Info gällande laddare

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 okt 2015 10:36
Ort: Asmundtorp

Re: Info gällande laddare

Inlägg av drakbane »

UMCn klarar ju bara 16A
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Info gällande laddare

Inlägg av Monark1954 »

Jag har aktivt valt tillägget högre strömstyrka med en 16,5 kW laddare till vår modell X. I Norrland är den än så länge få Chademo och ännu färre SuperCharger. En lite mindre långsam laddning vid tillgängliga typ 2 laddstationer kortar rasten under resa. De flesta typ 2 uttag verkar klara upp till 22 kW.
Då modell X inte har valet dubbla laddare är 16.5 kW uppgraderingen ett val som kan korta laddtiden något när inte Chademo eller SuperCharger är tillgänglig.
Där det finns SuperCharger och Chademo förstår jag prioriteringen.
Fördel 2. Vi har redan en laddbox för 22 kW trefas med typ 2 kontakt. Sladden som jag lämnar hemma är spänningslös även om den är ansluten i laddboxen så länge den inte är ansluten till bilen. En högre elsäkerhet jämfört med en vanligt trefassladd som är inpluggad i sitt uttag. Så vi får den lite snabbare laddningen även hemma.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Info gällande laddare

Inlägg av Svenssons »

vigge50 skrev:
Var det inte den större laddaren som kom fram ifall man skrev in "charger" eller liknande? Vet att det var så i USA men var det inte samma ett tag i Svergie?
Sverige hade aldrig ett dolt alternativ. Det fanns inga säkra uppgifter om samtliga bilar skulle få 24A-laddaren, bara de som hade Signature eller alla som reserverat tidigt. Fanns egentligen bara rykte om 24A från de som fått höra det muntligt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar