KÖPT Takräcke till en s85d med taklucka

Här köper du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AndersBosson
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 30 sep 2019 22:59
Ort: Tjörn

KÖPT Takräcke till en s85d med taklucka

Inlägg av AndersBosson »

Bilen är tillverkad 2015.06 så det är den tidiga varianten (liten skillnad på fästskruvarna). Gärna Thule eller Teslas original.
Senast redigerad av AndersBosson, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Takräcke till en s85d med taklucka

Inlägg av e5m1r »

Tillverkad 1506 kan vara 2 olika :)

Det är sommaren 2015 som tesla bytte takluckan ( den tidigare hade tendens att läcka ) samt även bytte chromelisten bak utav samma skäl
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
AndersBosson
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 30 sep 2019 22:59
Ort: Tjörn

Re: Takräcke till en s85d med taklucka

Inlägg av AndersBosson »

Hur kan man se skillnaden? ( jag jämförde med en 16 igår och kan bara se att fästpunkten är några mm förskjuten och något lägre ner.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5313
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Takräcke till en s85d med taklucka

Inlägg av Nicke Nyfiken »

AndersBosson skrev:
Hur kan man se skillnaden? ( jag jämförde med en 16 igår och kan bara se att fästpunkten är några mm förskjuten och något lägre ner.
Är luckorna som täcker fästpunkterna ända ute vid kanten, så är det den gamla versionen.
På den nyare versionen är luckorna inflyttade en lite bit från kanten.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Takräcke till en s85d med taklucka

Inlägg av e5m1r »

AndersBosson skrev:
Hur kan man se skillnaden? ( jag jämförde med en 16 igår och kan bara se att fästpunkten är några mm förskjuten och något lägre ner.
Låter som att du har den gamla
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
AndersBosson
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 30 sep 2019 22:59
Ort: Tjörn

Re: Takräcke till en s85d med taklucka

Inlägg av AndersBosson »

Luckorna till fästpunkterna sitter exakt lika som på en 16, Gängan under luckan skiljer några mm mellan bilarna men yterst lite. Mina luckor är klart av den modellen som visas i bild 2 (samma som kompisens 16). Antar att jag har den senare versionen då trots att Thule säger att jag skall ha den tidigare...
innan 15.PNG
efter 15.PNG
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5313
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Takräcke till en s85d med taklucka

Inlägg av Nicke Nyfiken »

AndersBosson skrev:
Luckorna till fästpunkterna sitter exakt lika som på en 16, Gängan under luckan skiljer några mm mellan bilarna men yterst lite. Mina luckor är klart av den modellen som visas i bild 2 (samma som kompisens 16). Antar att jag har den senare versionen då trots att Thule säger att jag skall ha den tidigare...
Thule har fel, du har den nya versionen. Inte så lätt för Thule att ange rätt brytpunkt på en Tesla, när förändringarna inte ens följer VIN ibland.

Men nu vet du så då kan du ändra första inlägget så det blir rätt version du söker efter. ;)
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
bjolag
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 05 mar 2017 18:32
Ort: Göteborg

Re: Takräcke till en s85d med taklucka

Inlägg av bjolag »

Jag är inte säker på att jag förstår vad den här tråden handlar om, men om du vill köpa takräcke så har jag praktiskt ett taget oanvänt Thule som jag köpte till min S90D med taklucka tillverkad 2016-10.
Användarvisningsbild
AndersBosson
Teslaägare
Inlägg: 106
Blev medlem: 30 sep 2019 22:59
Ort: Tjörn

Re: Takräcke till en s85d med taklucka

Inlägg av AndersBosson »

Hade passat men köpte ett idag, ska ändra annonsen
Skriv svar