Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Försäkring

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Re: Försäkring

Inläggav Teslaägare mellan3och20 » 12 jan 2020 09:38

Tecknade min Mxp hos if, betalar ca 8000 om året efter onlinerabatt. Fria mil, inkl självriskreducering på max 10k/år.
Är man 30-35 år utanför Kungsbacka.
Användarvisningsbild
mellan3och20
Teslaägare

Inläggav Teslaägare renes » 12 jan 2020 13:38

När jag kollar LF Uppsala så får jag "försäkring ej tillgänglig". Är kund. Har bil på företagsleasing. LF vill inte ha den, tydligen.
M3 SR+ FSD, HW 2.5, 18" R3
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare

Inläggav Teslaägare John Galt » 12 jan 2020 14:54

LF Sthlm nekade min via företaget. Har hemförsäkring hos dem.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Användarvisningsbild
John Galt
Teslaägare

Inläggav Teslaägare PhR34k » 12 jan 2020 15:04

Verkar sjukt rörigt, finns det något sammanhang varför de ibland säger ja och i vissa fall nej?
Watercircles garvade när jag frågade för mitt företag medans de säger ja till vissa privatpersoner tex?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Användarvisningsbild
PhR34k
Teslaägare

Inläggav Teslaägare fth » 12 jan 2020 15:32

PhR34k skrev:Verkar sjukt rörigt, finns det något sammanhang varför de ibland säger ja och i vissa fall nej?
Watercircles garvade när jag frågade för mitt företag medans de säger ja till vissa privatpersoner tex?

Verkar inte finnas någon rim och reson i detta, rena vilda västern, inget bolag verkar veta vad dom pysslar med. Jag har försökt få besked om vilka parametrar det är som ger mig de absurda premierna, men inte lyckats få något vettigt svar från något bolag. Skadefri i >30 år, låst och 24h bevakat garage, och den billigaste premien jag kan få är >32k/år hos TH märkesförsäkring :(

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

Referralkod: fredrik8071

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 12 jan 2020 15:51

fth skrev:
PhR34k skrev:Verkar sjukt rörigt, finns det något sammanhang varför de ibland säger ja och i vissa fall nej?

Verkar inte finnas någon rim och reson i detta, rena vilda västern, inget bolag verkar veta vad dom pysslar med. Jag har försökt få besked om vilka parametrar det är som ger mig de absurda premierna, men inte lyckats få något vettigt svar från något bolag. Skadefri i >30 år, låst och 24h bevakat garage, och den billigaste premien jag kan få är >32k/år hos TH märkesförsäkring :(

/fth

Stockholm? Är det villa i bättre område eller lägenhet i förorten? Förutom hur länge man har haft körkort t.ex. så är bostadsort en stor faktor. De flesta tar inte hänsyn till just din parkering längre (vissa har kvar ett symboliskt avdrag om det inte är gatuparkering) utan går till stor del på området.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav Teslaägare NEO » 12 jan 2020 19:46

Betalar 9821kr helår hos TH med märkesförsäkring, 20000km, självriskrabatt, hyrbil. Norra Stockholm, 29år, 20% samlingsrabatt. Bilen är registrerad med 772hk och försäkrat värde över 1mSEK.
Model X P100DL HW3 -19 3M satin white, Hexis blanksvart chrome delete, Bodyfence.

Model S P85+ AP1 UP Facelift -14
Model S P85DL+ -15
Model 3 LR P+ HW3 Återlämnad -19
Model S P85+ -13

Moderator i Tesla Tips and Tricks på FB.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare

Inläggav Teslaägare fth » 12 jan 2020 22:14

OfarligTesla skrev:
fth skrev:

/fth

Stockholm? Är det villa i bättre område eller lägenhet i förorten? Förutom hur länge man har haft körkort t.ex. så är bostadsort en stor faktor. De flesta tar inte hänsyn till just din parkering längre (vissa har kvar ett symboliskt avdrag om det inte är gatuparkering) utan går till stor del på området.

Lägenhet i city, låst och 24h bevakat garage som sagt, det har aldrig varit en incident där under de 17 år jag har bott i huset.

/fth
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 13 jan 2020 09:46

fth skrev:Lägenhet i city, låst och 24h bevakat garage som sagt, det har aldrig varit en incident där under de 17 år jag har bott i huset.

/fth

Mm, innerstan är dyrt, de bryr sig inte om man parkerar i bevakat garage. Risken för skadegörelse/parkeringsskador är hög för området mycket på grund av de som parkerar på gatan. Bor själv i Vasastan och det drar upp premien mycket.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav Teslaägare fth » 13 jan 2020 10:00

OfarligTesla skrev:
fth skrev:Lägenhet i city, låst och 24h bevakat garage som sagt, det har aldrig varit en incident där under de 17 år jag har bott i huset.

/fth

Mm, innerstan är dyrt, de bryr sig inte om man parkerar i bevakat garage. Risken för skadegörelse/parkeringsskador är hög för området mycket på grund av de som parkerar på gatan. Bor själv i Vasastan och det drar upp premien mycket.

Vad får du för premie hos TH?

/fth
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model X