Model S P200TP (Triple Plaid)

Här diskuterar vi om Teslas framtida produkter

Moderator: Redaktion

Force-Walker
Inlägg: 209
Blev medlem: 09 jan 2020 17:57

Re: Model S P200TP (Triple Plaid)

Inlägg av Force-Walker »

dstr skrev:
Force-Walker skrev:
Om jag får spekulera så tror jag att prissänkningen som precis gjordes, var för att sälja ut de sista innan man gör en stor uppdatering på insidan.
Vad är meningen med att sänka priset annars?
Nja, det var en ganska liten ändring. Snarare valutajustering och "kompensation" för att fri laddning försvann.
vigge50 skrev:
Force-Walker skrev:
Kommer Plaid visas när det är dags för battery day?

Tror ni att det kommer en uppdaterad interör?

Det borde göra det, för interören har ju inte förändrats så mycket sedan S lanserades eller?

Jag är sugen på en Model S, men jag vill vänta tills det kommer en stor förändring.

Om jag får spekulera så tror jag att prissänkningen som precis gjordes, var för att sälja ut de sista innan man gör en stor uppdatering på insidan.
Vad är meningen med att sänka priset annars?
Man säljer ju uppenbarligen många Model S, tror inte det har med Corona att göra.

Lite spekulationer bara.

Sjukt hur Tesla lyckas hålla allting så hemligt.
Säljer mycket? Fram till slutet av 2018 så sålde de mellan 20-25 000 Model S och X per kvartal, förra året låg det på 12-16 000. De har alltså tidigare haft kapacitet att sälja betydligt mer och sen har efterfrågan slinkigt. Med Corona har efterfrågan antagligen gått ner ytterligare så skulle inte förvåna mig om de försöker hålla uppe försäljningen. Dock så tror jag samtidigt att de mycket väl kan släppa en uppdatering av Model S och X i samband med eventet.
Du har såklart rätt i att försäljningen har dalat, borde kollat detta innan jag skrev. Dumstruten på mig :D

Detta måste väl bero på att trean släpptes eller?
termosen
Teslaägare
Inlägg: 516
Blev medlem: 05 nov 2018 21:19

Re: Model S P200TP (Triple Plaid)

Inlägg av termosen »

Force-Walker skrev:
dstr skrev:
Force-Walker skrev:
Om jag får spekulera så tror jag att prissänkningen som precis gjordes, var för att sälja ut de sista innan man gör en stor uppdatering på insidan.
Vad är meningen med att sänka priset annars?
Nja, det var en ganska liten ändring. Snarare valutajustering och "kompensation" för att fri laddning försvann.
vigge50 skrev:
Force-Walker skrev:
Kommer Plaid visas när det är dags för battery day?

Tror ni att det kommer en uppdaterad interör?

Det borde göra det, för interören har ju inte förändrats så mycket sedan S lanserades eller?

Jag är sugen på en Model S, men jag vill vänta tills det kommer en stor förändring.

Om jag får spekulera så tror jag att prissänkningen som precis gjordes, var för att sälja ut de sista innan man gör en stor uppdatering på insidan.
Vad är meningen med att sänka priset annars?
Man säljer ju uppenbarligen många Model S, tror inte det har med Corona att göra.

Lite spekulationer bara.

Sjukt hur Tesla lyckas hålla allting så hemligt.
Säljer mycket? Fram till slutet av 2018 så sålde de mellan 20-25 000 Model S och X per kvartal, förra året låg det på 12-16 000. De har alltså tidigare haft kapacitet att sälja betydligt mer och sen har efterfrågan slinkigt. Med Corona har efterfrågan antagligen gått ner ytterligare så skulle inte förvåna mig om de försöker hålla uppe försäljningen. Dock så tror jag samtidigt att de mycket väl kan släppa en uppdatering av Model S och X i samband med eventet.
Du har såklart rätt i att försäljningen har dalat, borde kollat detta innan jag skrev. Dumstruten på mig :D

Detta måste väl bero på att trean släpptes eller?
Tror det är en kombo, trean, konkurrenter (alternativ), ej refreshad på länge + rykten om det. Ingen 75D eller standard range längre.
Model Y LR
Model S 100D -18
Skriv svar