Uppföljning; byte av krängningshämmare
Postat: 24 feb 2020 10:12
Uppföljning...
Krängningshämmarstag kostade 582 kr/styck plus frakt på typ 100.
Muttrarna kostade nästan 50 kr/styck, så 1000 totalt. Plus frakt förstås.
Mina nya muttrar fick med sig små blanka plasthattar som väl ska sitta på själva muttern och bulten. Skyddar väl mot rost om det inte tränger in fukt där ändå. Men själva muttrarna verkar okej. De fungerar med en svensk 21-mm-hylsa, till skillnad från de gamla som behövde typ 7/13 inch eller nåt...
När jag bytte krängningshämmarstaget hade jag rätt stor nytta av följande youtube-video. Han har exakt samma problem som jag.
Emellertid satt mitt krängningshämmarstag i spänn. Det gick över huvud taget inte att röra på även när jag tagit av muttrarna. Det satt inte löst som i videon.
Någon som vet om det ska vara så, eller vad enklaste sättet att böja ner krängningshämmare är?
Jag lyckades få ner den tillräckligt genom att använda en tving mellan krängningshämmaren och en av balkarna till hjulupphängningen, men det var ruskigt pilligt.
Krängningshämmarstag kostade 582 kr/styck plus frakt på typ 100.
Muttrarna kostade nästan 50 kr/styck, så 1000 totalt. Plus frakt förstås.
Mina nya muttrar fick med sig små blanka plasthattar som väl ska sitta på själva muttern och bulten. Skyddar väl mot rost om det inte tränger in fukt där ändå. Men själva muttrarna verkar okej. De fungerar med en svensk 21-mm-hylsa, till skillnad från de gamla som behövde typ 7/13 inch eller nåt...
När jag bytte krängningshämmarstaget hade jag rätt stor nytta av följande youtube-video. Han har exakt samma problem som jag.
Emellertid satt mitt krängningshämmarstag i spänn. Det gick över huvud taget inte att röra på även när jag tagit av muttrarna. Det satt inte löst som i videon.
Någon som vet om det ska vara så, eller vad enklaste sättet att böja ner krängningshämmare är?
Jag lyckades få ner den tillräckligt genom att använda en tving mellan krängningshämmaren och en av balkarna till hjulupphängningen, men det var ruskigt pilligt.