Söker M3 med drag

Här köper du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Söker M3 med drag

Inlägg av LasseTM »

Står i startgroparna att beställa en M3 SR+ med drag, tänkte bara kolla om någon annan ska byta upp sig till S eller X och har en till salu.
Det enda jag kräver och värderar högt är dragkrok all annan utrustning eller LR är mindre intressant men skriv gärna pris om du har en LR har du däremot satt på stänklappar är ju det skönt samt gummimattor.
Visst kan jag tänka mig en LR men en vit SR+ med 18" och drag är det jag siktar på annars beställer ny så allt över 500k går bort.
Jag är väl medveten om 60k i miljöbonus och har inga problem att ligga ute med 60k i 6 månader så försök inte sälja en begagnad bil med nypris -40k när du kört 1000mil.
Vinterdäck kan vara av intresse skriv pris med eller utan om du vill sälja dina vinterdäck, jag betalar med swish om det nu går att betala så stora belopp annars tar vi en postväxel och träffas vid banken, så momssmittad eller ej spelar ingen roll.
Jag har inte heller bråttom så har du en bil som får miljöbonus om 2-3 månader är det fine om vi gör upp affären bara så kan jag vänta.
Bilen kan ha rullat allt från 0-15k mil skicket är viktigare än antal mil.
//Lasse
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Söker M3 med drag

Inlägg av LarsL »

Jag rekommenderar att du köper nytt från Tesla. Det borde gå att få hyfsat snabb leverans innan årskiftet.

Dragkrok finns inte till Model S så den du glömma.

Model X blir nog hopplöst att få tag i med din budget, 500kkr.

Tänk på att ägarbyte inom 6 månader från nyköp gör att 60 000 kr bonusen fryser inne. Du kan alltså inte köpa en SR+ med dragkrok nu utan att ni går minste om bonuspengarna (om jag har räknat tiden rätt).
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Söker M3 med drag

Inlägg av LasseTM »

Jo men som sagt jag kan vänta 2-3 månader om det krävs kanske 4 också har en VW Golf R just nu men vill ha el och bristen på E-Niro gör att det får bli en M3 och då kan jag lika gärna köpa med drag.
Annars hade jag gjort ett seriöst försök att få drag på frugans Zoe
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Söker M3 med drag

Inlägg av Jerker »

Ring Tesla och fråga om de har nån lagerbil som passar dina önskemål. Det är inte otroligt att de har det även det inte finns på den svenska hemsidan. Kan du kompromissa kring lackfärg så ökar chanserna.
Skriv svar