Pontus skrev:Samma sak för mig med model S, hur kan du som vanlig ingenjörskonsult ha råd. Sedan att kollegan körde en risig gammal bil men hade, 2 motorcyklar, både motorbåt och segelbåt (små dock) och ett flygplan det var inget konstigtFredrik j skrev:Attityderna är äldre än elbilar. I konsultbranschen var det förr svårt att köra bmw. En volvo som var dyrare gick dock bra.
När jag köpte min (begagnade) porsche var det många ägare av splitter nya xc60 som undrade hur jag hade råd trots att många av dom också hade segelbåt + att deras SUV kostade mer. Lite märkligt hur segelbåtar och sommarstugor lätt passerar under radarn medans sportbilar och motorbåtar inte gör det.
Men folk ser väl bara det som är framför ögonen just nu och då var det Teslan.
Men det är väl ingen som tror att hantverkare skulle inte skulle vara välbetalt om man är duktig på det man gör, speciellt inte om man är egen och slipper massa skatt (jag som är lite grinig idag). Hur som helst så tycker jag folk borde respektera att andra som gör ett bra jobb ska kunna tjäna bra på det också. Då borde en vettig bil vara ett intyg på att personen ifråga är duktig.
Menar du aktieutdelning? De pengarna är ju skattade i bolaget med 22% bolagsskatt också. Har verkligen ingen känsla av att man "slipper en massa skatt" om man är egen. Däremot är det ju förmånligt med nedsatt förmånsvärde.