Ioniq 5 (SÅLD)

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Ioniq 5

Inlägg av Walker »

mati skrev:
Är inte detta mer än nypriset? Vad är det som händer?
Jo. Jag gav 563 för bilen med krok. Sedan har jag köpt till vinterhjul, mattor och gjort lackbehandling. Men totalt efter bonus och alla kostnader jag haft på bilen går jag minst 55k i vinst. Eller 68.-/mil. (Plus altså 8-) )
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ioniq 5

Inlägg av mati »

Walker skrev:
mati skrev:
Är inte detta mer än nypriset? Vad är det som händer?
Jo. Jag gav 563 för bilen med krok. Sedan har jag köpt till vinterhjul, mattor och gjort lackbehandling. Men totalt efter bonus och alla kostnader jag haft på bilen går jag minst 55k i vinst. Eller 68.-/mil. (Plus altså 8-) )
Vänta bara tills jag ska sälja min bil. Det brukar ju sammanfalla med nånting som gör att begagnatpriserna störtdyker. Jag borde kanske testa att sälja den. Om det finns någon form av kausalitet mellan världsläget och mina bilaffärer så kan jag kanske få slut på komponentbristen och kriget i Ukraina med ett slag. Det är bara lägga ut bilen på blocket. ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Ioniq 5

Inlägg av Mickep »

lägg ut den så kanske det blir fred i ukraina. :)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ioniq 5

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Walker skrev:
mati skrev:
Är inte detta mer än nypriset? Vad är det som händer?
Jo. Jag gav 563 för bilen med krok. Sedan har jag köpt till vinterhjul, mattor och gjort lackbehandling. Men totalt efter bonus och alla kostnader jag haft på bilen går jag minst 55k i vinst. Eller 68.-/mil. (Plus altså 8-) )
Vänta bara tills jag ska sälja min bil. Det brukar ju sammanfalla med nånting som gör att begagnatpriserna störtdyker. Jag borde kanske testa att sälja den. Om det finns någon form av kausalitet mellan världsläget och mina bilaffärer så kan jag kanske få slut på komponentbristen och kriget i Ukraina med ett slag. Det är bara lägga ut bilen på blocket. ;)
Det räcker kanske med att skriva att du funderar på att sälja den nu så… :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ioniq 5

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
mati skrev:
Walker skrev:
mati skrev:
Är inte detta mer än nypriset? Vad är det som händer?
Jo. Jag gav 563 för bilen med krok. Sedan har jag köpt till vinterhjul, mattor och gjort lackbehandling. Men totalt efter bonus och alla kostnader jag haft på bilen går jag minst 55k i vinst. Eller 68.-/mil. (Plus altså 8-) )
Vänta bara tills jag ska sälja min bil. Det brukar ju sammanfalla med nånting som gör att begagnatpriserna störtdyker. Jag borde kanske testa att sälja den. Om det finns någon form av kausalitet mellan världsläget och mina bilaffärer så kan jag kanske få slut på komponentbristen och kriget i Ukraina med ett slag. Det är bara lägga ut bilen på blocket. ;)
Det räcker kanske med att skriva att du funderar på att sälja den nu så… :lol:
Nej, jag måste nog sälja den. Helst under tidspress. Det är bara då det fungerar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ioniq 5

Inlägg av Bjelke »

Ja så kanske det var ja :lol: minns för dåligt alltså…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 okt 2019 14:34

Re: Ioniq 5

Inlägg av alvenzo »

mati skrev:
Är inte detta mer än nypriset? Vad är det som händer?
Mer än jag gav, men den kostar 584k med denna konfiguration idag och det är väl det som sätter priset. Tesla höjde ju sina priser på M3 med 25k och blocket höjdes strax därpå. Problemet med rusningen är ju att det man kan byta till också är snordyrt :)
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 okt 2019 14:34

Re: Ioniq 5

Inlägg av alvenzo »

Walker skrev:
Lägg ut på blocket. Carla och Riddermarks kontaktar inom 5-10 min och ger bra bud.
Jag fick först bud från Riddermarks på 560.
Lade ut på blocket för 570. Carla tog kontakt efter 3 min och bjöd begärda 570. Riddermarks kontrade direkt med 575. Affären klar inom 60 min.
Vit RWD Advanced med ljusgrå klädsel, dragkrok och tygmattor. 800 mil
Oj, 70k mer för Advance som kostade 40k att lägga till :D såg att din bil dök upp, den försvann rätt fort.
Carla har gett ett av buden, problemet är ju att alla frågar ” vad hade du tänkt dig”, jag berättar vad jag fått för bud och de lägger sig några tusen högre eller matchar.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ioniq 5

Inlägg av mati »

alvenzo skrev:
mati skrev:
Är inte detta mer än nypriset? Vad är det som händer?
Mer än jag gav, men den kostar 584k med denna konfiguration idag och det är väl det som sätter priset. Tesla höjde ju sina priser på M3 med 25k och blocket höjdes strax därpå. Problemet med rusningen är ju att det man kan byta till också är snordyrt :)
Så är det. Och så får du vänta i typ flera år. Att sälja sin elbil nu bara för att begagnatpriserna är höga är alltså ingen bra affär ändå, såvida man inte vill göra sig av med sin bil utan att ersätta den. Då är det guldläge.
För mig var nog Ioniq 5 bästa affären jag kunde göra, jag fick den hyfsat tidigt, och framförallt så fick jag den till det relativt låga introduktionspriset. Så "billigt" kommer man nog aldrig mer undan om man vill skaffa elbil framöver. Att byta bort den vore galenskap.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 29 okt 2019 14:34

Re: Ioniq 5

Inlägg av alvenzo »

mati skrev:
alvenzo skrev:
mati skrev:
Är inte detta mer än nypriset? Vad är det som händer?
Mer än jag gav, men den kostar 584k med denna konfiguration idag och det är väl det som sätter priset. Tesla höjde ju sina priser på M3 med 25k och blocket höjdes strax därpå. Problemet med rusningen är ju att det man kan byta till också är snordyrt :)
Så är det. Och så får du vänta i typ flera år. Att sälja sin elbil nu bara för att begagnatpriserna är höga är alltså ingen bra affär ändå, såvida man inte vill göra sig av med sin bil utan att ersätta den. Då är det guldläge.
För mig var nog Ioniq 5 bästa affären jag kunde göra, jag fick den hyfsat tidigt, och framförallt så fick jag den till det relativt låga introduktionspriset. Så "billigt" kommer man nog aldrig mer undan om man vill skaffa elbil framöver. Att byta bort den vore galenskap.
Nja inte helt sant. Att sälja sin bil nu och få bra betalt för den för att köpa en annan ny är definitivt inte galenskap om du lyckas knipa en lagerbil, tvärtom vansinne att låta bli :)
Skriv svar