Måste ha is i magen...

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
sweslac
Teslaägare
Inlägg: 310
Blev medlem: 08 mar 2015 15:31
Ort: Vallentuna

Måste ha is i magen...

Inlägg av sweslac »

Gjorde misstaget att läsa tmc och officiella Tesla forum... Wow. Så många fel med dörrarna, lack repor och bucklor, fel monterad takinredning, smutsiga fingeravtryck... Violent reminder: American quality.

Och sedan läste jag om en kille så förstörde en FWD för att han hade sin FOB i fickan och den råkade öppna dörren när han rullade ut från sin garage... Ja, du kan öppna dörrar när du kör!?!

Helt plötsligt så känner jag att Tesla få ta all tid i världen med min leverans. Hellre få en bra första upplevelse lite senare än att få uppleva det där.

En sak att komma ihåg, missnöjda kunder utrycker sig alltid högre än nöjda... Men usch det var otäckt att läsa.


Sent from my iPad using Tapatalk
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Måste ha is i magen...

Inlägg av LarsL »

Ja, räkna med en amerikansk kvalitetskänsla.
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Måste ha is i magen...

Inlägg av tehjimos »

jag kan ju säga att efter 4månader med våran Tesla så har vi absolut inte haft några större problem, en lös list i dörren, bytt framruta efter stenskott, fixat en gummiflärp på backspegeln. Men vi köpte ju våran begagnad med 4000mil på redan..

Servicen har alltid varit av största professionella kvalité och otroligt bemötande och trevliga! Är ju inte helt fel att låna en P90DL över dagen när bilen var inne på service.. även gjort "drop-in" service :D

100% nöjd med bilen förutom att den inte har P eller D :D
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
+46
Teslaägare
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Måste ha is i magen...

Inlägg av +46 »

Den dagen som Model X finns att beställa utan så kallade "Måsvingar" så kommer jag att stå först i kön. Oavsett om det krävs en veckas uthållighet eller mer. :?
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Måste ha is i magen...

Inlägg av Herr X »

sweslac skrev:
Gjorde misstaget att läsa tmc och officiella Tesla forum... Wow. Så många fel med dörrarna, lack repor och bucklor, fel monterad takinredning, smutsiga fingeravtryck... Violent reminder: American quality.

Och sedan läste jag om en kille så förstörde en FWD för att han hade sin FOB i fickan och den råkade öppna dörren när han rullade ut från sin garage... Ja, du kan öppna dörrar när du kör!?!

Helt plötsligt så känner jag att Tesla få ta all tid i världen med min leverans. Hellre få en bra första upplevelse lite senare än att få uppleva det där.

En sak att komma ihåg, missnöjda kunder utrycker sig alltid högre än nöjda... Men usch det var otäckt att läsa.
Det kan vara värt att komma ihåg att du får en skev bild av verkligheten när du läser på ett internetforum - folk "skriver inte av sig" när de är nöjda utan som regel bara när de är missnöjda.

För att få en rättvis bild över hur Tesla står sig kvalitetsmässigt måste du titta på någon av alla de oberoende jämförelser som gjorts.

Tibor har skrivit en artikel om hur Tesla står sig i kvalitet, jämfört med BMW, Volvo och många andra.

http://teslaclubsweden.se/consumer-repo ... tsproblem/
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Måste ha is i magen...

Inlägg av LarsL »

Övertala honom nu inte att stå kvar i kön om han väntar på en 3... jag försöker bara hamna längre fram. ;)
Användarvisningsbild
sweslac
Teslaägare
Inlägg: 310
Blev medlem: 08 mar 2015 15:31
Ort: Vallentuna

Re: Måste ha is i magen...

Inlägg av sweslac »

Nej tack, har bara mina ögon på model x som är nu i produktion!


Sent from my iPad using Tapatalk
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Måste ha is i magen...

Inlägg av bylund »

sweslac skrev:
Nej tack, har bara mina ögon på model x som är nu i produktion!
Grattis, det måste vara en av de första som kommer hit i så fall!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Måste ha is i magen...

Inlägg av HelectriC »

Tyvärr finns det nog en viss risk (och en del problem har vi redan löst om) att de första bilarna som rullar ut har en del barnsjukdomar på samma sätt som de första Model S. 2012-2013 modellerna hade ju milt sagt en del besök på service center.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
MartinG
Teslaägare
Inlägg: 240
Blev medlem: 03 feb 2016 21:43

Re: Måste ha is i magen...

Inlägg av MartinG »

sweslac skrev:
Nej tack, har bara mina ögon på model x som är nu i produktion!


Sent from my iPad using Tapatalk
Verkligen? Du bor i Sverige och har fått bekräftat att den nu är i produktion?
Användarvisningsbild
peterlauri
Teslaägare
Inlägg: 453
Blev medlem: 05 mar 2016 14:43
Ort: Knivsta

Re: Måste ha is i magen...

Inlägg av peterlauri »

sweslac skrev:
Nej tack, har bara mina ögon på model x som är nu i produktion!


Sent from my iPad using Tapatalk
Har du fått VIN redan?
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Användarvisningsbild
sweslac
Teslaägare
Inlägg: 310
Blev medlem: 08 mar 2015 15:31
Ort: Vallentuna

Re: Måste ha is i magen...

Inlägg av sweslac »

Nej... Förlåt. Den är bokad och väntar på produktion. Dvs har designat, bekräftat och väntat 2 veckor. Har nu fått kontakt med en leveransansvarig.

Måste verkligen var försiktig med vilka ord man använder på forumet.... Risk för stroke annars [WHITE SMILING FACE][WHITE SMILING FACE][WHITE SMILING FACE]

Sent from my SM-G925F using Tapatalk
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Måste ha is i magen...

Inlägg av bylund »

Hehe, ja, jag tyckte att nyheten att en Model X för Sverige hade gått i produktion förtjänade lite mer än att bara nämnas i en bisats :)
Men falskt alarm alltså.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
sweslac
Teslaägare
Inlägg: 310
Blev medlem: 08 mar 2015 15:31
Ort: Vallentuna

Re: Måste ha is i magen...

Inlägg av sweslac »

En ägare verkar ha skapat många rubriker!

http://electrek.co/2016/04/19/teslas-st ... t-model-x/
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Skriv svar