Tesla S85D Säljes

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tesla S85D Säljes

Inlägg av LarsL »

Apropå ljusgråasäten och barn... Så föredrar jag det framför svarta. Hade ljusgrå inredning på min förra MB och hade inga problem med smuts alls, ja de var naturligtvis smutsiga men det syntes inte. Nu har jag svartinredning och de är aldrig rena trots ständigt tvättande. Kort sagt smuts är inte svart det är grå/brunt.

Ledsen att höra om din vän :cry:
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3300
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Tesla S85D Säljes

Inlägg av Niklas Z »

När det gäller barn och ljust skinn har jag inte upplevt några problem med det. När äldsta barnet var 3 år gammalt skaffade jag en bil med ljusgrå skinnklädsel och ett år senare föddes nästa barn. Sedan dess har alla min bilar haft endera ljusgrå eller beige skinnklädsel. De har även haft samma ljusa färg på golvet. Det har fungerat bra med barnen. Naturligtvis får de inte springa på sätena med leriga och sandiga skor, utan jag har givetvis tänkt på hur lortiga de är när de kliver in i bilen. Men det är inget "extra" jag gjort på grund av ljus skinnklädsel, Jag hade gjort samma sak med tygklädsel eller mörk skinnklädsel. Sedan har jag dammsugit och städat bilen cirka tre gånger per år.
Det beror ju lite på hur man bor också. Under hela denna period har vi bott i villa med eget garage och tillhörande uppfart, så det har aldrig varit nödvändigt att åka iväg för att städa bilen. Man får ha lite pli på barnen samt sticka ut och städa bilen tre timmar per år. Det tycker jag det är värt för att få en ljus och fräsch bil.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tesla S85D Säljes

Inlägg av LarsL »

Tänk så här, jämför en svartlack med en silvergrå... Samma gäller för inredningen. Personligen kommer jag inte välja svart inredning igen, pga smutsen.
kanylbullen
Teslaägare
Inlägg: 764
Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
Ort: Skokloster

Re: Tesla S85D Säljes

Inlägg av kanylbullen »

Har två småbarn och en hund och ljusgrå skinnklädsel i Teslan. Skiten och hundhåren syns visserligen bra men jag tycker inte det är några som helst problem att hålla efter.
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
aikalex
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 30 apr 2015 18:23
Ort: Västerås

Re: Tesla S85D Säljes

Inlägg av aikalex »

Låter som jag inte borde valt svart i min bil........

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Model S P100D
Model S S85D
Referral link: http://---
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Tesla S85D Säljes

Inlägg av danni »

aikalex skrev:
Låter som jag inte borde valt svart i min bil........

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Jag har haft svart läder i mina senaste tre bilar, och ljusbeige i den före det. Svart är mycket lättare att hålla rent och i skick. Den ljusa klädseln blev missfärgad av minsta lilla, t.ex. jeans. Inredningen var dock skinnimpregnerad och jag hade leather wipes i bagaget som jag alltid tog en omgång med varje gång jag tankade, och på så vis var det inga problem att hålla den i nyskick ändå.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
clarsson
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 jul 2015 10:47

Re: Tesla S85D Säljes

Inlägg av clarsson »

Pris?
Var finns bilen?
clarsson
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 jul 2015 10:47

Re: Tesla S85D Säljes

Inlägg av clarsson »

Finns bilen kvar och i så fall vad är priset?
Användarvisningsbild
aikalex
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 30 apr 2015 18:23
Ort: Västerås

Re: Tesla S85D Säljes

Inlägg av aikalex »

Den är Såld!
Model S P100D
Model S S85D
Referral link: http://---
Skriv svar