Leasingkontrakt övertages.

Här köper du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Mistafrizz »

Under sommaren 2018 får vi börja beställa Tesla som tjänstebil, och fram tills dess hade jag tänkt att kuska runt i min privat Audi.

Men nu öppnade arbetsgivaren upp för att jag kan hyra en bil i upp till 12 mån - vilket i min värld är att leasa på 12 mån. 8-)

Så vem här är i behov av att överlåta sitt leasing kontrakt?
- helst ett som löper max 12 mån till och med garanterat restvärde.

Får jag drömma vidare så skulle jag föredra en Pärlvit med 21", Dual Motor och extra säten, men det är såklart sekundärt. :D
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Inlägg: 952
Blev medlem: 05 nov 2015 20:45
Ort: Lund

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av grenhall »

Jag kan överlåta men har mer än 12 månader kvar typ 19.

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 21&t=10264
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
znak3
Teslaägare
Inlägg: 204
Blev medlem: 11 nov 2015 23:16

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av znak3 »

12 månader kvar på en S85D. Svart med 21", interiörpaket, AP1.

Funderar på att ev. byta bil...
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av GiGurra »

Har ett avtal själv som jag funderar på att släppa.

Detaljer finns på http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 21&t=10616

Prisnivå och villkor förhandlingsbara. Kontraktet löper iofs längre, men har ett villkor att man kan säga upp det efter redan 1 år.
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Mistafrizz »

*Bump*

Har ännu inte funnit ett bra avtal att ta över (kan inte teckna ett avtal som sträcker sig längre än 12 mån).

Så fortsätt gärna att fylla på med tips.

Kan lämna en Audi Q7 4.2 TDI som bytesbil.. :twisted:
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Verdi

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Verdi »

Mistafrizz skrev:
*Bump*

Har ännu inte funnit ett bra avtal att ta över (kan inte teckna ett avtal som sträcker sig längre än 12 mån).

Så fortsätt gärna att fylla på med tips.

Kan lämna en Audi Q7 4.2 TDI som bytesbil.. :twisted:
Har du kvar den än? ;)
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Mistafrizz »

Verdi skrev:
Mistafrizz skrev:
*Bump*

Har ännu inte funnit ett bra avtal att ta över (kan inte teckna ett avtal som sträcker sig längre än 12 mån).

Så fortsätt gärna att fylla på med tips.

Kan lämna en Audi Q7 4.2 TDI som bytesbil.. :twisted:
Har du kvar den än? ;)

Japp, tyvärr är det inte bättre än så - aldrig haft en bil så här länge. :roll:
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av GiGurra »

Mistafrizz skrev:
*Bump*

Har ännu inte funnit ett bra avtal att ta över (kan inte teckna ett avtal som sträcker sig längre än 12 mån).

Så fortsätt gärna att fylla på med tips.

Kan lämna en Audi Q7 4.2 TDI som bytesbil.. :twisted:
Tja mitt avtal går att säga upp redan om 7-8 mån om du skulle vilja ta över det - men du kan även låta det löpa ut 28 till. Tror det är DNBs standardavtal.
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Mistafrizz »

GiGurra skrev:
Mistafrizz skrev:
*Bump*

Har ännu inte funnit ett bra avtal att ta över (kan inte teckna ett avtal som sträcker sig längre än 12 mån).

Så fortsätt gärna att fylla på med tips.

Kan lämna en Audi Q7 4.2 TDI som bytesbil.. :twisted:
Tja mitt avtal går att säga upp redan om 7-8 mån om du skulle vilja ta över det - men du kan även låta det löpa ut 28 till. Tror det är DNBs standardavtal.
Skickar dig ett PM.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Mistafrizz »

Nya bud.

Jag kan tänka mig att köpa/överta en leasbar bil på upp till 36 mån.

Drömspec är:

P85d
White pearl
Panaorama
21" grå fälgar
Mittkonsoll
Extra baksätesrad (7 sits)
AP1

Dubbelladdare, största ljudsystemet osv är bonus.

Så vad kan vi finna?

Budget ca 800k inkl moms.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Jensa »

Om du är intesserad av en P85D så kan du lika gärna gå för en ny Model S 100D. Nästan samma prestanda och du får mer inkluderat standard samt en ny bil 8-) Grundförmånsvärdet på en P85D är 10.000kr/mån och för en 100D ca. 5.300 kr/mån. Totalt tror jag kostnaden blir jämförbar samt att du får restvärdesgarantin på nya bilen! Eller varför inte en Model S 75D?
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
Patrik83
Teslaägare
Inlägg: 334
Blev medlem: 02 mar 2015 18:15
Ort: Stenugnsund

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Patrik83 »

Du fråga kanske. Men är det via bolag eller privat denna tråden avser med övertag?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Taycan 4S - 2021
Model S 100D - 2018
Model X P100DL - 2019
Model S P100D - 2018
Model X 100D - 2017
Model S 75D - 2016
Model S 85 - 2014
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Mistafrizz »

Jensa skrev:
Om du är intesserad av en P85D så kan du lika gärna gå för en ny Model S 100D. Nästan samma prestanda och du får mer inkluderat standard samt en ny bil 8-) Grundförmånsvärdet på en P85D är 10.000kr/mån och för en 100D ca. 5.300 kr/mån. Totalt tror jag kostnaden blir jämförbar samt att du får restvärdesgarantin på nya bilen! Eller varför inte en Model S 75D?

Jag kollar på alla alternativ just nu, stänger inte dörren för något alternativ.

Men jag var besviken på mig själv när jag senast valde en S85 istället för en S85d, så jag skulle vilja ha P och D på bakluckan för att kompensera det misstaget. 8-)
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Mistafrizz »

Patrik83 skrev:
Du fråga kanske. Men är det via bolag eller privat denna tråden avser med övertag?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det gäller företagsleasing. :)
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av danni »

Jag går och lurar på att byta min Model S mot en Model X, jag. Den är leasebar, uttagen 1:a oktober 2015, och har gått 4787 mil. Det går antingen att överta leasingen (som går ut i oktober 2018 med garanterat restvärde), men då vill jag ha pengar emellan för jag har ett rätt stort övervärde i leasingen, eller överlåta och starta en ny leasing. Har följande spec:

Model S 85D -15
Obsidian Black metallic
Grå 21" Arachnid med Michelin Pilot Super Sports på sommaren, använda mindre än en säsong
Teslas original 19" med Nokian Hakka 7 på vintern
Panoramasoltak
Nextgenstolar i svart läder
Autopilot 1, aktiverad
Extrasäten i bagaget, alltså sjusitsig (rätt ovanligt tillval)
Mittkonsoll (eftermonterad, det var inte standard på den tiden)
Light Harmonics S.4D, dvs fyra uppgraderade högtalare i dörrarna
Kolfibervinge

Bild:

Bild

Stämmer rätt väl på din spec bortsett från att den inte är P-modell, men så mycket skiljer det faktiskt inte i prestanda på 85D och P85D. Förutom i förmånsvärde :D Förmånsvärdet på bilen ovan är ca 5500 kr per månad, väldigt behagligt lågt. Vad kunde du tänka dig att ge för den bilen?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Mistafrizz »

danni skrev:
Jag går och lurar på att byta min Model S mot en Model X, jag. Den är leasebar, uttagen 1:a oktober 2015, och har gått 4787 mil. Det går antingen att överta leasingen (som går ut i oktober 2018 med garanterat restvärde), men då vill jag ha pengar emellan för jag har ett rätt stort övervärde i leasingen, eller överlåta och starta en ny leasing. Har följande spec:

Model S 85D -15
Obsidian Black metallic
Grå 21" Arachnid med Michelin Pilot Super Sports på sommaren, använda mindre än en säsong
Teslas original 19" med Nokian Hakka 7 på vintern
Panoramasoltak
Nextgenstolar i svart läder
Autopilot 1, aktiverad
Extrasäten i bagaget, alltså sjusitsig (rätt ovanligt tillval)
Mittkonsoll (eftermonterad, det var inte standard på den tiden)
Light Harmonics S.4D, dvs fyra uppgraderade högtalare i dörrarna
Kolfibervinge

Bild:

Bild

Stämmer rätt väl på din spec bortsett från att den inte är P-modell, men så mycket skiljer det faktiskt inte i prestanda på 85D och P85D. Förutom i förmånsvärde :D Förmånsvärdet på bilen ovan är ca 5500 kr per månad, väldigt behagligt lågt. Vad kunde du tänka dig att ge för den bilen?
Hej Danni.

Vi plockade ut våra bilar ungefär samtidigt vill jag minnas.

Jag kommer att jobba vidare på ett P85D spår som jag fick upp igår, skulle det ej falla ut rätt - så kan vi ta en diskussion kring din bil.
- dock vill jag givetvis betala så lite som möjligt, så det tar mindre emot att diskutera priser med bilhandlare. :roll:
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av danni »

Jag måste inte sälja min bil men jag är sugen på en uppgradering, vilket ger mig en rätt bekväm sits. Så man skulle kunna säga att jag sonderar terrängen. Och du för din del får erbjuda precis så lite som du känner dig bekväm med. Om det inte är nog med pengar för att göra det lönt för mig att skaffa en X så kör jag helt enkelt vidare i min S.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Inlägg: 952
Blev medlem: 05 nov 2015 20:45
Ort: Lund

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av grenhall »

Mistafrizz skrev:
danni skrev:
Jag går och lurar på att byta min Model S mot en Model X, jag. Den är leasebar, uttagen 1:a oktober 2015, och har gått 4787 mil. Det går antingen att överta leasingen (som går ut i oktober 2018 med garanterat restvärde), men då vill jag ha pengar emellan för jag har ett rätt stort övervärde i leasingen, eller överlåta och starta en ny leasing. Har följande spec:

Model S 85D -15
Obsidian Black metallic
Grå 21" Arachnid med Michelin Pilot Super Sports på sommaren, använda mindre än en säsong
Teslas original 19" med Nokian Hakka 7 på vintern
Panoramasoltak
Nextgenstolar i svart läder
Autopilot 1, aktiverad
Extrasäten i bagaget, alltså sjusitsig (rätt ovanligt tillval)
Mittkonsoll (eftermonterad, det var inte standard på den tiden)
Light Harmonics S.4D, dvs fyra uppgraderade högtalare i dörrarna
Kolfibervinge

Bild:

Bild

Stämmer rätt väl på din spec bortsett från att den inte är P-modell, men så mycket skiljer det faktiskt inte i prestanda på 85D och P85D. Förutom i förmånsvärde :D Förmånsvärdet på bilen ovan är ca 5500 kr per månad, väldigt behagligt lågt. Vad kunde du tänka dig att ge för den bilen?
Hej Danni.

Vi plockade ut våra bilar ungefär samtidigt vill jag minnas.

Jag kommer att jobba vidare på ett P85D spår som jag fick upp igår, skulle det ej falla ut rätt - så kan vi ta en diskussion kring din bil.
- dock vill jag givetvis betala så lite som möjligt, så det tar mindre emot att diskutera priser med bilhandlare. :roll:
Hade aldrig valt en P85D med de förmånsvärdena som idag hägrar. Jag är glad att jag blev av med min.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av Mistafrizz »

Letar högt och brett bland alla Dualmodeller nu - men med mer skeptism pga den enligt mig skeva prisbilden.
-Misstänker att Tesla snart återför sina CPO-bilar, och dom bör som vanligt ge en tydligare indikation på faktiskt värde.

Ersatte A1an med en Outlander Phev idag, så får pilla med sladdar och app ikväll iaf.. men abstinensen efter en Tesla är nog tillbaka imorgon.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2241
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av frippe »

Mistafrizz skrev:
Letar högt och brett bland alla Dualmodeller nu - men med mer skeptism pga den enligt mig skeva prisbilden.
-Misstänker att Tesla snart återför sina CPO-bilar, och dom bör som vanligt ge en tydligare indikation på faktiskt värde.

Ersatte A1an med en Outlander Phev idag, så får pilla med sladdar och app ikväll iaf.. men abstinensen efter en Tesla är nog tillbaka imorgon.
Sitter också och väntar på att Teslas CPO program ska startas igen. Tycker verkligen flera Teslas på blocket eller liknande ligger tokigt i pris, så hoppas hoppas Tesla återstartar sin egna försäljning.

Tills dess får vi helt enkelt överleva med våra lilla andrabil, tråkigt men sparar väldigt mycket pengar.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av e5m1r »

frippe skrev:
Mistafrizz skrev:
Letar högt och brett bland alla Dualmodeller nu - men med mer skeptism pga den enligt mig skeva prisbilden.
-Misstänker att Tesla snart återför sina CPO-bilar, och dom bör som vanligt ge en tydligare indikation på faktiskt värde.

Ersatte A1an med en Outlander Phev idag, så får pilla med sladdar och app ikväll iaf.. men abstinensen efter en Tesla är nog tillbaka imorgon.
Sitter också och väntar på att Teslas CPO program ska startas igen. Tycker verkligen flera Teslas på blocket eller liknande ligger tokigt i pris, så hoppas hoppas Tesla återstartar sin egna försäljning.

Tills dess får vi helt enkelt överleva med våra lilla andrabil, tråkigt men sparar väldigt mycket pengar.
De som köpt nya och säljer tycker nog inte det är så tokigt :)
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Inlägg: 952
Blev medlem: 05 nov 2015 20:45
Ort: Lund

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av grenhall »

Jag tvivlar på att Tesla återinför något överhuvudtaget. Det de gjorde var att sabba för alla begagnatsäljare och det var knappast uppskattat. Jag är oerhört glad att jag lyckades sälja min bil men hade Tesla inte varit ute och saboterat hade jag garanterat fått mer betalt för min. Men ge ni ett bud som ni tycker är rimligt för de bilarna ni är intresserade av så får ni se. De flesta säljarna har en del marginaler.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2241
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av frippe »

grenhall skrev:
Jag tvivlar på att Tesla återinför något överhuvudtaget. Det de gjorde var att sabba för alla begagnatsäljare och det var knappast uppskattat. Jag är oerhört glad att jag lyckades sälja min bil men hade Tesla inte varit ute och saboterat hade jag garanterat fått mer betalt för min. Men ge ni ett bud som ni tycker är rimligt för de bilarna ni är intresserade av så får ni se. De flesta säljarna har en del marginaler.
Egentligen var det inte just priset som var det enskilt viktigaste. Utan den garantin Tesla gav, fyra nya år eller 8tmil, för en begagnad som kändes tryggt för en så pass dyr bil.

Det finns inga Teslor äldre än 5-6 år, så det är lite svårt att veta hållbarheten över tid. Även om det mesta faktiskt verkar hålla av de dyrare delarna som det verkar. Och vår plan är att behålla bilen länge.

Men man kanske luras att tro att garantin skulle ge någon speciell trygghet alls, den kanske bara är kosmetika och så hade man fått stånga pannan blodig.

Men ja, som säljare så är så klart synen lite annan, då är aldrig priserna för höga. :D
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av danni »

För de som läser här är jag fortfarande intresserad av att bli av med min S för att byta till demo-X i januari. Så det är bara att komma med bud. Jag lär lägga upp en separat tråd om det efter nyår, har inte tid nu.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2241
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Leasingkontrakt övertages.

Inlägg av frippe »

danni skrev:
För de som läser här är jag fortfarande intresserad av att bli av med min S för att byta till demo-X i januari. Så det är bara att komma med bud. Jag lär lägga upp en separat tråd om det efter nyår, har inte tid nu.
Med tanke på att den dyraste ”vanliga” 85D ligger på 829tkr på blocket, och den billigaste jag sett låg ute för 619tkr, samt att en ett års gammal 75D såldes för 673tkr på Kvd. Kan ett bud eller en förväntar på bud bli lite vad som känns det som.
Model Y LR.
Model S70D
Skriv svar