Det beror väl på vilka två faser som är kvar?mati skrev:Är det verkligen så? Jag frågar eftersom jag lyckades häromdagen att få en säkring att gå, då nån knäppis hade ersatt alla 16A säkringar i 3-fasuttaget med 10A. Det visste ju inte bilen (och inte jag heller) och efter en timmes laddning gick första säkringen. De resterande två glödde nästan men de fungerade fortfarande. Ändå så slutade UMC:n att ladda och bilen tjatade nånting om kabelfel. Den fortsatte alltså inte på de två faserna som fanns kvar.dstr skrev:UMC'n haltar ju fram på det den får, dvs om du kör 3-fas och ena säkringen går så fortsätter den ladda från 2 faser.
Audi har en Model X... kan inte ladda den :)
Moderator: Redaktion
Re: Audi har en Model X... kan inte ladda den :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Audi har en Model X... kan inte ladda den :)
NEMA 14-50 i USA är ju på 240 V så det är ju inte spänningen som UMC:n inte klarar av. Problemen är väl dels frekvensen 50 Hz och dels att man måste kunna koppla NEMA 14-50 hane till 16A eller 32A enfasuttag. Du kommer sedan bara kunna ladda på en fas mot tre faser i de europeiska bilarna. Amerikansk Chademo är ju den bästa lösningen annars.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Audi har en Model X... kan inte ladda den :)
Under vintern med lite oerfarenhet mm så har jag nog löst alla faserna vid något tillfälle, dock inte samtidigt. Och då har bilen alltid slutat ladda.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a