Tesla Model S Facelift

Här köper du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
rolundb
Teslaägare
Inlägg: 193
Blev medlem: 23 feb 2021 17:54

Tesla Model S Facelift

Inlägg av rolundb »

Hej!

Söker en Tesla Model S facelift. Budget upp till ca 650k.

Skicka PM eller skriv här i tråden vid intresse :)

MVH
Robin
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tesla Model S Facelift

Inlägg av e5m1r »

För 650 kan du hitta massor med facelift Model S :)
Tänker att du kanske borde speca lite mer vad du ör ute efter
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
rolundb
Teslaägare
Inlägg: 193
Blev medlem: 23 feb 2021 17:54

Re: Tesla Model S Facelift

Inlägg av rolundb »

En pålitlig, prisvärd bil ;)

Helst ser jag ett objekt i prisklassen 450-550. Jag har inte några starka preferenser vad gäller utrustning. Luftfjädring verkar många påtala som en komponent som kan krångla, så ett objekt utan är att föredra men inte ett måste. Garanti som finns kvar är ett stort plus.

Jag köper den privat så om det går att ta över avbetalning till förmånlig ränta är det ett stort plus eftersom mitt alternativ till detta upplägg är att köpa direkt från Tesla med 1.95% ränta.

Kanske reducerar scopet något!
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 09 sep 2017 14:03
Ort: Arvika

Re: Tesla Model S Facelift

Inlägg av fimpen »

Jag tänkte precis påpeka att det ligger två S90D ute hos tesla under 550. Det är väl en helt ok deal? Den billigaste med stålfjädring. Den har extrabaksäten också vilket även om du inte har användning för det säkert ger ett stort + på andrahandsvärdet när/om du säljer den någon gång.

S75:an är väl också ok, låga mil och AP2 om det är intressant.

Jag tror det är tryggast och bäst att handla av Tesla om de har CPOer som passar mot det du söker. Gôtt med garanti ett tag åtminstone.

Fri SUC är överskattat, men om du absolut vill ha det kan du ju dock inte handla av tesla...

/Fimpen
MXP Raven -19
MS 85 -14 (till salu)
MS LR -23 (hämtas snart...)
Beställd: Cybertruck tri motor AWD
Användarvisningsbild
rolundb
Teslaägare
Inlägg: 193
Blev medlem: 23 feb 2021 17:54

Re: Tesla Model S Facelift

Inlägg av rolundb »

fimpen skrev:
Jag tänkte precis påpeka att det ligger två S90D ute hos tesla under 550. Det är väl en helt ok deal? Den billigaste med stålfjädring. Den har extrabaksäten också vilket även om du inte har användning för det säkert ger ett stort + på andrahandsvärdet när/om du säljer den någon gång.

S75:an är väl också ok, låga mil och AP2 om det är intressant.

Jag tror det är tryggast och bäst att handla av Tesla om de har CPOer som passar mot det du söker. Gôtt med garanti ett tag åtminstone.

Fri SUC är överskattat, men om du absolut vill ha det kan du ju dock inte handla av tesla...

/Fimpen
Tack för jättebra input! Bra poäng med extra-stolarna. Har kollat på dessa men är inte så insatt än att jag kunde bedömma detta :)
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
Skriv svar