Tesla Model 3

Här köper du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 okt 2019 14:34

Tesla Model 3

Inlägg av alvenzo »

Har varit på gång att köpa en elbil ett tag och har nu kommit fram till att Model S eller 3 är de enda valen jag har då jag behöver "riktig" snabbladdning. Model S kommer dock knappt in i garaget så kvar blir Model 3, vilket känns som ett bra val. Jag tittade på Model 3 LR RWD när de fanns, men missade att de var temporära och tänkte kolla om någon köpt den och funderar på att byta upp sig. Andra Model 3 är också av intresse. Det är inte bråttom än då frugan börjar jobba i början/mitten på januari och kommer pendla 24 mil per dag, men skulle gärna fixa någon form av avtal redan nu så jag slipper fundera mer på det eller beställa en ny LR AWD som då kommer lagom till dess. Det är för privat bruk så momssmittad spelar ingen roll.
/Alvin
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare
Inlägg: 461
Blev medlem: 12 mar 2019 08:44

Re: Tesla Model 3

Inlägg av Daven »

viewtopic.php?f=21&t=18314

Kolla där, Pontus kollar intresse på sin
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8505
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Tesla Model 3

Inlägg av Pontus »

Stämmer och vi är nog 100% säkra på att sälja. Vi hämtade den i slutet av Juni så Januari är det som gäller tror jag. Tänkte dock beställa en ny som tjänstebil men då skulle vi ju vilja hämta den typ 1 Feb. Så kanske den tiden är mer rätt även om vi har en bensinare också. Jag kan höra av mig i slutet på nästa vecka då vi vet mer.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 okt 2019 14:34

Re: Tesla Model 3

Inlägg av alvenzo »

Pontus skrev:
Stämmer och vi är nog 100% säkra på att sälja. Vi hämtade den i slutet av Juni så Januari är det som gäller tror jag. Tänkte dock beställa en ny som tjänstebil men då skulle vi ju vilja hämta den typ 1 Feb. Så kanske den tiden är mer rätt även om vi har en bensinare också. Jag kan höra av mig i slutet på nästa vecka då vi vet mer.
Hur går det, vet ni mer? :)
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Tesla Model 3

Inlägg av NiklasTesla »

alvenzo skrev:
Har varit på gång att köpa en elbil ett tag och har nu kommit fram till att Model S eller 3 är de enda valen jag har då jag behöver "riktig" snabbladdning. Model S kommer dock knappt in i garaget så kvar blir Model 3, vilket känns som ett bra val. Jag tittade på Model 3 LR RWD när de fanns, men missade att de var temporära och tänkte kolla om någon köpt den och funderar på att byta upp sig. Andra Model 3 är också av intresse. Det är inte bråttom än då frugan börjar jobba i början/mitten på januari och kommer pendla 24 mil per dag, men skulle gärna fixa någon form av avtal redan nu så jag slipper fundera mer på det eller beställa en ny LR AWD som då kommer lagom till dess. Det är för privat bruk så momssmittad spelar ingen roll.
/Alvin
Har skickat lite info till dig via PM. Mvh/Niklas
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 okt 2019 14:34

Re: Tesla Model 3

Inlägg av alvenzo »

Läste idag att SR+ har fått snabbare laddning, så nu är även denna aktuell om någon har SR+ att avyttra :)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla Model 3

Inlägg av Jerker »

alvenzo skrev:
Läste idag att SR+ har fått snabbare laddning, så nu är även denna aktuell om någon har SR+ att avyttra :)
De skulle ha fått det och det var i uppdatering 2019.36.1, men sen avbröt de utrullningen av den versionen och ersatte den med 2019.36.2.1 där snabbare laddning var borttagen.
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 okt 2019 14:34

Re: Tesla Model 3

Inlägg av alvenzo »

Jerker skrev:
alvenzo skrev:
Läste idag att SR+ har fått snabbare laddning, så nu är även denna aktuell om någon har SR+ att avyttra :)
De skulle ha fått det och det var i uppdatering 2019.36.1, men sen avbröt de utrullningen av den versionen och ersatte den med 2019.36.2.1 där snabbare laddning var borttagen.
Vad säger du D:
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Tesla Model 3

Inlägg av Jerker »

alvenzo skrev:
Jerker skrev:
alvenzo skrev:
Läste idag att SR+ har fått snabbare laddning, så nu är även denna aktuell om någon har SR+ att avyttra :)
De skulle ha fått det och det var i uppdatering 2019.36.1, men sen avbröt de utrullningen av den versionen och ersatte den med 2019.36.2.1 där snabbare laddning var borttagen.
Vad säger du D:
Jo, så är det.
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 okt 2019 14:34

Re: Tesla Model 3

Inlägg av alvenzo »

Har fortfarande inte köpt nån än så jag bumpar denna!
Skriv svar