Söker en P100D -17 med fri SC
Moderator: Redaktion
Söker en P100D -17 med fri SC
Hej!
Som rubriken lyder så söker jag efter en P100D Ludicrous 2017 med fri Supercharging. Har den Full self driving och är uppgraderad med CCS så är det ett stort plus!
Som rubriken lyder så söker jag efter en P100D Ludicrous 2017 med fri Supercharging. Har den Full self driving och är uppgraderad med CCS så är det ett stort plus!
Re: Söker en P100D -17 med fri SC
Finns inte så många 100 bilar med free suc då övergången var precis där sista mars.
Modell S 90D -15 Såld
Modell S 90D -17
Modell S 90D -17
Re: Söker en P100D -17 med fri SC
Men det finns ett gäng P-modeller både S och X. Inget stort antal, men det finns. Icke-P finns det inte dockHenkens skrev:Finns inte så många 100 bilar med free suc då övergången var precis där sista mars.
P85D svart/svart med gratis SuC
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Söker en P100D -17 med fri SC
Jag hade en XP100DL 2016, men den var ursprungligen en XP90DL som fick 100 batteriet, och hade självklart aktiv spoiler, ventilerade säten och fri supercharging.Henkens skrev:Finns inte så många 100 bilar med free suc då övergången var precis där sista mars.
Frågan är hur vanligt det är.
Re: Söker en P100D -17 med fri SC
Jag har en Model S P100D som blev uttagen mars 2017 som kanske skall säljas senare iår. Hade beställning på en Plaid + mest pga den långa räckvidden (men nu omvandlad till en "vanlig" plaid). Jag är första ägare och har FSD, HW3, uppdaterat till MCU2 inkl FM radio, CCS konvertering men den har rullat på rätt bra, ca 14 500 mil nu - och fri supercharging som följer med bilen.
Kommer att annonsera ut här om det blir aktuellt med byte till Model S plaid senare iår - tror det bara är här som specen på min bil riktigt skulle uppskattas.
Kommer att annonsera ut här om det blir aktuellt med byte till Model S plaid senare iår - tror det bara är här som specen på min bil riktigt skulle uppskattas.
Re: Söker en P100D -17 med fri SC
Ja den rullar finfint för mig! Och beggarantin som är den gamla 4-åriga som håller till 2024 eller några tusen mil till är ett plus. Har beställt en ny men osäker på om det ska bytas och sen försenas ju leverans av den nya hela tiden. Men kanske kanske säljer då…NEO skrev:Jag hade en XP100DL 2016, men den var ursprungligen en XP90DL som fick 100 batteriet, och hade självklart aktiv spoiler, ventilerade säten och fri supercharging.Henkens skrev:Finns inte så många 100 bilar med free suc då övergången var precis där sista mars.
Frågan är hur vanligt det är.
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Re: Söker en P100D -17 med fri SC
Hej! Helt rätt spec på din bil ju! Som du säger har rullat lite… när det e dags att sälja får du gärna dra iväg ett PM!Idesta skrev:Jag har en Model S P100D som blev uttagen mars 2017 som kanske skall säljas senare iår. Hade beställning på en Plaid + mest pga den långa räckvidden (men nu omvandlad till en "vanlig" plaid). Jag är första ägare och har FSD, HW3, uppdaterat till MCU2 inkl FM radio, CCS konvertering men den har rullat på rätt bra, ca 14 500 mil nu - och fri supercharging som följer med bilen.
Kommer att annonsera ut här om det blir aktuellt med byte till Model S plaid senare iår - tror det bara är här som specen på min bil riktigt skulle uppskattas.
Re: Söker en P100D -17 med fri SC
Ursäkta att jag kapar tråden, men vad betyder "som fick 100 batteriet"? Och i Tenks signatur står det "batteri från -aug 18", betyder det att bilen levererades med 90 kWh batteri, och fick ett 100 kWh batteri installerat i efterhand, av Tesla? Jag trodde deras officiella inställning var att bilar som byggts med 75 och 90 kWh inte kan byta till 100 kWh batteri, eftersom de inte byggts för den extra vikten?Tenk skrev:Ja den rullar finfint för mig! Och beggarantin som är den gamla 4-åriga som håller till 2024 eller några tusen mil till är ett plus. Har beställt en ny men osäker på om det ska bytas och sen försenas ju leverans av den nya hela tiden. Men kanske kanske säljer då…NEO skrev:Jag hade en XP100DL 2016, men den var ursprungligen en XP90DL som fick 100 batteriet, och hade självklart aktiv spoiler, ventilerade säten och fri supercharging.Henkens skrev:Finns inte så många 100 bilar med free suc då övergången var precis där sista mars.
Frågan är hur vanligt det är.
Svart X75D -17
Re: Söker en P100D -17 med fri SC
När Model X kom 2016 med 90 kWh kunde man köpa till uppgradering till 100 kWh på P modellerna (även för Model S vid samma tid)rockard skrev:Ursäkta att jag kapar tråden, men vad betyder "som fick 100 batteriet"? Och i Tenks signatur står det "batteri från -aug 18", betyder det att bilen levererades med 90 kWh batteri, och fick ett 100 kWh batteri installerat i efterhand, av Tesla? Jag trodde deras officiella inställning var att bilar som byggts med 75 och 90 kWh inte kan byta till 100 kWh batteri, eftersom de inte byggts för den extra vikten?Tenk skrev:Ja den rullar finfint för mig! Och beggarantin som är den gamla 4-åriga som håller till 2024 eller några tusen mil till är ett plus. Har beställt en ny men osäker på om det ska bytas och sen försenas ju leverans av den nya hela tiden. Men kanske kanske säljer då…NEO skrev:Jag hade en XP100DL 2016, men den var ursprungligen en XP90DL som fick 100 batteriet, och hade självklart aktiv spoiler, ventilerade säten och fri supercharging.Henkens skrev:Finns inte så många 100 bilar med free suc då övergången var precis där sista mars.
Frågan är hur vanligt det är.
https://www.teslarati.com/tesla-ludicro ... e-upgrade/
Sen har ju förstått att det var extremt ovanligt att någon fick det bytet i Europa men min bil gjordes det på 2 år senare! Har kvitto mm från Tesla men tidigare ägare fick jobba hårt för att Tesla skulle göra det. Kostnad enligt kvitto 118 112,50 kr
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5313
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Söker en P100D -17 med fri SC
Det är riktigt. Det går inte att bara byta batteriet rakt av.rockard skrev:Ursäkta att jag kapar tråden, men vad betyder "som fick 100 batteriet"? Och i Tenks signatur står det "batteri från -aug 18", betyder det att bilen levererades med 90 kWh batteri, och fick ett 100 kWh batteri installerat i efterhand, av Tesla? Jag trodde deras officiella inställning var att bilar som byggts med 75 och 90 kWh inte kan byta till 100 kWh batteri, eftersom de inte byggts för den extra vikten?Tenk skrev:Ja den rullar finfint för mig! Och beggarantin som är den gamla 4-åriga som håller till 2024 eller några tusen mil till är ett plus. Har beställt en ny men osäker på om det ska bytas och sen försenas ju leverans av den nya hela tiden. Men kanske kanske säljer då…NEO skrev:Jag hade en XP100DL 2016, men den var ursprungligen en XP90DL som fick 100 batteriet, och hade självklart aktiv spoiler, ventilerade säten och fri supercharging.Henkens skrev:Finns inte så många 100 bilar med free suc då övergången var precis där sista mars.
Frågan är hur vanligt det är.
Det krävs tydligen att ett antal komponenter (givare och airbags) i airbag-systemet även byts ut och kalibreras för att säkerhetssystemet ska fungera fullt ut med den ökade vikten. Bland annat behöver airbagsen i stolarna bytas ut.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Söker en P100D -17 med fri SC
Tack för svaren! Så rent teoretiskt skulle Tesla kunna erbjuda uppgradering av även min 75:a till en P100DL, och rent teoretiskt borde det kunna kosta ~120k + värdeskillnaden mellan ett nytt 90 kWh batteri ett begagnat 75 kWh batteri. Teoertiskt. Sen förstår jag också att det aldrig kommer hända. Men någon tredjepart kanske skulle kunna erbjuda i framtiden, och iom att Tesla genomfört samma typ av byte själva tidigare kan de inte hävda att det vore något farligt i proceduren.
Svart X75D -17
Re: Söker en P100D -17 med fri SC
rockard skrev:Tack för svaren! Så rent teoretiskt skulle Tesla kunna erbjuda uppgradering av även min 75:a till en P100DL, och rent teoretiskt borde det kunna kosta ~120k + värdeskillnaden mellan ett nytt 90 kWh batteri ett begagnat 75 kWh batteri. Teoertiskt. Sen förstår jag också att det aldrig kommer hända. Men någon tredjepart kanske skulle kunna erbjuda i framtiden, och iom att Tesla genomfört samma typ av byte själva tidigare kan de inte hävda att det vore något farligt i proceduren.
Njae, du måste byta bakre motor, inverter o lite annat. Däremot går det ju att uppgradera en P85D hyfsat enkelt. Gjordes ju för nåt år sen på en medlems bil.
Re: Söker en P100D -17 med fri SC
MWall skrev:rockard skrev:Tack för svaren! Så rent teoretiskt skulle Tesla kunna erbjuda uppgradering av även min 75:a till en P100DL, och rent teoretiskt borde det kunna kosta ~120k + värdeskillnaden mellan ett nytt 90 kWh batteri ett begagnat 75 kWh batteri. Teoertiskt. Sen förstår jag också att det aldrig kommer hända. Men någon tredjepart kanske skulle kunna erbjuda i framtiden, och iom att Tesla genomfört samma typ av byte själva tidigare kan de inte hävda att det vore något farligt i proceduren.
Njae, du måste byta bakre motor, inverter o lite annat. Däremot går det ju att uppgradera en P85D hyfsat enkelt. Gjordes ju för nåt år sen på en medlems bil.
Vad är detta? Jag har ju skrivit det, men inte idag. Vad har hänt?
Re: Söker en P100D -17 med fri SC
Det var jag som råkade knuffa upp inlägget!MWall skrev:MWall skrev:rockard skrev:Tack för svaren! Så rent teoretiskt skulle Tesla kunna erbjuda uppgradering av även min 75:a till en P100DL, och rent teoretiskt borde det kunna kosta ~120k + värdeskillnaden mellan ett nytt 90 kWh batteri ett begagnat 75 kWh batteri. Teoertiskt. Sen förstår jag också att det aldrig kommer hända. Men någon tredjepart kanske skulle kunna erbjuda i framtiden, och iom att Tesla genomfört samma typ av byte själva tidigare kan de inte hävda att det vore något farligt i proceduren.
Njae, du måste byta bakre motor, inverter o lite annat. Däremot går det ju att uppgradera en P85D hyfsat enkelt. Gjordes ju för nåt år sen på en medlems bil.
Vad är detta? Jag har ju skrivit det, men inte idag. Vad har hänt?
Re: Söker en P100D -17 med fri SC
Är du nån slags admin? Eller hur kan datumet på mitt inlägg ändras?hbborr skrev:Det var jag som råkade knuffa upp inlägget!MWall skrev:MWall skrev:rockard skrev:Tack för svaren! Så rent teoretiskt skulle Tesla kunna erbjuda uppgradering av även min 75:a till en P100DL, och rent teoretiskt borde det kunna kosta ~120k + värdeskillnaden mellan ett nytt 90 kWh batteri ett begagnat 75 kWh batteri. Teoertiskt. Sen förstår jag också att det aldrig kommer hända. Men någon tredjepart kanske skulle kunna erbjuda i framtiden, och iom att Tesla genomfört samma typ av byte själva tidigare kan de inte hävda att det vore något farligt i proceduren.
Njae, du måste byta bakre motor, inverter o lite annat. Däremot går det ju att uppgradera en P85D hyfsat enkelt. Gjordes ju för nåt år sen på en medlems bil.
Vad är detta? Jag har ju skrivit det, men inte idag. Vad har hänt?
Re: Söker en P100D -17 med fri SC
https://insideevs.com/news/410582/elect ... 75d-p100d/rockard skrev:Tack för svaren! Så rent teoretiskt skulle Tesla kunna erbjuda uppgradering av även min 75:a till en P100DL, och rent teoretiskt borde det kunna kosta ~120k + värdeskillnaden mellan ett nytt 90 kWh batteri ett begagnat 75 kWh batteri. Teoertiskt. Sen förstår jag också att det aldrig kommer hända. Men någon tredjepart kanske skulle kunna erbjuda i framtiden, och iom att Tesla genomfört samma typ av byte själva tidigare kan de inte hävda att det vore något farligt i proceduren.
Det är ju lite som om man skulle byta till en större motor i en avgasbil. Det går men det kostar så mkt att det vanligtvis är betydligt enklare och billigare att helt enkelt byta bil.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 02 feb 2022 16:49
Re: Söker en P100D -17 med fri SC
Idesta skrev:Jag har en Model S P100D som blev uttagen mars 2017 som kanske skall säljas senare iår. Hade beställning på en Plaid + mest pga den långa räckvidden (men nu omvandlad till en "vanlig" plaid). Jag är första ägare och har FSD, HW3, uppdaterat till MCU2 inkl FM radio, CCS konvertering men den har rullat på rätt bra, ca 14 500 mil nu - och fri supercharging som följer med bilen.
Kommer att annonsera ut här om det blir aktuellt med byte till Model S plaid senare iår - tror det bara är här som specen på min bil riktigt skulle uppskattas.
Hojta till om set blir till salu