Interessekoll: MS 100D -18 (Endast företag)

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
trayion
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 30 sep 2015 23:49
Ort: Malmö

Interessekoll: MS 100D -18 (Endast företag)

Inlägg av trayion »

Hej!

Jag ska möjligen bli av med min Model S och undrar om det finns något interesse här för den innan jag försöker annan stans.

Det rör sig om en 100D, Blå, ljust innertack och svarta säten, autopilot är aktiverat.
Byggt Oktober 2018, hämtat ut November 2018, rullat 3.200 mil.

Det är en företagsbil idag, så ej momssmittad, men eftersom DNB har leasingen så er det endast övertagande av leasing som är möjligt.
Tydligen har DNB en regel om att första 12 månader kan leasingen inte brytas.

Är detta alls relevant här eller ska jag annoncera den annanstans?

Edit:
Eftersom detta inte verkar vara fel ställe så låt mig fylla på med lite siffror:

Bilen har per 1. Juli 2019 en rest-skuld på 853.000 SEK Inkl moms
Den är uttagen med 20% förhöjd första hyra
Leasing kostnaden är 7.300 SEK ex moms per månad
Förmånsvärdet upgår till 5.627 SEK (före skatt)
Det finns ett garanterat restvärde på 50% (478.668 SEK ex moms) baserat på 7.500 mil över 3 år.

Dubbade Vinterdäck på original 19” tesla silver fälg ingår såklart. Kört en säsong

För eventuella interesserade så är min plan följande:
Jag vill flytta leasingen rakt över utan någon kostnad för mottageren.
Jag erbjuder en kompensation för dom övermil jag har kört, Tesla har beräknat dom till 1kr per kilometer om jag minns avtalet korrekt, och jag kompenserar med minst 2kr per kilometer. Anledningen att jag säger minst är för att jag kan gärna kompensera med mer, så fort jag vet exakt när överlämningen kan ske och hur vi kan lösa det.

Överlämning hade varit relevant till 1:a september (eventuellt några dager innan).
Senast redigerad av trayion, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6518
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Interessekoll: MS 100D -18 (Endast företag)

Inlägg av Tars »

Vad är månadskostnaden och restvärdet?
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
trayion
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 30 sep 2015 23:49
Ort: Malmö

Re: Interessekoll: MS 100D -18 (Endast företag)

Inlägg av trayion »

Tars skrev:
Vad är månadskostnaden och restvärdet?
Månadskostnaden är 7.300 ex moms (bonus/malus har slått igenom på den från 1:a juli)
Med restvärde menar du skulden på den nu eller garanterat restvärde satt på leasingen?
Användarvisningsbild
David D
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 19 apr 2017 09:06
Ort: Sollentuna

Re: Interessekoll: MS 100D -18 (Endast företag)

Inlägg av David D »

trayion skrev:
Tars skrev:
Vad är månadskostnaden och restvärdet?
Månadskostnaden är 7.300 ex moms (bonus/malus har slått igenom på den från 1:a juli)
Med restvärde menar du skulden på den nu eller garanterat restvärde satt på leasingen?
Alla uppgifter som kan vara av intresse för någon som skulle kunna vara intresserad av att ta över leasingen. Om intresse finns eller inte beror med största sannolikhet på de finansiella uppgifterna. Tex aktuell skuld. Har du tänkt få något för transaktionen? Är aktuell skuld högre än priset på en ny bil kommer ingen att vara intresserad.
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6518
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Interessekoll: MS 100D -18 (Endast företag)

Inlägg av Tars »

trayion skrev:
Tars skrev:
Vad är månadskostnaden och restvärdet?
Månadskostnaden är 7.300 ex moms (bonus/malus har slått igenom på den från 1:a juli)
Med restvärde menar du skulden på den nu eller garanterat restvärde satt på leasingen?
Nuvarande restskuld så man kan bilda sig en uppfattning om bilen ligger rätt till prismässigt för ett övertagande.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Interessekoll: MS 100D -18 (Endast företag)

Inlägg av dstr »

Jag kan vara intresserad.

Är leasingen upplagd på 36 månader? Är restvärdet satt till 50%? Hur mycket betalades i första förhöjd leasing?
Användarvisningsbild
trayion
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 30 sep 2015 23:49
Ort: Malmö

Re: Interessekoll: MS 100D -18 (Endast företag)

Inlägg av trayion »

dstr skrev:
Jag kan vara intresserad.

Är leasingen upplagd på 36 månader? Är restvärdet satt till 50%? Hur mycket betalades i första förhöjd leasing?
Jag har uppdaterat den första post med mer info, säg gärna till om det är någon mer info som saknas!
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Interessekoll: MS 100D -18 (Endast företag)

Inlägg av e5m1r »

Har för mig att garanterat restvärde ej går att överföra på ny leasing tagare
Kan vara värt att kolla upp extra
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Interessekoll: MS 100D -18 (Endast företag)

Inlägg av dstr »

e5m1r skrev:
Har för mig att garanterat restvärde ej går att överföra på ny leasing tagare
Kan vara värt att kolla upp extra
Borde fungera, eftersom befintligt leasingavtal inte bryts.
Användarvisningsbild
David D
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 19 apr 2017 09:06
Ort: Sollentuna

Re: Interessekoll: MS 100D -18 (Endast företag)

Inlägg av David D »

Jag tycker det är för dyrt (nu väntar jag på min beställda bil så jag är ändå inte intresserad). Du kan köpa motsvarande ny för ca 900’ efter bonusen. Då får du Ravenversionen med bättre luftfjädring, HW3, effektivare motor fram, 10% längre räckvidd mm. Ny. Med restvärdesgaranti och kampanjränta 0,49%. Antagligen lägre förmånsvärde.
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Interessekoll: MS 100D -18 (Endast företag)

Inlägg av dstr »

David D skrev:
Jag tycker det är för dyrt (nu väntar jag på min beställda bil så jag är ändå inte intresserad). Du kan köpa motsvarande ny för ca 900’ efter bonusen. Då får du Ravenversionen med bättre luftfjädring, HW3, effektivare motor fram, 10% längre räckvidd mm. Ny. Med restvärdesgaranti och kampanjränta 0,49%. Antagligen lägre förmånsvärde.
Mig lockar det.

Jag har inte 200k just nu att lägga in kontant på ny bil så jag skulle kunna tänka mig att ta över leasingen (eftersom den taktar tusenlappar mindre än min P85D.) i väntan på Model S med ny interiör och dragkrok.
Verdi

Re: Interessekoll: MS 100D -18 (Endast företag)

Inlägg av Verdi »

Jag har 1,60:-/km för övermilen i mitt avtal. Hämtade ut den i september -18. Också en 100D.
Användarvisningsbild
trayion
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 30 sep 2015 23:49
Ort: Malmö

Re: Interessekoll: MS 100D -18 (Endast företag)

Inlägg av trayion »

Verdi skrev:
Jag har 1,60:-/km för övermilen i mitt avtal. Hämtade ut den i september -18. Också en 100D.
Ahh, tack! Har inte dubbelkollat mitt avtal för den exakta siffran, men som sagt, min plan är att kompensera övermil med 2-3 gångar beloppet enligt avtal.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1224
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Interessekoll: MS 100D -18 (Endast företag)

Inlägg av Hertsh »

Verdi skrev:
Jag har 1,60:-/km för övermilen i mitt avtal. Hämtade ut den i september -18. Också en 100D.
Det har jag också på min X. Uthämtad i juni 2019 o köpt privat så troligen något som är samma över hela brädet.
MX LR (Raven) 2019
Skriv svar