Teslas original KROK är godkänd. (huruvida man får sätta dit den är en annan sak som är diskuterat i längder tidigare..)
Det går att köpa den, bara att ringa runt olika SC tills dom tröttnar på en.
Jag fick tag på det tillslut via tesla
Tips är att upplandsväsby är ingen ide.
Bifigar bilden ifrån EPC där man ser vad problemet är, Tesla är som roliga när dom sätter dragkroksbalken till "restricted"
Screenshot_20200609_200934_com.android.chrome.jpg
Är det någon som kan säga om det på kroken man köper sitter en skylt/dekal med E55R-godkännande? I så fall fattas det bara ett nytt COC med de tre dragvikterna på för att man ska få igenom en regbesikning. Om inte skylten finns där är det tyvärr tvärkört.
(Innan någon ifrågasätter detta påstående vill jag förtydliga att det inte är en killgissning utan något jag forskat djupt i med en besikningsman. Det är besiktningen, inte Transportstyrelsen som bestämmer. Om besiktningen godkänner enligt sitt regelverk så registrerar Transportstyrelsen ändringen)
Senast redigerad av Walker, redigerad totalt 1 gånger.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Är det ett helt CoC document, eller är det bara ett intyg att den är OK att dra X kg?
Jippieee!!! Ett ljus i tunneln!!!
(Bara det inte är ett mötande tåg...)
Nu gäller det ”bara” att få Tesla att skriva ut nya COC så är eftermonteringen biff. Det måste vara ett nytt COC, det är det som är intyget.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Är det ett helt CoC document, eller är det bara ett intyg att den är OK att dra X kg?
Jippieee!!! Ett ljus i tunneln!!!
(Bara det inte är ett mötande tåg...)
Nu gäller det ”bara” att få Tesla att skriva ut nya COC så är eftermonteringen biff. Det måste vara ett nytt COC, det är det som är intyget.
Säg gärna till om du får till det, vill gärna göra detsamma!