Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Leasingöverlåtelse model 3 performance fullutrustad

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Leasingöverlåtelse model 3 performance fullutrustad

Inläggav Teslaägare Tars » 25 okt 2019 21:00

Hej!
IOM att den andra tråden är låst så gör jag en ny.
Vit med vit inredning.
Fullutrustad med allt förutom dragkrok.
Bilen har gått ca 2300 mil.

Överlåtelseavgiften är på 3000:- + moms och det kommer jag att bekosta. (Ni fakturerar mig)

Leasingen ligger på: 8763,29 ex moms
Bilens nypris: 691104:-
Restvärde: 345552:-
Priserna är ex moms.

Förmånsvärde: 9770:- (har beräknat enligt dagens tillbehör)

Upplägg från DNB är: 36 månader samt 50% i restvärde.

Bilen värderas till ca 730-740.000:- om man går och slår in datan i bilpriser.se
Restvärdet ligger per den sista oktober på ca 720.000:-

Bild
Bild
14 st olika Teslor, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra. Om du är nyfiken, så fråga aktuell status.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Referralkod: michael4548

Re: Leasingöverlåtelse model 3 performance fullutrustad

Inläggav Teslaägare Tars » 30 nov 2019 00:05

Bilen har nyligen kommit ut från Werkstad DANDERYD då den varit på lack av en leveransskada.
Lång historia kort, bilen är helt nylackerade och känner mig lycklig då jag slipper känna att lacken är för tunn. Otroligt fint jobb gjort.
Bilen är i toppskick utvändigt nu.
Endast rullat 4 mil sen lacken.
Vinterdäcken är nu monterade och sommardäcken följer nu med vid överlåtelse.
14 st olika Teslor, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra. Om du är nyfiken, så fråga aktuell status.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inläggav Teslaägare John » 04 dec 2019 14:07

Finns den kvar?
Har lagt en trevare om att sälja min Model S 90D -15 här på sajten då jag tänkte byta till en 3:a. Om min blir såld så kanske vi kan göra en snabb affär så slipper man vänta på en ny?

/j
90D | Svart | Pano | NextGen | Interiörpaket | Vinterpaket - SÅLD
2019 Modell 3 LR AWD | Grå | Dragkrok | 19''
Användarvisningsbild
John
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Tars » 04 dec 2019 14:10

John skrev:Finns den kvar?
Har lagt en trevare om att sälja min Model S 90D -15 här på sajten då jag tänkte byta till en 3:a. Om min blir såld så kanske vi kan göra en snabb affär så slipper man vänta på en ny?

/j

Det beror på, har ett företag som jag inväntar på godkännande av överlåtelse just nu. Vet ej om den blir ok.
Kommer förmodligen svar i slutet på veckan.

Då kan du få den snabbt.

Kan vi höras på fredag/helgen?
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inläggav Teslaägare thedude » 16 jul 2020 10:24

Har en allmän fråga om hur leasingöverlåtelse funkar så inget med denna bil att göra :)

Jag har finansiell företagsleasing där jag har betalat 20% i första avgift och 40% restvärde kvar i nov med möjlighet för fortsatt leasing.

Om jag överlåter bilen till någon annan (annat företag) va ska jag begära? nya ägaren betalar månadsavgifterna och restvärdet när hen köper loss den, men det som jag betalat i första förhöjda avgift 20% ska begära det från köparen?

Tacksam för svar
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare

Referralkod: martin1516

Inläggav Teslaägare Verdi » 16 jul 2020 10:31

thedude skrev:Har en allmän fråga om hur leasingöverlåtelse funkar så inget med denna bil att göra :)

Jag har finansiell företagsleasing där jag har betalat 20% i första avgift och 40% restvärde kvar i nov med möjlighet för fortsatt leasing.

Om jag överlåter bilen till någon annan (annat företag) va ska jag begära? nya ägaren betalar månadsavgifterna och restvärdet när hen köper loss den, men det som jag betalat i första förhöjda avgift 20% ska begära det från köparen?

Tacksam för svar

Vad tycker du bilen är värd? Om du tycker den är värd 700' och har ett restvärde på leasingen på 640' så ska du begära mellanskillnaden på 60'.

Att begära hela 20% av nypriset kan du ju försöka med om du vill. Tror inte många går med på det. :)
Model S 100D -18 Obsidian black.
Model 3 LR AWD -19 MC White [avbeställd]
Model S 90D -16 MC Red
Model S 75D -17 Midnight silver
Användarvisningsbild
Verdi
Teslaägare

Inläggav Teslaägare thedude » 16 jul 2020 10:36

Verdi skrev:
thedude skrev:Har en allmän fråga om hur leasingöverlåtelse funkar så inget med denna bil att göra :)

Tacksam för svar

Vad tycker du bilen är värd? Om du tycker den är värd 700' och har ett restvärde på leasingen på 640' så ska du begära mellanskillnaden på 60'.

Att begära hela 20% av nypriset kan du ju försöka med om du vill. Tror inte många går med på det. :)

Den kostade 860' som ny och värderas till ca 550' nu. Restvärde är ca 230' alla priser exkl. moms

Om jag förstått rätt så har nästa person/företag över leasingen och fortsätter betala leasingavgiften och så småningom restvärdet plus 60' till mig? givet att det blir dessa belopp :)
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare

Referralkod: martin1516

Inläggav Teslaägare Bjelke » 16 jul 2020 15:47

thedude skrev:
Verdi skrev:

Tacksam för svar

Den kostade 860' som ny och värderas till ca 550' nu. Restvärde är ca 230' alla priser exkl. moms

Om jag förstått rätt så har nästa person/företag över leasingen och fortsätter betala leasingavgiften och så småningom restvärdet plus 60' till mig? givet att det blir dessa belopp :)

Man säger oftast så men egentligen så löser väl köparen ut din återstående skuld (och skaffar en egen leasing tex),
skillnaden mellan priset du och köparen kommer överens om och den återstående skulden
betalas ut till dig (om det blir ett överskott vill säga) :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Återgå till Bilar