Sida 4 av 4

Re: Leasingkontrakt övertages.

Postat: 02 feb 2018 10:27
av Mistafrizz
themax skrev:
Mistafrizz skrev:
8-)
Jag blev så överraskad när vi sågs i onsdags att jag glömde gratulera. Här står man å spanar efter en PHEV och så glider det upp en svart X90D. Grattis!
Så blir det ibland - Kamprad lyckades när en energidisplay, förblindar tillräckligt för att en Model X försvinner i bakgrunden. :D

Re: Leasingkontrakt övertages.

Postat: 02 feb 2018 10:47
av Mistafrizz
Verdi skrev:
Mistafrizz skrev:
Innan frugan springer iväg för långt i sina tankar...

Om man tänker sig att inhandla en renodlad elbil för ca 200k, som skall gå 10 mil per dag oavsett väder och med enbart laddning hemmavid.
- Hur ska jag tänka?

Teslan laddar jag mest ute på vägarna, men vill ju såklart se till så att den kan laddas hemma.

Kan en Tesla WC hantera fler biltyper än Teslan?
Kan någon annan elbil hantera 3-fas?

Alternativen nu är:

Leaf (24kw batteriet blir väl i minsta laget?), och 30kw ligger högt i pris om man kan vänta på den nya med 40kw.
Ioniq börjar komma ner i pris, men ligger strax över 300k än (dvs samma som Leaf 2)
I3an (tänker på BEV primärt) har väl inte snabbladdare i alla varianter, och dessutom faller den på 3-fasen?
Zoe stora batteripaketet är prissatt som en Leaf 2 om man räknar in batterihyran, lilla batteriet blir väl för klent?
E-up och E-Golf för små batterier?

Övriga funktioner som måste finnas, men som jag tror finns i samtliga är 4 sittplatser/App (för förvärme)

Hur skulle ni tänka?
Iofs över 200' men 298' för en helt ny är inte så dumt. Det betyder lägre kostnad för försäkring och gratis service. Tror inte totalkostnaden blir särskilt mycket dyrare än för en gammal 60Ah bil. Dessutom har man ju bättre garantier och alltid trevligt att vara första ägaren på en kärra.

https://www.blocket.se/uppsala/BMW_i3_9 ... ?ca=10&w=3

Den har även trefas och snabbladdning DC såklart. Går jättebra att ladda med Tesla WC. Min står på laddning här utanför i detta nu faktiskt. :)
Vad får du för fart i laddningen?

Re: Leasingkontrakt övertages.

Postat: 02 feb 2018 11:07
av Verdi
Mistafrizz skrev:
Verdi skrev:
Mistafrizz skrev:
Innan frugan springer iväg för långt i sina tankar...

Om man tänker sig att inhandla en renodlad elbil för ca 200k, som skall gå 10 mil per dag oavsett väder och med enbart laddning hemmavid.
- Hur ska jag tänka?

Teslan laddar jag mest ute på vägarna, men vill ju såklart se till så att den kan laddas hemma.

Kan en Tesla WC hantera fler biltyper än Teslan?
Kan någon annan elbil hantera 3-fas?

Alternativen nu är:

Leaf (24kw batteriet blir väl i minsta laget?), och 30kw ligger högt i pris om man kan vänta på den nya med 40kw.
Ioniq börjar komma ner i pris, men ligger strax över 300k än (dvs samma som Leaf 2)
I3an (tänker på BEV primärt) har väl inte snabbladdare i alla varianter, och dessutom faller den på 3-fasen?
Zoe stora batteripaketet är prissatt som en Leaf 2 om man räknar in batterihyran, lilla batteriet blir väl för klent?
E-up och E-Golf för små batterier?

Övriga funktioner som måste finnas, men som jag tror finns i samtliga är 4 sittplatser/App (för förvärme)

Hur skulle ni tänka?
Iofs över 200' men 298' för en helt ny är inte så dumt. Det betyder lägre kostnad för försäkring och gratis service. Tror inte totalkostnaden blir särskilt mycket dyrare än för en gammal 60Ah bil. Dessutom har man ju bättre garantier och alltid trevligt att vara första ägaren på en kärra.

https://www.blocket.se/uppsala/BMW_i3_9 ... ?ca=10&w=3

Den har även trefas och snabbladdning DC såklart. Går jättebra att ladda med Tesla WC. Min står på laddning här utanför i detta nu faktiskt. :)
Vad får du för fart i laddningen?
11 kW. Räknade ut vad jag fått från laddningen nu på förmiddagen och med höftade siffror så hamnade jag på ca 10 kW. (Från ca 10% till 95% på 2,5 timme.) Så det verkar stämma bra i praktiken också. Men nu verkar den vilja ha nästan en timme på sig för resterande 5% av nån anledning...

Teslan laddar med ca 50 km/h enligt typical rating. Det är väl 50 * ~190 = 9,5 kW?

Dvs i3:an suger i sig minst lika snabbt som Teslan.

Re: Leasingkontrakt övertages.

Postat: 02 feb 2018 18:16
av Leo
Laddhastigheten måste dras ned mot slutet. Min förra e-Golf laddade 0-80% på 30min, 80-95% på 15min och 95-100% också på 15min.

Re: Leasingkontrakt övertages.

Postat: 06 feb 2018 14:34
av Pagu
Tesla model S 70 D 2016
Har gått ca: 6000 mil
D 4W Dual Motor fyrhjulsdrift
19-tums hjul (Sommardäck på Turbinfälg
Batteri på 70 kWh
Gratis Supercharger hala bilens livslängd
Förstklassigt interiörpaket
Autopilot no 1
AC (Kan styras via app i telefon)
Panoramatak med taklucka
Elektrisk bagageöppning

Deep Blue metallic-färg
Dubbade vinterdäck på orginalfälg
+ massor av finesser.
Finns några mindre skavanker på bilens klädsel.

Ej momssmittad.

Företagsleasad hos Fleetmanage/Sixt:
Vid övertagandet av företagslesing gäller följande:
Pris 719 000:- minius aktuellt restväde i leasingavtalet ca 660 000:- så 59 000:- kontant, detta inklusive dubbdäck på fälg som inte ingår i leasingen.
Återköpsgaranti från Tesla juni 2019 472 500:- om leasingavtalet övertas. Leasingkostnad per månad 13 750:- ink moms. Service och försäkring ingår i leasingen.

Re: Leasingkontrakt övertages.

Postat: 06 feb 2018 14:39
av Mistafrizz
Pagu skrev:
Tesla model S 70 D 2016
Har gått ca: 6000 mil
D 4W Dual Motor fyrhjulsdrift
19-tums hjul (Sommardäck på Turbinfälg
Batteri på 70 kWh
Gratis Supercharger hala bilens livslängd
Förstklassigt interiörpaket
Autopilot no 1
AC (Kan styras via app i telefon)
Panoramatak med taklucka
Elektrisk bagageöppning

Deep Blue metallic-färg
Dubbade vinterdäck på orginalfälg
+ massor av finesser.
Finns några mindre skavanker på bilens klädsel.

Ej momssmittad.

Företagsleasad hos Fleetmanage/Sixt:
Vid övertagandet av företagslesing gäller följande:
Pris 719 000:- minius aktuellt restväde i leasingavtalet ca 660 000:- så 59 000:- kontant, detta inklusive dubbdäck på fälg som inte ingår i leasingen.
Återköpsgaranti från Tesla juni 2019 472 500:- om leasingavtalet övertas. Leasingkostnad per månad 13 750:- ink moms. Service och försäkring ingår i leasingen.
Just jag som trådskapare har hittat min bil, så det kanske är bättre att starta en egen tråd för just din bil - så får erbjudandet mer genomslagskraft tänker jag.