100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Här diskuterar vi om Teslas framtida produkter

Moderator: Redaktion

joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av joel80 »

När man drar husvagn har man ofta semester.. då kan man ta det lite lugnare.. och hinner med laddpauser. Samt att han man ungar med sig måste man ändå oftast ta paus lite då ock då..
Om man i allafall kommer ca 25-30 mil vore det fint.. 20 mil som minst... och det funkar ju typ på en p100 idag om jag fattat Björns videos rätt.

Att hyra boende på det ställe man ska till är inte ett alternativ.. det är inte det man är ute efter när man åker iväg med husvagn.

I en framtida elbil hoppas jag på runt 50 riktiga mil.. och att jag då klarar ca 25mil med husvagn.

med 50 riktiga mil skulle man väldigt sällan behöva snabbladda.. kanske skulle paja lönsamheten hos de som erbjuder snabbladdare om för många har för mycket batteri i bilarna?
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1731
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Franz »

Du har en poäng där Joel80. Jag kör typ 3500 mil per år med min 85D. På sommaren går det fint att fixa 40 mil i 120 km/h. En 100D fixar ju typ 50 mil under samma förutsättningar. I mitt fall hade jag säkert sluppit 80-90% av SuC-stoppen bara genom ett sådant batteri.
Driver sajten Car.info
Vasp
Inlägg: 584
Blev medlem: 27 jan 2015 14:40
Ort: Skellefteå

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Vasp »

Vad är längdrekordet nu? Har nån varit med en modell S 100D i typ Danmark eller annat platt ställe och hypermileat?
Verdi

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Verdi »

joel80 skrev:
När man drar husvagn har man ofta semester.. då kan man ta det lite lugnare.. och hinner med laddpauser. Samt att han man ungar med sig måste man ändå oftast ta paus lite då ock då..
Om man i allafall kommer ca 25-30 mil vore det fint.. 20 mil som minst... och det funkar ju typ på en p100 idag om jag fattat Björns videos rätt.

Att hyra boende på det ställe man ska till är inte ett alternativ.. det är inte det man är ute efter när man åker iväg med husvagn.

I en framtida elbil hoppas jag på runt 50 riktiga mil.. och att jag då klarar ca 25mil med husvagn.

med 50 riktiga mil skulle man väldigt sällan behöva snabbladda.. kanske skulle paja lönsamheten hos de som erbjuder snabbladdare om för många har för mycket batteri i bilarna?
Måste du ha husvagn får du väl hyra dragbil också. Eller köra husbil. Det är garanterat mer miljövänligt än om vi alla ska åka runt med för mycket batterier.

Som jag ser det så finns väldigt få skäl till att ha mer än 100 kWh kapacitet på batterierna. Det som är mer intressant är att bygga ut och förbättra laddningen. Fler laddstationer och snabbare laddning.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Svenssons »

Verdi skrev:

Som jag ser det så finns väldigt få skäl till att ha mer än 100 kWh kapacitet på batterierna. Det som är mer intressant är att bygga ut och förbättra laddningen. Fler laddstationer och snabbare laddning.
Håller med, tycker visserligen att jag har rätt dålig räckvidd på min XP90D men det beror på att jag nog har den minst effektiva Teslan... Skippar jag P som i Performance, 22"-fälgarna och skulle ha 100kWh batteripack så skulle jag klara mig fler mil till. Dock minskar mitt problem även med dagens konfig allt eftersom laddnätverket byggs ut. I framtiden när batterierna klarar av att laddas än snabbare så minskar problemet än mer. Jag tror inte att vi kommer få se vanliga bruksbilar som klarar av 100 mil i motorvägsfart inom överskådlig tid. Jag ser hellre att man prioriterar laddhastighet, vikt och pris än att trycka in fler och fler kWh.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Verdi

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Verdi »

Svenssons skrev:
Verdi skrev:

Som jag ser det så finns väldigt få skäl till att ha mer än 100 kWh kapacitet på batterierna. Det som är mer intressant är att bygga ut och förbättra laddningen. Fler laddstationer och snabbare laddning.
Håller med, tycker visserligen att jag har rätt dålig räckvidd på min XP90D men det beror på att jag nog har den minst effektiva Teslan... Skippar jag P som i Performance, 22"-fälgarna och skulle ha 100kWh batteripack så skulle jag klara mig fler mil till. Dock minskar mitt problem även med dagens konfig allt eftersom laddnätverket byggs ut. I framtiden när batterierna klarar av att laddas än snabbare så minskar problemet än mer. Jag tror inte att vi kommer få se vanliga bruksbilar som klarar av 100 mil i motorvägsfart inom överskådlig tid. Jag ser hellre att man prioriterar laddhastighet, vikt och pris än att trycka in fler och fler kWh.
Min bedömning är att jag skulle klara mig fint med 10 mils räckvidd under ca 340 av årets dagar. De andra 25 dagarna kommer det gå jättebra med ca 30 mils räckvidd förutom kanske 5 dagar då jag måste ladda på supercharger. Kanske 10-15 st supercharger-laddningar per år. Visst vore det fint om det tog 10 minuter istället för kanske 40 min men det är inte hela världen. Lunch måste man ju ha t ex.

Fast iofs. Finns ju andra som har helt andra behov och som kanske kör långt flera ggr i veckan året om. Dock tror jag att jag är hyfsat representativ.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av gellerstam »

Verdi skrev:
Finns ju andra som har helt andra behov och som kanske kör långt flera ggr i veckan året om. Dock tror jag att jag är hyfsat representativ.
Och alla tänker genast på GustavT
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... it=gustavt

Som MÅSTE kunna köra 250km/h i 20h i sträck utan att stanna och tanka/ladda ..... Annars är bilen totalt värdelös på precis allt! :-D
Tesla Model Y
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Svenssons »

Verdi skrev:
Min bedömning är att jag skulle klara mig fint med 10 mils räckvidd under ca 340 av årets dagar. De andra 25 dagarna kommer det gå jättebra med ca 30 mils räckvidd förutom kanske 5 dagar då jag måste ladda på supercharger. Kanske 10-15 st supercharger-laddningar per år. Visst vore det fint om det tog 10 minuter istället för kanske 40 min men det är inte hela världen. Lunch måste man ju ha t ex.

Fast iofs. Finns ju andra som har helt andra behov och som kanske kör långt flera ggr i veckan året om. Dock tror jag att jag är hyfsat representativ.
Min bil klarar inte 30 mil i laglig motorvägsfart. Har visserligen kört över 30 mil med den men det fanns inga laddstolpar för elbilar alls så jag hade inget alternativ. Viktigast är att få upp lite fler laddstolpar där det inte finns (dvs väldigt få platser i Sverige och en del av länderna i östra Europa). Efter detta så är det snabbare laddning som är intressant. Jag vill inte äta lunch varannan timme... Behöver dock inte gå så snabbt som 10 minuter. Kunde man ladda 600 km/h i snitt under 20 minuter så vore det grymt. På 20 minuter tar du dig då 20 mil till. På lunchen kan du ladda fullt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Pontus »

gellerstam skrev:
Verdi skrev:
Finns ju andra som har helt andra behov och som kanske kör långt flera ggr i veckan året om. Dock tror jag att jag är hyfsat representativ.
Och alla tänker genast på GustavT
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... it=gustavt

Som MÅSTE kunna köra 250km/h i 20h i sträck utan att stanna och tanka/ladda ..... Annars är bilen totalt värdelös på precis allt! :-D
Tog man med alla hans måsten så fanns väl ingen bil alla kategorier som klara det. Kanske löser Elon hans problem med Boring?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av joel80 »

Verdi skrev:
Måste du ha husvagn får du väl hyra dragbil också. Eller köra husbil. Det är garanterat mer miljövänligt än om vi alla ska åka runt med för mycket batterier.

Som jag ser det så finns väldigt få skäl till att ha mer än 100 kWh kapacitet på batterierna. Det som är mer intressant är att bygga ut och förbättra laddningen. Fler laddstationer och snabbare laddning.
Är du säker på det?

Jag kör ca 2800mil per år.

Säg att det skulle dra hela 0,5kwh/mil extra med den extra tyngden (klar överdrift.. men vi räknar på det). På ett år gör jag då av med 1400kwh extra. Med svensk elmix är det ca 20g * 1400 = 28kg extra co2-utsläpp. Nu har jag valt endast miljöel som ska vara lägre, men räknar här på svenska snittet per kwh.

Om jag nu tar en bil med lite mindre batteri och hyr bil istället för min semester kör jag ca 150mil med husvagn, snittförbrukning på dieselbil 1,2l/mil med husvagnen efter. (Egen förbrukning med V70 från 2013.)

Det ger 180liter. Varje liter ger upphov till 2,94kg co2.. Jag släpper alltså ut 529kg under min semester, 500kg mer än det den extraförbrukningen med elbilen ger. Har jag bilen i 5 år är vi uppe i 2,5ton.. Produktionen av de extra kwh jag vill ha behöver man ju också räkna in, med det bör väl ändå bli fördel elbilen?
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Svenssons »

joel80 skrev:
Verdi skrev:
Måste du ha husvagn får du väl hyra dragbil också. Eller köra husbil. Det är garanterat mer miljövänligt än om vi alla ska åka runt med för mycket batterier.

Som jag ser det så finns väldigt få skäl till att ha mer än 100 kWh kapacitet på batterierna. Det som är mer intressant är att bygga ut och förbättra laddningen. Fler laddstationer och snabbare laddning.
Är du säker på det?

Jag kör ca 2800mil per år.

Säg att det skulle dra hela 0,5kwh/mil extra med den extra tyngden (klar överdrift.. men vi räknar på det). På ett år gör jag då av med 1400kwh extra. Med svensk elmix är det ca 20g * 1400 = 28kg extra co2-utsläpp. Nu har jag valt endast miljöel som ska vara lägre, men räknar här på svenska snittet per kwh.

Om jag nu tar en bil med lite mindre batteri och hyr bil istället för min semester kör jag ca 150mil med husvagn, snittförbrukning på dieselbil 1,2l/mil med husvagnen efter. (Egen förbrukning med V70 från 2013.)

Det ger 180liter. Varje liter ger upphov till 2,94kg co2.. Jag släpper alltså ut 529kg under min semester, 500kg mer än det den extraförbrukningen med elbilen ger. Har jag bilen i 5 år är vi uppe i 2,5ton.. Produktionen av de extra kwh jag vill ha behöver man ju också räkna in, med det bör väl ändå bli fördel elbilen?
Byt ut dragbil/husbil med förbränningsmotor mot dragbil/husbil med elmotor och större batteripack så är problemet löst. Dessa finns visserligen inte idag men de lär komma. Kanske kommer det även husvagnar med batteripack där husvagnarna har en liten hjälpelmotor? Vore grymt om man hade husvagn med 10 kWh batteripack som kunde laddas på laddstationer.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Jerker »

Det här resonemanget med att hyra en bil vid behov när man ska dra husvagnen kanske passar vissa men knappast alla. Jag är uppväxt med husvagnsliv som såg ut så att vi började runt påsk och sen var vi ute i princip varje helg fram till Alla Helgona. Dessutom 4-5 veckor på semestern. Det funkar inte då med att hyra en bil för dessa tillfällen. Jag vet många som lever så med sin husvagn. Man behöver inte vara lika manisk som min familj var. Det räcker med att man åker ut ett antal helger utöver semestern för att det ska bli ekonomiskt ohållbart att hålla på och hyra en stor dragbil så fort man ska ut med husvagnen.

Nej, det kommer att se ut likadant som idag, att somliga kör runt med en alldeles för stor bil på vardagen för att klara alla behov. Såvida inte man kommer med nån slags lösning med batterier i husvagnen eller utbyggbart batteri i bilen så får det vara extrastora batterier i bilarna.

Eller så kommer det nån lösning med lätta batterier eller batterier som laddas på 5 minuter etc.
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av joel80 »

Jag skriver vad jag skulle vilja ha.. oavsett vad som kommer blir min nästa bil elbil.
Men så länge man inte kan köra på smidig husvagnssemester (hyrbil är inte smidigt och oftast inte ett dugg ekonomiskt, oavsett drivmedel.. även om man skulle spara några kwh resterande del av året.) kommer jag troligen ha en andrabil som kan det. Det blir troligen en hybrid, där vi i 90% av resorna kommer kunna köra på el.

Men min förhoppning är att det ska fungera smidigt med husvagn och elbil inom en skapligt snar framtid.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Anders77 »

Enligt Elon så skall ju Teslas bilar klara av senast i år 100 mil :)

https://techcrunch.com/2015/09/29/elon- ... ree-years/
Svart X90D, bokat en M3.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Svenssons »

Anders77 skrev:
Enligt Elon så skall ju Teslas bilar klara av senast i år 100 mil :)

https://techcrunch.com/2015/09/29/elon- ... ree-years/
Han har dock inte avslöjat vilken planet han kommer från så vi vet inte omloppstiden för hans planet... ;)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Anders77 »

Svenssons skrev:
Anders77 skrev:
Enligt Elon så skall ju Teslas bilar klara av senast i år 100 mil :)

https://techcrunch.com/2015/09/29/elon- ... ree-years/
Han har dock inte avslöjat vilken planet han kommer från så vi vet inte omloppstiden för hans planet... ;)
Kan ju vara så att han räknar med att bilarna åker på mars redan. För med lättare gravitation och lägre lufttryck klarar de kanske av den sträckan :D
Svart X90D, bokat en M3.
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av joel80 »

Räcker ju med en modell med 120kwh så har du 100mil.. om man kör ett long-rangetest i ca 40km/h.... :D Elon har inte specificerat i vilken hastighet man ska få 100 mil...
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Svenssons »

Anders77 skrev:
Svenssons skrev:
Anders77 skrev:
Enligt Elon så skall ju Teslas bilar klara av senast i år 100 mil :)

https://techcrunch.com/2015/09/29/elon- ... ree-years/
Han har dock inte avslöjat vilken planet han kommer från så vi vet inte omloppstiden för hans planet... ;)
Kan ju vara så att han räknar med att bilarna åker på mars redan. För med lättare gravitation och lägre lufttryck klarar de kanske av den sträckan :D
Om det är Mars så är ju ett Mars år det samma som 687 dagar så 2 Mars-år är det samma som knappt 4 år, dvs 2019. Full autonomi kommer då 2021.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Anders77 »

Svenssons skrev:
Anders77 skrev:
Svenssons skrev:
Anders77 skrev:
Enligt Elon så skall ju Teslas bilar klara av senast i år 100 mil :)

https://techcrunch.com/2015/09/29/elon- ... ree-years/
Han har dock inte avslöjat vilken planet han kommer från så vi vet inte omloppstiden för hans planet... ;)
Kan ju vara så att han räknar med att bilarna åker på mars redan. För med lättare gravitation och lägre lufttryck klarar de kanske av den sträckan :D
Om det är Mars så är ju ett Mars år det samma som 687 dagar så 2 Mars-år är det samma som knappt 4 år, dvs 2019. Full autonomi kommer då 2021.
Ligger en poäng i detta :)
Svart X90D, bokat en M3.
Verdi

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Verdi »

joel80 skrev:
Verdi skrev:
Måste du ha husvagn får du väl hyra dragbil också. Eller köra husbil. Det är garanterat mer miljövänligt än om vi alla ska åka runt med för mycket batterier.

Som jag ser det så finns väldigt få skäl till att ha mer än 100 kWh kapacitet på batterierna. Det som är mer intressant är att bygga ut och förbättra laddningen. Fler laddstationer och snabbare laddning.
Är du säker på det?

Jag kör ca 2800mil per år.

Säg att det skulle dra hela 0,5kwh/mil extra med den extra tyngden (klar överdrift.. men vi räknar på det). På ett år gör jag då av med 1400kwh extra. Med svensk elmix är det ca 20g * 1400 = 28kg extra co2-utsläpp. Nu har jag valt endast miljöel som ska vara lägre, men räknar här på svenska snittet per kwh.

Om jag nu tar en bil med lite mindre batteri och hyr bil istället för min semester kör jag ca 150mil med husvagn, snittförbrukning på dieselbil 1,2l/mil med husvagnen efter. (Egen förbrukning med V70 från 2013.)

Det ger 180liter. Varje liter ger upphov till 2,94kg co2.. Jag släpper alltså ut 529kg under min semester, 500kg mer än det den extraförbrukningen med elbilen ger. Har jag bilen i 5 år är vi uppe i 2,5ton.. Produktionen av de extra kwh jag vill ha behöver man ju också räkna in, med det bör väl ändå bli fördel elbilen?
Ta det ggr några hundra miljoner (miljarder?) bilar... Och så ska alla batterier tillverkas. Tycker spontant det känns rätt onödigt. Vore bättre om de lämnade ett tomrum för ett extra batteripack som man kunde hyra och stoppa in när man behöver det. Antingen i bilen eller i släpet.
Verdi

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Verdi »

Jerker skrev:
Det här resonemanget med att hyra en bil vid behov när man ska dra husvagnen kanske passar vissa men knappast alla. Jag är uppväxt med husvagnsliv som såg ut så att vi började runt påsk och sen var vi ute i princip varje helg fram till Alla Helgona. Dessutom 4-5 veckor på semestern. Det funkar inte då med att hyra en bil för dessa tillfällen. Jag vet många som lever så med sin husvagn. Man behöver inte vara lika manisk som min familj var. Det räcker med att man åker ut ett antal helger utöver semestern för att det ska bli ekonomiskt ohållbart att hålla på och hyra en stor dragbil så fort man ska ut med husvagnen.

Nej, det kommer att se ut likadant som idag, att somliga kör runt med en alldeles för stor bil på vardagen för att klara alla behov. Såvida inte man kommer med nån slags lösning med batterier i husvagnen eller utbyggbart batteri i bilen så får det vara extrastora batterier i bilarna.

Eller så kommer det nån lösning med lätta batterier eller batterier som laddas på 5 minuter etc.

Fattar inte. Om "ni" miljöivrare nu tycker att folk ska offra ditten och datten för miljöns skull. Måste man då verkligen dra runt på en husvagn? Ska rätten till husvagnssemester vara okränkbar?

När jag var liten åkte vi på husvagnssemester en vecka varje år. Den givna höjdpunkten för mig som barn. Men herregud. Det finns andra sätt att semestra på som är lika trevliga.
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av vigge50 »

joel80 skrev:
Räcker ju med en modell med 120kwh så har du 100mil.. om man kör ett long-rangetest i ca 40km/h.... :D Elon har inte specificerat i vilken hastighet man ska få 100 mil...
Det tidigare rekordet på över 80 mil gjordes på ett 85 kWh batteri, de nya 100 kWh batterierna har ungefär 26% mer användbar energi vilket betyder att det borde vara möjligt att klara 100 mil med en Model S 100D idag, de behövs inga 120 kWh.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av Leo »

Bara för att Patrik Sjöberg klarade 2,42 så innebär det ju inte att alla vi andra ens kommer över 1,5 :D

Rekord är en sak och praktik en annan. Visst jag har kommit 42 mil med min P85 och hade 5 mil kvar =47mil. (Officiell räckvidd 50,2) Men mitt genomsnitt ligger på 35 mil på årsbasis.

Sen kanske man inte "behöver" mer än så. Men jag hade gladeligen velat komma 10-15mil till i praktiken.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av LarsL »

Hur långt åker ni egentligen med husvagnen i ett sträck? Jag kommer ihåg att vi rörde oss kanske 10-20 mil/dag med husvagnen när jag var liten, oftast mindre. Så då borde man klara sig bra med ett 90-100kWh batteri.
Användarvisningsbild
rightnow
Teslaägare
Inlägg: 249
Blev medlem: 04 jun 2017 23:18

Re: 100 mils räckvidd i Teslas elbilar om 1-2 år

Inlägg av rightnow »

Köp husbil :)
Skriv svar