Leasingkontrakt övertages.
Moderator: Redaktion
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6519
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Leasingkontrakt övertages.
Grattis! Det blev en tesla ganska omgående! Frun får köra p85dl sen då?
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
- Mistafrizz
- Teslaägare
- Inlägg: 434
- Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
- Ort: Trosa/Kista
Re: Leasingkontrakt övertages.
Tars skrev:Grattis! Det blev en tesla ganska omgående! Frun får köra p85dl sen då?
Tackar.
Hon åker bara 6 mil per dag, så jag tänkte försöka hitta en fin Leaf till henne - hälften av dagarna kan hon nog tänka sig att samåka.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
Re: Leasingkontrakt övertages.
Zoe borde ändå vara bättre alternativ för pendling ?Mistafrizz skrev:Tars skrev:Grattis! Det blev en tesla ganska omgående! Frun får köra p85dl sen då?
Tackar.
Hon åker bara 6 mil per dag, så jag tänkte försöka hitta en fin Leaf till henne - hälften av dagarna kan hon nog tänka sig att samåka.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Mistafrizz
- Teslaägare
- Inlägg: 434
- Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
- Ort: Trosa/Kista
Re: Leasingkontrakt övertages.
Tror också det, men hon är skeptisk till storleken..e5m1r skrev:Zoe borde ändå vara bättre alternativ för pendling ?Mistafrizz skrev:Tars skrev:Grattis! Det blev en tesla ganska omgående! Frun får köra p85dl sen då?
Tackar.
Hon åker bara 6 mil per dag, så jag tänkte försöka hitta en fin Leaf till henne - hälften av dagarna kan hon nog tänka sig att samåka.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
Re: Leasingkontrakt övertages.
Är hon inte skeptisk till leafens fulhet ?Mistafrizz skrev:Tror också det, men hon är skeptisk till storleken..e5m1r skrev:Zoe borde ändå vara bättre alternativ för pendling ?Mistafrizz skrev:Tars skrev:Grattis! Det blev en tesla ganska omgående! Frun får köra p85dl sen då?
Tackar.
Hon åker bara 6 mil per dag, så jag tänkte försöka hitta en fin Leaf till henne - hälften av dagarna kan hon nog tänka sig att samåka.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Mistafrizz
- Teslaägare
- Inlägg: 434
- Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
- Ort: Trosa/Kista
Re: Leasingkontrakt övertages.
Hon vill ha en elbil - med app och grejer. Men jag bad henne kika på Zoe nu när jag släppte av henne. Konstigt att hon ej ville ta Q7an till jobbet idag.e5m1r skrev:Är hon inte skeptisk till leafens fulhet ?Mistafrizz skrev:Tror också det, men hon är skeptisk till storleken..e5m1r skrev:Zoe borde ändå vara bättre alternativ för pendling ?Mistafrizz skrev:Tars skrev:Grattis! Det blev en tesla ganska omgående! Frun får köra p85dl sen då?
Tackar.
Hon åker bara 6 mil per dag, så jag tänkte försöka hitta en fin Leaf till henne - hälften av dagarna kan hon nog tänka sig att samåka.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
Re: Leasingkontrakt övertages.
Jag tycker att det är en perfekt stadsbil som klarar en längre resa (stora batteriet) bagaget är litet för semester men räcket gott till matkassar
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Leasingkontrakt övertages.
Klart ni ska ha en i3. Världens bästa stadsbil! Rolig att köra, hyfsat snabb osv. Så fort jag den är ledig och jag ska in till stan så tar jag hellre den än Teslan.
Ta en med stora batteriet så har ni även trefasladdning. BMW-appen är helt ok också. Förvärmningen går till och med att schemalägga.
Ta en med stora batteriet så har ni även trefasladdning. BMW-appen är helt ok också. Förvärmningen går till och med att schemalägga.
Re: Leasingkontrakt övertages.
I3 är grym som stadsbil om man inte behöver trycka in massa barn och stolar. Löjligt lätt att parkera också
P85D svart/svart med gratis SuC
- Mistafrizz
- Teslaägare
- Inlägg: 434
- Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
- Ort: Trosa/Kista
Re: Leasingkontrakt övertages.
Kör ni I3 Bev eller Rex?
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
Re: Leasingkontrakt övertages.
Mistafrizz skrev:Kör ni I3 Bev eller Rex?
Jag har en REX men efter snart ett år så inser jag att en BEV hade fungerat också. Man får bättre räckvidd på vintern med en sån pga värmepump. Och så blir den lite kvickare då man sparar rätt mycket vikt (150 kg har jag för mig) på att inte ha rex.
Dock är det faktiskt lite skönt att ha nåt att falla tillbaka på om man måste köra längre än batteriet medger. Att erkänna det är lite som att svära i kyrkan här men så känner jag. Det möjliggör ju även att man kan "chansa" lite mer. Man behöver inte ha den där säkerhetsmarginalen och det ökar den praktiska räckvidden en del. Visst kan man gå ner i hastighet om det kniper men det är förnedrande för då ska alla fossilbilister åka och skratta åt muppen i elbil som måste krypköra för att komma fram... Känns inte som bra reklam för elbilar direkt.
- Mistafrizz
- Teslaägare
- Inlägg: 434
- Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
- Ort: Trosa/Kista
Re: Leasingkontrakt övertages.
Det är lite därför jag ej gillar I3 Rex, man kan ju tanka.. blir liksom ingen sport. Sen är ju min erfarenhet bara med PHEVen, och den körde jag ju på 95% bensin (18 mil t&r till jobbet)Verdi skrev:Mistafrizz skrev:Kör ni I3 Bev eller Rex?
Jag har en REX men efter snart ett år så inser jag att en BEV hade fungerat också. Man får bättre räckvidd på vintern med en sån pga värmepump. Och så blir den lite kvickare då man sparar rätt mycket vikt (150 kg har jag för mig) på att inte ha rex.
Dock är det faktiskt lite skönt att ha nåt att falla tillbaka på om man måste köra längre än batteriet medger. Att erkänna det är lite som att svära i kyrkan här men så känner jag. Det möjliggör ju även att man kan "chansa" lite mer. Man behöver inte ha den där säkerhetsmarginalen och det ökar den praktiska räckvidden en del. Visst kan man gå ner i hastighet om det kniper men det är förnedrande för då ska alla fossilbilister åka och skratta åt muppen i elbil som måste krypköra för att komma fram... Känns inte som bra reklam för elbilar direkt.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
Re: Leasingkontrakt övertages.
i3 REX är en "inverterad" hybrid. Jag ligger nog på 99% elektricitet.Mistafrizz skrev:Det är lite därför jag ej gillar I3 Rex, man kan ju tanka.. blir liksom ingen sport. Sen är ju min erfarenhet bara med PHEVen, och den körde jag ju på 95% bensin (18 mil t&r till jobbet)Verdi skrev:Mistafrizz skrev:Kör ni I3 Bev eller Rex?
Jag har en REX men efter snart ett år så inser jag att en BEV hade fungerat också. Man får bättre räckvidd på vintern med en sån pga värmepump. Och så blir den lite kvickare då man sparar rätt mycket vikt (150 kg har jag för mig) på att inte ha rex.
Dock är det faktiskt lite skönt att ha nåt att falla tillbaka på om man måste köra längre än batteriet medger. Att erkänna det är lite som att svära i kyrkan här men så känner jag. Det möjliggör ju även att man kan "chansa" lite mer. Man behöver inte ha den där säkerhetsmarginalen och det ökar den praktiska räckvidden en del. Visst kan man gå ner i hastighet om det kniper men det är förnedrande för då ska alla fossilbilister åka och skratta åt muppen i elbil som måste krypköra för att komma fram... Känns inte som bra reklam för elbilar direkt.
- Mistafrizz
- Teslaägare
- Inlägg: 434
- Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
- Ort: Trosa/Kista
Re: Leasingkontrakt övertages.
Men den där sista procenten gör ju att man måste hålla i ett bensin/dieselhandtag - vilket jag ska undvika.Verdi skrev:i3 REX är en "inverterad" hybrid. Jag ligger nog på 99% elektricitet.Mistafrizz skrev:Det är lite därför jag ej gillar I3 Rex, man kan ju tanka.. blir liksom ingen sport. Sen är ju min erfarenhet bara med PHEVen, och den körde jag ju på 95% bensin (18 mil t&r till jobbet)Verdi skrev:Mistafrizz skrev:Kör ni I3 Bev eller Rex?
Jag har en REX men efter snart ett år så inser jag att en BEV hade fungerat också. Man får bättre räckvidd på vintern med en sån pga värmepump. Och så blir den lite kvickare då man sparar rätt mycket vikt (150 kg har jag för mig) på att inte ha rex.
Dock är det faktiskt lite skönt att ha nåt att falla tillbaka på om man måste köra längre än batteriet medger. Att erkänna det är lite som att svära i kyrkan här men så känner jag. Det möjliggör ju även att man kan "chansa" lite mer. Man behöver inte ha den där säkerhetsmarginalen och det ökar den praktiska räckvidden en del. Visst kan man gå ner i hastighet om det kniper men det är förnedrande för då ska alla fossilbilister åka och skratta åt muppen i elbil som måste krypköra för att komma fram... Känns inte som bra reklam för elbilar direkt.
Men jag ska absolut undersöka BEV varianten.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
Re: Leasingkontrakt övertages.
Jo, hade jag vetat det jag vet idag så hade jag nog valt en BEV också. När jag köpte min i3 hade jag inte en tanke på en Tesla så då värderade jag "långreseaspekten" högre. Nu tar vi Teslan när vi ska nånstans lite längre bort. Var inte så insatt i var och hur man snabbladdade heller på den tiden.Mistafrizz skrev:Men den där sista procenten gör ju att man måste hålla i ett bensin/dieselhandtag - vilket jag ska undvika.Verdi skrev:i3 REX är en "inverterad" hybrid. Jag ligger nog på 99% elektricitet.Mistafrizz skrev:Det är lite därför jag ej gillar I3 Rex, man kan ju tanka.. blir liksom ingen sport. Sen är ju min erfarenhet bara med PHEVen, och den körde jag ju på 95% bensin (18 mil t&r till jobbet)Verdi skrev:Mistafrizz skrev:Kör ni I3 Bev eller Rex?
Jag har en REX men efter snart ett år så inser jag att en BEV hade fungerat också. Man får bättre räckvidd på vintern med en sån pga värmepump. Och så blir den lite kvickare då man sparar rätt mycket vikt (150 kg har jag för mig) på att inte ha rex.
Dock är det faktiskt lite skönt att ha nåt att falla tillbaka på om man måste köra längre än batteriet medger. Att erkänna det är lite som att svära i kyrkan här men så känner jag. Det möjliggör ju även att man kan "chansa" lite mer. Man behöver inte ha den där säkerhetsmarginalen och det ökar den praktiska räckvidden en del. Visst kan man gå ner i hastighet om det kniper men det är förnedrande för då ska alla fossilbilister åka och skratta åt muppen i elbil som måste krypköra för att komma fram... Känns inte som bra reklam för elbilar direkt.
Men jag ska absolut undersöka BEV varianten.
Re: Leasingkontrakt övertages.
Det är väl precis så att man måste lära sig att vara med elbil. Så småningom inser man att det där stora Tesla-batteriet egentligen inte behövs. Det är bara en massa onödig vikt att släpa omkring, 360 dagar om året. Därmed vill jag inte säga att ingen behöver det, men de flesta klarar sig med betydligt mindre.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6519
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Leasingkontrakt övertages.
Har Rex, men har samma uppfattning som andra här som har Rex, att det känns skönt att ha, men att det väger mer, och påverkar räckvidden såklart, så hade jag köpt en idag, så hade det blivit en BEV. Du slipper betala för generatorn och du får mer i SMBP, tror du får 40.000 men är lite osäker på den fronten.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
- Mistafrizz
- Teslaägare
- Inlägg: 434
- Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
- Ort: Trosa/Kista
Re: Leasingkontrakt övertages.
Innan frugan springer iväg för långt i sina tankar...
Om man tänker sig att inhandla en renodlad elbil för ca 200k, som skall gå 10 mil per dag oavsett väder och med enbart laddning hemmavid.
- Hur ska jag tänka?
Teslan laddar jag mest ute på vägarna, men vill ju såklart se till så att den kan laddas hemma.
Kan en Tesla WC hantera fler biltyper än Teslan?
Kan någon annan elbil hantera 3-fas?
Alternativen nu är:
Leaf (24kw batteriet blir väl i minsta laget?), och 30kw ligger högt i pris om man kan vänta på den nya med 40kw.
Ioniq börjar komma ner i pris, men ligger strax över 300k än (dvs samma som Leaf 2)
I3an (tänker på BEV primärt) har väl inte snabbladdare i alla varianter, och dessutom faller den på 3-fasen?
Zoe stora batteripaketet är prissatt som en Leaf 2 om man räknar in batterihyran, lilla batteriet blir väl för klent?
E-up och E-Golf för små batterier?
Övriga funktioner som måste finnas, men som jag tror finns i samtliga är 4 sittplatser/App (för förvärme)
Hur skulle ni tänka?
Om man tänker sig att inhandla en renodlad elbil för ca 200k, som skall gå 10 mil per dag oavsett väder och med enbart laddning hemmavid.
- Hur ska jag tänka?
Teslan laddar jag mest ute på vägarna, men vill ju såklart se till så att den kan laddas hemma.
Kan en Tesla WC hantera fler biltyper än Teslan?
Kan någon annan elbil hantera 3-fas?
Alternativen nu är:
Leaf (24kw batteriet blir väl i minsta laget?), och 30kw ligger högt i pris om man kan vänta på den nya med 40kw.
Ioniq börjar komma ner i pris, men ligger strax över 300k än (dvs samma som Leaf 2)
I3an (tänker på BEV primärt) har väl inte snabbladdare i alla varianter, och dessutom faller den på 3-fasen?
Zoe stora batteripaketet är prissatt som en Leaf 2 om man räknar in batterihyran, lilla batteriet blir väl för klent?
E-up och E-Golf för små batterier?
Övriga funktioner som måste finnas, men som jag tror finns i samtliga är 4 sittplatser/App (för förvärme)
Hur skulle ni tänka?
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
Re: Leasingkontrakt övertages.
Iofs över 200' men 298' för en helt ny är inte så dumt. Det betyder lägre kostnad för försäkring och gratis service. Tror inte totalkostnaden blir särskilt mycket dyrare än för en gammal 60Ah bil. Dessutom har man ju bättre garantier och alltid trevligt att vara första ägaren på en kärra.Mistafrizz skrev:Innan frugan springer iväg för långt i sina tankar...
Om man tänker sig att inhandla en renodlad elbil för ca 200k, som skall gå 10 mil per dag oavsett väder och med enbart laddning hemmavid.
- Hur ska jag tänka?
Teslan laddar jag mest ute på vägarna, men vill ju såklart se till så att den kan laddas hemma.
Kan en Tesla WC hantera fler biltyper än Teslan?
Kan någon annan elbil hantera 3-fas?
Alternativen nu är:
Leaf (24kw batteriet blir väl i minsta laget?), och 30kw ligger högt i pris om man kan vänta på den nya med 40kw.
Ioniq börjar komma ner i pris, men ligger strax över 300k än (dvs samma som Leaf 2)
I3an (tänker på BEV primärt) har väl inte snabbladdare i alla varianter, och dessutom faller den på 3-fasen?
Zoe stora batteripaketet är prissatt som en Leaf 2 om man räknar in batterihyran, lilla batteriet blir väl för klent?
E-up och E-Golf för små batterier?
Övriga funktioner som måste finnas, men som jag tror finns i samtliga är 4 sittplatser/App (för förvärme)
Hur skulle ni tänka?
https://www.blocket.se/uppsala/BMW_i3_9 ... ?ca=10&w=3
Den har även trefas och snabbladdning DC såklart. Går jättebra att ladda med Tesla WC. Min står på laddning här utanför i detta nu faktiskt.
Re: Leasingkontrakt övertages.
Jag blev så överraskad när vi sågs i onsdags att jag glömde gratulera. Här står man å spanar efter en PHEV och så glider det upp en svart X90D. Grattis!Mistafrizz skrev:
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
- Mistafrizz
- Teslaägare
- Inlägg: 434
- Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
- Ort: Trosa/Kista
Re: Leasingkontrakt övertages.
Så blir det ibland - Kamprad lyckades när en energidisplay, förblindar tillräckligt för att en Model X försvinner i bakgrunden.themax skrev:Jag blev så överraskad när vi sågs i onsdags att jag glömde gratulera. Här står man å spanar efter en PHEV och så glider det upp en svart X90D. Grattis!Mistafrizz skrev:
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
- Mistafrizz
- Teslaägare
- Inlägg: 434
- Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
- Ort: Trosa/Kista
Re: Leasingkontrakt övertages.
Vad får du för fart i laddningen?Verdi skrev:Iofs över 200' men 298' för en helt ny är inte så dumt. Det betyder lägre kostnad för försäkring och gratis service. Tror inte totalkostnaden blir särskilt mycket dyrare än för en gammal 60Ah bil. Dessutom har man ju bättre garantier och alltid trevligt att vara första ägaren på en kärra.Mistafrizz skrev:Innan frugan springer iväg för långt i sina tankar...
Om man tänker sig att inhandla en renodlad elbil för ca 200k, som skall gå 10 mil per dag oavsett väder och med enbart laddning hemmavid.
- Hur ska jag tänka?
Teslan laddar jag mest ute på vägarna, men vill ju såklart se till så att den kan laddas hemma.
Kan en Tesla WC hantera fler biltyper än Teslan?
Kan någon annan elbil hantera 3-fas?
Alternativen nu är:
Leaf (24kw batteriet blir väl i minsta laget?), och 30kw ligger högt i pris om man kan vänta på den nya med 40kw.
Ioniq börjar komma ner i pris, men ligger strax över 300k än (dvs samma som Leaf 2)
I3an (tänker på BEV primärt) har väl inte snabbladdare i alla varianter, och dessutom faller den på 3-fasen?
Zoe stora batteripaketet är prissatt som en Leaf 2 om man räknar in batterihyran, lilla batteriet blir väl för klent?
E-up och E-Golf för små batterier?
Övriga funktioner som måste finnas, men som jag tror finns i samtliga är 4 sittplatser/App (för förvärme)
Hur skulle ni tänka?
https://www.blocket.se/uppsala/BMW_i3_9 ... ?ca=10&w=3
Den har även trefas och snabbladdning DC såklart. Går jättebra att ladda med Tesla WC. Min står på laddning här utanför i detta nu faktiskt.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
Re: Leasingkontrakt övertages.
11 kW. Räknade ut vad jag fått från laddningen nu på förmiddagen och med höftade siffror så hamnade jag på ca 10 kW. (Från ca 10% till 95% på 2,5 timme.) Så det verkar stämma bra i praktiken också. Men nu verkar den vilja ha nästan en timme på sig för resterande 5% av nån anledning...Mistafrizz skrev:Vad får du för fart i laddningen?Verdi skrev:Iofs över 200' men 298' för en helt ny är inte så dumt. Det betyder lägre kostnad för försäkring och gratis service. Tror inte totalkostnaden blir särskilt mycket dyrare än för en gammal 60Ah bil. Dessutom har man ju bättre garantier och alltid trevligt att vara första ägaren på en kärra.Mistafrizz skrev:Innan frugan springer iväg för långt i sina tankar...
Om man tänker sig att inhandla en renodlad elbil för ca 200k, som skall gå 10 mil per dag oavsett väder och med enbart laddning hemmavid.
- Hur ska jag tänka?
Teslan laddar jag mest ute på vägarna, men vill ju såklart se till så att den kan laddas hemma.
Kan en Tesla WC hantera fler biltyper än Teslan?
Kan någon annan elbil hantera 3-fas?
Alternativen nu är:
Leaf (24kw batteriet blir väl i minsta laget?), och 30kw ligger högt i pris om man kan vänta på den nya med 40kw.
Ioniq börjar komma ner i pris, men ligger strax över 300k än (dvs samma som Leaf 2)
I3an (tänker på BEV primärt) har väl inte snabbladdare i alla varianter, och dessutom faller den på 3-fasen?
Zoe stora batteripaketet är prissatt som en Leaf 2 om man räknar in batterihyran, lilla batteriet blir väl för klent?
E-up och E-Golf för små batterier?
Övriga funktioner som måste finnas, men som jag tror finns i samtliga är 4 sittplatser/App (för förvärme)
Hur skulle ni tänka?
https://www.blocket.se/uppsala/BMW_i3_9 ... ?ca=10&w=3
Den har även trefas och snabbladdning DC såklart. Går jättebra att ladda med Tesla WC. Min står på laddning här utanför i detta nu faktiskt.
Teslan laddar med ca 50 km/h enligt typical rating. Det är väl 50 * ~190 = 9,5 kW?
Dvs i3:an suger i sig minst lika snabbt som Teslan.
Re: Leasingkontrakt övertages.
Laddhastigheten måste dras ned mot slutet. Min förra e-Golf laddade 0-80% på 30min, 80-95% på 15min och 95-100% också på 15min.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: Leasingkontrakt övertages.
Tesla model S 70 D 2016
Har gått ca: 6000 mil
D 4W Dual Motor fyrhjulsdrift
19-tums hjul (Sommardäck på Turbinfälg
Batteri på 70 kWh
Gratis Supercharger hala bilens livslängd
Förstklassigt interiörpaket
Autopilot no 1
AC (Kan styras via app i telefon)
Panoramatak med taklucka
Elektrisk bagageöppning
Deep Blue metallic-färg
Dubbade vinterdäck på orginalfälg
+ massor av finesser.
Finns några mindre skavanker på bilens klädsel.
Ej momssmittad.
Företagsleasad hos Fleetmanage/Sixt:
Vid övertagandet av företagslesing gäller följande:
Pris 719 000:- minius aktuellt restväde i leasingavtalet ca 660 000:- så 59 000:- kontant, detta inklusive dubbdäck på fälg som inte ingår i leasingen.
Återköpsgaranti från Tesla juni 2019 472 500:- om leasingavtalet övertas. Leasingkostnad per månad 13 750:- ink moms. Service och försäkring ingår i leasingen.
Har gått ca: 6000 mil
D 4W Dual Motor fyrhjulsdrift
19-tums hjul (Sommardäck på Turbinfälg
Batteri på 70 kWh
Gratis Supercharger hala bilens livslängd
Förstklassigt interiörpaket
Autopilot no 1
AC (Kan styras via app i telefon)
Panoramatak med taklucka
Elektrisk bagageöppning
Deep Blue metallic-färg
Dubbade vinterdäck på orginalfälg
+ massor av finesser.
Finns några mindre skavanker på bilens klädsel.
Ej momssmittad.
Företagsleasad hos Fleetmanage/Sixt:
Vid övertagandet av företagslesing gäller följande:
Pris 719 000:- minius aktuellt restväde i leasingavtalet ca 660 000:- så 59 000:- kontant, detta inklusive dubbdäck på fälg som inte ingår i leasingen.
Återköpsgaranti från Tesla juni 2019 472 500:- om leasingavtalet övertas. Leasingkostnad per månad 13 750:- ink moms. Service och försäkring ingår i leasingen.