de är alldeles för lika de gamla bilarna och hur många vill lägga 1,6 msek på något som alla utom förståsigpåarna kommer att uppfatta som en tio år gammal bilmodell.

Den kommer ju inte kännas så dock och åtminstone jag köper bil åt mig själv och inte åt omgivningen. Men visst. Tycker S och X börjar kännas lite trötta i designen.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av MWall »

Legato skrev:
Idag sålde jag äntligen min X. Blev en lång process där jag först fick vänta ett par månader på ny vindruta, sedan bokstavligt talat dagarna innan bilen skulle säljas så började länkarmarna knarra... Dryg månads väntan på service hos Tesla och i måndags fick jag tillbaka bilen.

När jag tvättade den visade det sig att Tesla lyckats buckla den :? En liten "parkeringsbuckla" och ingen lackskada som tur är, men irriterande ändå. Orkade inte ens tjafsa med dem, fick för första gången ett allmänt trött bemötande denna gång.

Var så trött på att ha bilen osåld så sålde den till handlare med bucklan kvar, det gick iaf riktigt friktionsfritt och smidigt till samma köpare som på min Honda E (Daal Bil).

Märklig känsla nu. Har verkligen älskat Tesla och bilarna så länge och troligen blir det väl en Plaid X nu mycket pga det rabatterade priset och då det knappt finns något annat på marknaden med vettig 6/7-sits (tycker EQS är för dyr), men för stunden känner jag inget större sug. Hoppas det dyker upp inom kort igen :D
Märkligt att du och taliz som verkligen älskat era Tesla-bilar inte tycker att de är värda pengarna längre. ;)

Är verkligen TCO på din Cupra så mycket högre än på en Model 3 tex?

Själv har jag ju lite svårt för vissa aspekter av Tesla men finns viss risk/chans att jag byter min S mot en MYP. Den är trots allt rätt i mycket. Utrymmen, förbrukning, räckvidd...
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Walker »

jpetters skrev:
Det är helt klart olika vad man gillar. Jag har försökt att hitta ett alternativ som är mer än lite intressant och något jag skulle byta bort min SP emot. Men misslyckats helt.
Testat:
- Taycan Turbo S
- eTron GT
- EQS
- i-Pace

Visst, hade Tesla inte funnits så hade de varit drömbilar allihop. Nu känns de bara måttligt intressanta och ruskigt dyra.
Efter att ha klämt på nya S i USA så var det ingen som helst tvekan längre.

Familjens X får rulla på ett par år till, minst.
Lite så faktiskt. Jag försökte ju byta till en icke-Tesla efter min 3’a. Gick ju sådär…. Ångrade mig efter ca 4 mils körning och fick ångest över att jag släppt Teslan. Körde 800 mil med IQ5’an på 6 månader. Har nu kört över 500 mil på 6 veckor med min nya Y.
Ja!!! Tesla har uppenbara problem med mycket. Men!! Jag kan tyvärr inte tänka mig någon annan bil.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av MWall »

Walker skrev:
jpetters skrev:
Det är helt klart olika vad man gillar. Jag har försökt att hitta ett alternativ som är mer än lite intressant och något jag skulle byta bort min SP emot. Men misslyckats helt.
Testat:
- Taycan Turbo S
- eTron GT
- EQS
- i-Pace

Visst, hade Tesla inte funnits så hade de varit drömbilar allihop. Nu känns de bara måttligt intressanta och ruskigt dyra.
Efter att ha klämt på nya S i USA så var det ingen som helst tvekan längre.

Familjens X får rulla på ett par år till, minst.
Lite så faktiskt. Jag försökte ju byta till en icke-Tesla efter min 3’a. Gick ju sådär…. Ångrade mig efter ca 4 mils körning och fick ångest över att jag släppt Teslan. Körde 800 mil med IQ5’an på 6 månader. Har nu kört över 500 mil på 6 veckor med min nya Y.
Ja!!! Tesla har uppenbara problem med mycket. Men!! Jag kan tyvärr inte tänka mig någon annan bil.

Ja det är väl lite så. Ganska usla bilar men det är ändå något som håller en kvar.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Dafro »

MWall skrev:
Walker skrev:
jpetters skrev:
Det är helt klart olika vad man gillar. Jag har försökt att hitta ett alternativ som är mer än lite intressant och något jag skulle byta bort min SP emot. Men misslyckats helt.
Testat:
- Taycan Turbo S
- eTron GT
- EQS
- i-Pace

Visst, hade Tesla inte funnits så hade de varit drömbilar allihop. Nu känns de bara måttligt intressanta och ruskigt dyra.
Efter att ha klämt på nya S i USA så var det ingen som helst tvekan längre.

Familjens X får rulla på ett par år till, minst.
Lite så faktiskt. Jag försökte ju byta till en icke-Tesla efter min 3’a. Gick ju sådär…. Ångrade mig efter ca 4 mils körning och fick ångest över att jag släppt Teslan. Körde 800 mil med IQ5’an på 6 månader. Har nu kört över 500 mil på 6 veckor med min nya Y.
Ja!!! Tesla har uppenbara problem med mycket. Men!! Jag kan tyvärr inte tänka mig någon annan bil.

Ja det är väl lite så. Ganska usla bilar men det är ändå något som håller en kvar.
obs skämt. Men tur vi är några som kan försöka rädda mänskligheten. :D ;)
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Legato »

holden skrev:
Jag tror nya S/X kommer att sälja dåligt, de är alldeles för lika de gamla bilarna och hur många vill lägga 1,6 msek på något som alla utom förståsigpåarna kommer att uppfatta som en tio år gammal bilmodell.
Tror S Plaid kommer sälja dåligt. Dels pga för högt pris, dels för att den designen känns allra äldst.

Tror X kommer klara sig hyfsat, mest pga att den fortfarande är relativt ensam med 6/7 säten.
Senast redigerad av Legato, redigerad totalt 1 gånger.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Legato »

MWall skrev:
Legato skrev:
Idag sålde jag äntligen min X. Blev en lång process där jag först fick vänta ett par månader på ny vindruta, sedan bokstavligt talat dagarna innan bilen skulle säljas så började länkarmarna knarra... Dryg månads väntan på service hos Tesla och i måndags fick jag tillbaka bilen.

När jag tvättade den visade det sig att Tesla lyckats buckla den :? En liten "parkeringsbuckla" och ingen lackskada som tur är, men irriterande ändå. Orkade inte ens tjafsa med dem, fick för första gången ett allmänt trött bemötande denna gång.

Var så trött på att ha bilen osåld så sålde den till handlare med bucklan kvar, det gick iaf riktigt friktionsfritt och smidigt till samma köpare som på min Honda E (Daal Bil).

Märklig känsla nu. Har verkligen älskat Tesla och bilarna så länge och troligen blir det väl en Plaid X nu mycket pga det rabatterade priset och då det knappt finns något annat på marknaden med vettig 6/7-sits (tycker EQS är för dyr), men för stunden känner jag inget större sug. Hoppas det dyker upp inom kort igen :D
Märkligt att du och taliz som verkligen älskat era Tesla-bilar inte tycker att de är värda pengarna längre. ;)

Är verkligen TCO på din Cupra så mycket högre än på en Model 3 tex?

Själv har jag ju lite svårt för vissa aspekter av Tesla men finns viss risk/chans att jag byter min S mot en MYP. Den är trots allt rätt i mycket. Utrymmen, förbrukning, räckvidd...
Ja det är märkligt. Jag hade helt enkelt fel, trodde aldrig att konkurrenterna skulle komma ikapp så snabbt. Trodde inte heller Tesla skulle stå så pass stilla vad det gäller tex design och autonomi, samt att jag upplever att servicen blivit sämre medan priserna stigit.

Tesla har i mina ögon skiftat från ett fokus på nöjda bilägare till ett fokus på nöjda aktieägare...

Högre TCO? Lägre hoppas jag, men ur TCO-perspektiv har såklart Teslorna varit oslagbara pga extrema andrahandsvärden. Den jag sålde idag blev iofs förlust, men totalt sett med de tre senaste Teslorna så har jag fått mer vid försäljning än de kostade... Tycker priserna stuckit så mycket nu dock så har inte alls samma tro på extrema andrahandsvärden framöver.
Senast redigerad av Legato, redigerad totalt 1 gånger.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Legato »

jpetters skrev:
Det är helt klart olika vad man gillar. Jag har försökt att hitta ett alternativ som är mer än lite intressant och något jag skulle byta bort min SP emot. Men misslyckats helt.
Testat:
- Taycan Turbo S
- eTron GT
- EQS
- i-Pace

Visst, hade Tesla inte funnits så hade de varit drömbilar allihop. Nu känns de bara måttligt intressanta och ruskigt dyra.
Efter att ha klämt på nya S i USA så var det ingen som helst tvekan längre.

Familjens X får rulla på ett par år till, minst.
Tror mycket beror på vad man prioriterar. Tesla var överlägset smidigast att äga och köra långt med, nu tycker jag skillnaderna är små på det området.

Tycker fortfarande Tesla är roligast med bäst prestanda och har bäst mjukvara och "helhet" men tycker de andra erbjuder mycket annat som blivit viktigare för mig med åren. Kvalitetskänsla, tyst kupé, säljare/service som ändå visar att de vill ha en som kund, generösa rabatter, design (både invändigt och utvändigt), massor av mer utrustningsalternativ (även om jag hatar konfigurerandet).

För mig är även "känslan" viktig. För några år sedan såg jag Tesla som David som jobbade för att förändra världen till det bättre. Nu känns det snarare som Goliath som bara är ett av alla gigantiska vinstmaximerande bolag.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av MWall »

Legato skrev:
MWall skrev:
Legato skrev:
Idag sålde jag äntligen min X. Blev en lång process där jag först fick vänta ett par månader på ny vindruta, sedan bokstavligt talat dagarna innan bilen skulle säljas så började länkarmarna knarra... Dryg månads väntan på service hos Tesla och i måndags fick jag tillbaka bilen.

När jag tvättade den visade det sig att Tesla lyckats buckla den :? En liten "parkeringsbuckla" och ingen lackskada som tur är, men irriterande ändå. Orkade inte ens tjafsa med dem, fick för första gången ett allmänt trött bemötande denna gång.

Var så trött på att ha bilen osåld så sålde den till handlare med bucklan kvar, det gick iaf riktigt friktionsfritt och smidigt till samma köpare som på min Honda E (Daal Bil).

Märklig känsla nu. Har verkligen älskat Tesla och bilarna så länge och troligen blir det väl en Plaid X nu mycket pga det rabatterade priset och då det knappt finns något annat på marknaden med vettig 6/7-sits (tycker EQS är för dyr), men för stunden känner jag inget större sug. Hoppas det dyker upp inom kort igen :D
Märkligt att du och taliz som verkligen älskat era Tesla-bilar inte tycker att de är värda pengarna längre. ;)

Är verkligen TCO på din Cupra så mycket högre än på en Model 3 tex?

Själv har jag ju lite svårt för vissa aspekter av Tesla men finns viss risk/chans att jag byter min S mot en MYP. Den är trots allt rätt i mycket. Utrymmen, förbrukning, räckvidd...
Ja det är märkligt. Jag hade helt enkelt fel, trodde aldrig att konkurrenterna skulle komma ikapp så snabbt. Trodde inte heller Tesla skulle stå så pass stilla vad det gäller tex design och autonomi, samt att jag upplever att servicen blivit sämre medan priserna stigit.

Tesla har i mina ögon skiftat från ett fokus på nöjda bilägare till ett fokus på nöjda aktieägare...

Högre TCO? Lägre hoppas jag, men ur TCO-perspektiv har såklart Teslorna varit oslagbara pga extrema andrahandsvärden. Den jag sålde idag blev iofs förlust, men totalt sett med de tre senaste Teslorna så har jag fått mer vid försäljning än de kostade... Tycker priserna stuckit så mycket nu dock så har inte alls samma tro på extrema andrahandsvärden framöver.
E-Tron har ju visserligen funnits i 3-4 år?

Jo jag menade såklart lägre. :)

Jag tycker jag har svårt att se vettiga alternativ till en familj med hund som vi. Hur jag än vrider och vänder på det så är MYP inte så dum. Återstår att se hur den är att köra...

Visst har S och X stuckit iväg i pris på ett sätt som inte är hållbart men 3 och Y är väl inte så dyra jämfört med konkurrenterna?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av taliz »

MYP till det lägre priset och då man fick bonus var nog ett helt ok köp.
Men nu kostar den bokstavligen dubbelt vad jag gav för min ID4, och det är den inte värd IMO.

Visserligen har övriga också höjt sina priser, men det betyder bara att marknaden är överhettad ATM. Jag tänker nog stå utanför åtminstone över vintern, sen får vi se var det tar vägen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Pontus »

Legato skrev:
jpetters skrev:
Det är helt klart olika vad man gillar. Jag har försökt att hitta ett alternativ som är mer än lite intressant och något jag skulle byta bort min SP emot. Men misslyckats helt.
Testat:
- Taycan Turbo S
- eTron GT
- EQS
- i-Pace

Visst, hade Tesla inte funnits så hade de varit drömbilar allihop. Nu känns de bara måttligt intressanta och ruskigt dyra.
Efter att ha klämt på nya S i USA så var det ingen som helst tvekan längre.

Familjens X får rulla på ett par år till, minst.
Tror mycket beror på vad man prioriterar. Tesla var överlägset smidigast att äga och köra långt med, nu tycker jag skillnaderna är små på det området.

Tycker fortfarande Tesla är roligast med bäst prestanda och har bäst mjukvara och "helhet" men tycker de andra erbjuder mycket annat som blivit viktigare för mig med åren. Kvalitetskänsla, tyst kupé, säljare/service som ändå visar att de vill ha en som kund, generösa rabatter, design (både invändigt och utvändigt), massor av mer utrustningsalternativ (även om jag hatar konfigurerandet).

För mig är även "känslan" viktig. För några år sedan såg jag Tesla som David som jobbade för att förändra världen till det bättre. Nu känns det snarare som Goliath som bara är ett av alla gigantiska vinstmaximerande bolag.
Var har du hittat en säljare/service som visar att dom vill ha dig som kund? Jag har i mina försök bara hittat motsatsen. Tror att ordning med början med värsta är:
- Hyundai / Hedinbil
- VW
- Renault
- Mercedes
- Volvo
- BMW
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av OfarligTesla »

Pontus skrev:
Var har du hittat en säljare/service som visar att dom vill ha dig som kund? Jag har i mina försök bara hittat motsatsen. Tror att ordning med början med värsta är:
- Hyundai / Hedinbil
- VW
- Renault
- Mercedes
- Volvo
- BMW
Polestar har varit väldigt sugna på att ha mig som kund, BMW var rätt på nu också trots att det skulle vara 14 månaders väntetid, fick rabatt utan att be om det och de ville följa upp i efterhand osv. Mercedes var helt ointresserade av att sälja bil märkte jag, Hyundai och Kia likaså.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Pontus »

OfarligTesla skrev:
Pontus skrev:
Var har du hittat en säljare/service som visar att dom vill ha dig som kund? Jag har i mina försök bara hittat motsatsen. Tror att ordning med början med värsta är:
- Hyundai / Hedinbil
- VW
- Renault
- Mercedes
- Volvo
- BMW
Polestar har varit väldigt sugna på att ha mig som kund, BMW var rätt på nu också trots att det skulle vara 14 månaders väntetid, fick rabatt utan att be om det och de ville följa upp i efterhand osv. Mercedes var helt ointresserade av att sälja bil märkte jag, Hyundai och Kia likaså.
Mercedes var väl typ helt neutrala men med ett litet plus på att dom erbjöd sig att låna ut bilen över natten. VW ligger högt upp på listan delvis på grunda av rent otrevliga erfarenheter med en tidigare bil.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Leo »

Kanske Polestar 3 kan vara nästa bil?
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Berguv
Inlägg: 108
Blev medlem: 16 mar 2022 08:45

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Berguv »

Men en Taycan måste väl anses vara kick ass? Inte provat själv, mjukvaran/laddning kanske förstör? Utrymme förstår jag förståss, men den är rejält sexig.

Enda befintliga elbilen jag får seriösa ha-begär av om jag skall vara ärlig (har MYLR, och tycker den är för snabb - kör alltid på chill…).
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Pontus »

Berguv skrev:
Men en Taycan måste väl anses vara kick ass? Inte provat själv, mjukvaran/laddning kanske förstör? Utrymme förstår jag förståss, men den är rejält sexig.

Enda befintliga elbilen jag får seriösa ha-begär av om jag skall vara ärlig (har MYLR, och tycker den är för snabb - kör alltid på chill…).
Taycan har ju tyvärr förstörts av en av deras ägare som tyckte att han och hans bil var på tok för coola för att vänta i kön till en Ionityladdare...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5884
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av spacecoin »

Pontus skrev:
Berguv skrev:
Men en Taycan måste väl anses vara kick ass? Inte provat själv, mjukvaran/laddning kanske förstör? Utrymme förstår jag förståss, men den är rejält sexig.

Enda befintliga elbilen jag får seriösa ha-begär av om jag skall vara ärlig (har MYLR, och tycker den är för snabb - kör alltid på chill…).
Taycan har ju tyvärr förstörts av en av deras ägare som tyckte att han och hans bil var på tok för coola för att vänta i kön till en Ionityladdare...
Jag fattar inte? För dig menar du? Jag tycker som Berguv. Sjukt snygg bil, och bra på bana.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av holden »

spacecoin skrev:
Pontus skrev:
Berguv skrev:
Men en Taycan måste väl anses vara kick ass? Inte provat själv, mjukvaran/laddning kanske förstör? Utrymme förstår jag förståss, men den är rejält sexig.

Enda befintliga elbilen jag får seriösa ha-begär av om jag skall vara ärlig (har MYLR, och tycker den är för snabb - kör alltid på chill…).
Taycan har ju tyvärr förstörts av en av deras ägare som tyckte att han och hans bil var på tok för coola för att vänta i kön till en Ionityladdare...
Jag fattar inte? För dig menar du? Jag tycker som Berguv. Sjukt snygg bil, och bra på bana.
Audi e-tron GT är ju mycket snyggare, i grunden samma bil dessutom. Men Porsche är ju högre status om det är det man prioriterar.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av MWall »

holden skrev:
spacecoin skrev:
Pontus skrev:
Berguv skrev:
Men en Taycan måste väl anses vara kick ass? Inte provat själv, mjukvaran/laddning kanske förstör? Utrymme förstår jag förståss, men den är rejält sexig.

Enda befintliga elbilen jag får seriösa ha-begär av om jag skall vara ärlig (har MYLR, och tycker den är för snabb - kör alltid på chill…).
Taycan har ju tyvärr förstörts av en av deras ägare som tyckte att han och hans bil var på tok för coola för att vänta i kön till en Ionityladdare...
Jag fattar inte? För dig menar du? Jag tycker som Berguv. Sjukt snygg bil, och bra på bana.
Audi e-tron GT är ju mycket snyggare, i grunden samma bil dessutom. Men Porsche är ju högre status om det är det man prioriterar.
Nä, fronten på Audin är lite knepig.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1008
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av holden »

Ja, audis plastiga fronter är deras akilleshäl designmässigt. Resten av bilen är snyggare än Taycan IMO.
Senast redigerad av holden, redigerad totalt 1 gånger.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare
Inlägg: 1407
Blev medlem: 19 maj 2014 11:13
Ort: Uppsala

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Niclas »

Audi etron Gt är den enda audin jag nånsin tycker är snygg. Faktiskt tycker jag den ser eintigt fin ut, bättre än model s.
Taycan ser ut som fan.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Teslalös för första ggn på 6 år...

Inlägg av Dafro »

Niclas skrev:
Audi etron Gt är den enda audin jag nånsin tycker är snygg. Faktiskt tycker jag den ser eintigt fin ut, bättre än model s.
Taycan ser ut som fan.
Och öven invändigt har jag svårt för Porsche, men visst ska vi vara kritiska så börjar ju GT kännas lite icke uppdaterad invändigt.
27,8 kWp solceller
Skriv svar