VIN till Norge

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: VIN till Norge

Inlägg av Svenssons »

HelectriC skrev:
Svenssons skrev:
Jag blev uppringd idag av Tesla. Inget nytt om leveransdatum men min Delivery Contact ville förbereda lite eftersom det skulle bli ett hektisk kvartalsslut... Faktura skulle komma ca 4 veckor innan leverans. Min status har inte ändrats och inte fått något VIN. Norge och Schweiz ligger utanför EU vilket gör att bilarna kan skickas direkt till dessa länder utan extra montering som krävs av EU för att minska importtullen.

Vill dom att du ska betala 4v innan leverans också? Det hade inte jag gjort, jag förde över pengarna dagen innan leverans. Jag vägrar betala den typen av belopp långt innan själva leveransen. Inte mitt problem att dom ska maximera kvartalsrapporten. Om firman går i konkurs, så är pengarna oerhört svåra att få tillbaks.
Påverkar inte alls kvartalsrapporten då det inte bokförs förrän de verkligen har levererat bilen. De gör inte större vinst för att 1000 Model X-ägare förbetalar 1,6 miljarder om inte bilarna levereras. Klart att de vill ha betalt innan de levererar bilen och banköverföringar idag är tyvärr inte särskilt snabba om inte bankerna vill det... Jag är har inga som helst problem att betala en månad i förväg även ifall jag inte måste betala mer än några dagar innan. Någon ränta kan jag ändå inte räkna med.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
henhob
Inlägg: 34
Blev medlem: 03 jul 2014 10:34

Re: VIN till Norge

Inlägg av henhob »

Kollade just My tesla och jag har fått ett vin nummer så vida det är en siffer och bokstavskombination på 17!
Beställde Signature maj 15
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: VIN till Norge

Inlägg av Svenssons »

henhob skrev:
Kollade just My tesla och jag har fått ett vin nummer så vida det är en siffer och bokstavskombination på 17!
Beställde Signature maj 15
Mitt RN-nummer har också bytts ut mot ett som ser ut som VIN men i källkoden står fortfarande mitt RN-nummer och VIN är tomt.
5YJXCCE43GFS01051.png
Edit:
Om jag försöker avkoda VIN så är det lite som är okänt av i alla fall TeslaTap. Kan bero på förändringen de fick göra angående baksätet men troligare är att det är anpassat för europeiska marknaden.
http://teslatap.com/vin-decoder/
ftp://ftp.nhtsa.dot.gov/MfrMail/ORG11230.pdf

5YJ: Tesla Motors, Inc.
X: Model X
C: Class E (6001-7000 lbs) GVWR / MPV /5 Door (Left Hand Drive)
C: Restraint System unknown
E: E = Lithium Ion Battery - Electric
4: Performance Dual Motor - Three Phase A/C Induction
3: Check Character
G: Model Year 2016 (Yes! Den kommer i år! :mrgreen: )
F: Fremont, CA, USA
S: Signature Series Vehicle
01051: Serial Number Digits
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: VIN till Norge

Inlägg av danni »

Herr X skrev:
HelectriC skrev:
Svenssons skrev:
Jag blev uppringd idag av Tesla. Inget nytt om leveransdatum men min Delivery Contact ville förbereda lite eftersom det skulle bli ett hektisk kvartalsslut... Faktura skulle komma ca 4 veckor innan leverans. Min status har inte ändrats och inte fått något VIN. Norge och Schweiz ligger utanför EU vilket gör att bilarna kan skickas direkt till dessa länder utan extra montering som krävs av EU för att minska importtullen.

Vill dom att du ska betala 4v innan leverans också? Det hade inte jag gjort, jag förde över pengarna dagen innan leverans. Jag vägrar betala den typen av belopp långt innan själva leveransen. Inte mitt problem att dom ska maximera kvartalsrapporten. Om firman går i konkurs, så är pengarna oerhört svåra att få tillbaks.
När jag köpte min Model S så har jag för mig att de sa att de var tvungna att ha pengarna på sitt konto för att de skulle ha lov att lämna ut bilen. Därför rekommenderade de mig att betala några dagar i förväg.
De sa åt mig att betala kontantinsatsen ett par dagar i förväg, men det gick bra att betala på leveransdagen om jag tog med mig stämplat och signerat bankkvitto som jag tror att de sen ringde till banken för att verifiera.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar