Re: Model S P200TP (Triple Plaid)
Postat: 17 sep 2019 20:37
Den ska komma före Roadstern iaf.
200 kwh batteri verkar osannolikt, för att inte säga orimligt. Vart kommer den uppgiften ifrån?dstr skrev:Produktion till sommaren 2020.
Det gör mig lite bekymrad, får den verkligen 200kwh?
"samma drivlina som roadstern" = 200kw batteri och 3 motorer.juristen skrev:200 kwh batteri verkar osannolikt, för att inte säga orimligt. Vart kommer den uppgiften ifrån?dstr skrev:Produktion till sommaren 2020.
Det gör mig lite bekymrad, får den verkligen 200kwh?
Räknas batteriet in i drivlinan?dstr skrev:"samma drivlina som roadstern" = 200kw batteri och 3 motorer.juristen skrev:200 kwh batteri verkar osannolikt, för att inte säga orimligt. Vart kommer den uppgiften ifrån?dstr skrev:Produktion till sommaren 2020.
Det gör mig lite bekymrad, får den verkligen 200kwh?
Varför är det ”alldeles för stor risk att bli sittande med en problembil” om man beställer en Tesla just nu?mjwahl skrev:...
Egentligen är både Tesla och taycan tveksamma köp. Jag som har haft flera teslor skulle aldrig våga köpa en ny tesla idag - det är alldeles för stor risk att bli sittande med en problembil.
Batteripack räknas inte in i drivlinan och jag tror att batteripacket kommer kunna leverera mer än 200kW...dstr skrev:
"samma drivlina som roadstern" = 200kw batteri och 3 motorer.
Varför är målet inställt på 200kwh i roadstern om det blir en dålig banbil?Svenssons skrev:Batteripack räknas inte in i drivlinan och jag tror att batteripacket kommer kunna leverera mer än 200kW...dstr skrev:
"samma drivlina som roadstern" = 200kw batteri och 3 motorer.
Osannolikt att det kommer vara på 200kWh, det är bara önsketänkande som kommer leda till dålig banbil.
För att Roadstern inte är tänkt som en banbil.dstr skrev:Varför är målet inställt på 200kwh i roadstern om det blir en dålig banbil?Svenssons skrev:Batteripack räknas inte in i drivlinan och jag tror att batteripacket kommer kunna leverera mer än 200kW...dstr skrev:
"samma drivlina som roadstern" = 200kw batteri och 3 motorer.
Osannolikt att det kommer vara på 200kWh, det är bara önsketänkande som kommer leda till dålig banbil.
Fast om man tänker "Ludicrous powertrain" fanns det ju både P90D och P100D (samt uppgraderade P85D) så det känns väl inte som ett måste att det behöver vara samma batteristorlek som i Roadstern?dstr skrev:"samma drivlina som roadstern" = 200kw batteri och 3 motorer.juristen skrev:200 kwh batteri verkar osannolikt, för att inte säga orimligt. Vart kommer den uppgiften ifrån?dstr skrev:Produktion till sommaren 2020.
Det gör mig lite bekymrad, får den verkligen 200kwh?
Nej, inte mer än Model S iaf.Svenssons skrev:För att Roadstern inte är tänkt som en banbil.dstr skrev:Varför är målet inställt på 200kwh i roadstern om det blir en dålig banbil?Svenssons skrev:Batteripack räknas inte in i drivlinan och jag tror att batteripacket kommer kunna leverera mer än 200kW...dstr skrev:
"samma drivlina som roadstern" = 200kw batteri och 3 motorer.
Osannolikt att det kommer vara på 200kWh, det är bara önsketänkande som kommer leda till dålig banbil.
Tyvärr är det nog så.Franz skrev:Fast om man tänker "Ludicrous powertrain" fanns det ju både P90D och P100D (samt uppgraderade P85D) så det känns väl inte som ett måste att det behöver vara samma batteristorlek som i Roadstern?dstr skrev:"samma drivlina som roadstern" = 200kw batteri och 3 motorer.juristen skrev:200 kwh batteri verkar osannolikt, för att inte säga orimligt. Vart kommer den uppgiften ifrån?dstr skrev:Produktion till sommaren 2020.
Det gör mig lite bekymrad, får den verkligen 200kwh?
precis, i alla fall inte de som säljs idag. Tesla verkar satsa lite mera för banbil på de som testas på Nürburgring nu och som kommer med Plaid. Dessa lär som sagt dock inte ha dubbla batteripack med +500 kg extra vikt .dstr skrev:Nej, inte mer än Model S iaf.Svenssons skrev:För att Roadstern inte är tänkt som en banbil.dstr skrev:Varför är målet inställt på 200kwh i roadstern om det blir en dålig banbil?Svenssons skrev:Batteripack räknas inte in i drivlinan och jag tror att batteripacket kommer kunna leverera mer än 200kW...dstr skrev:
"samma drivlina som roadstern" = 200kw batteri och 3 motorer.
Osannolikt att det kommer vara på 200kWh, det är bara önsketänkande som kommer leda till dålig banbil.
Fast en Model S med 200kwh skulle bli en riktig "håll käften"-modell.Svenssons skrev:precis, i alla fall inte de som säljs idag. Tesla verkar satsa lite mera för banbil på de som testas på Nürburgring nu och som kommer med Plaid. Dessa lär som sagt dock inte ha dubbla batteripack med +500 kg extra vikt .
Roadster 2.0 är ju "håll käften"-modellen. Det kommer den nog vara ensam om ett tag eftersom de hellre säljer den än en billigare Model S som de måste designa om för att ta flera hundra extrakilon samt göra plats för batterierna.dstr skrev:Fast en Model S med 200kwh skulle bli en riktig "håll käften"-modell.Svenssons skrev:precis, i alla fall inte de som säljs idag. Tesla verkar satsa lite mera för banbil på de som testas på Nürburgring nu och som kommer med Plaid. Dessa lär som sagt dock inte ha dubbla batteripack med +500 kg extra vikt .
Jag håller tummarna för två modeller - Plaid Standard Rage och Plaid Long Range.
Är det någon som har sett en pålitlig siffra på vad batteripacket i Roadster'n väger?Svenssons skrev:Roadster 2.0 är ju "håll käften"-modellen. Det kommer den nog vara ensam om ett tag eftersom de hellre säljer den än en billigare Model S som de måste designa om för att ta flera hundra extrakilon samt göra plats för batterierna.dstr skrev:Fast en Model S med 200kwh skulle bli en riktig "håll käften"-modell.Svenssons skrev:precis, i alla fall inte de som säljs idag. Tesla verkar satsa lite mera för banbil på de som testas på Nürburgring nu och som kommer med Plaid. Dessa lär som sagt dock inte ha dubbla batteripack med +500 kg extra vikt .
Jag håller tummarna för två modeller - Plaid Standard Rage och Plaid Long Range.