Tack jodå, det vet jag hur man gör. Min har mellan 16,8 och 18,2 Kwh batt kapa Max beroende på dagsform. Jag menar att jag är intresserad av aggregerade data över hur stor batteridegraderingen är på respektive batteri. Dvs hur vet vi att 94 håller bättre än 60? Testförare Mahoney amerikanen hade lite data förut på sin egen 60 Ah bil att den höll jättebra, nu måste det finnas mycket mer data, modellen är 3-6 år gammal. Min erfarenhet är att du ska vara försiktig att ladda fullt när det är varmt +25 till 30 grader i solen och bilen inte står på laddning (kylning aktiveras inte).NEO skrev:Finns guider på youtube, sök på BMW batt kapa max. Använder knappen vid lilla displayen och klickar sig fram, sen lägger man ihop fem sista i VIN som är din unlock code till service mode.Swede1 skrev:Intressant, var hittar du info om batteridegradering för 60 respekt 94 Ah? (På internet, inte i menyn)Tellus skrev:Det är rätt bra då bmw anger konservativa 27,2 användbart. Ny 94ah har 29,5-30 i menyn.SR-71-BlackBird skrev:28,2Tellus skrev:Kan ni kolla i service menyn återstående batterikapacitet (batt kapa max.)
94ah klara sig bättre än 60ah versionen
Kör själv runt i en I3 förmånsbil, den visar 38.9kWh efter 1100mil.
BMW i3 2017 SÅLD
Moderator: Redaktion
Re: BMW i3 2017
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3629
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: BMW i3 2017
94ah batteriet tillverkas fortfarande, till mini cooper. De kallat det för long life batteri
https://www.google.se/amp/s/insideevs.c ... miles/amp/
Min i3s 94ah hade 29-29,5 efter ~3000mil/2år
https://www.google.se/amp/s/insideevs.c ... miles/amp/
Min i3s 94ah hade 29-29,5 efter ~3000mil/2år
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler