Model S till salu på blocket

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Model S till salu på blocket

Inlägg av TiborBlomhall »

Orkar du inte vänta?
Då kanske detta kan vara intressant:
http://blocket.se/malmo/Tesla_Model_S_P ... 526218.htm
Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 08 mar 2014 20:52
Ort: Bunkeflostrand

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av Dan »

Det verkar som någon varit snabb att nappa på denna möjlighet då bilen inte längre finns kvar varken på Blocket eller på Autoropas hemsida.
Användarvisningsbild
b232
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 05 mar 2014 14:23
Ort: Jönköping

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av b232 »

Verkar dock ligga en till på blocket nu... 1000 mil.
http://www.blocket.se/ystad/Tesla_Model ... ?ca=17&w=3
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag gillar hur de skrev "Tesla Model S" utan att ange mer... ganska så stor skillnad mellan en S60 och en P85+, både i pris och prestanda.
Det är som att skriva "BMW 5-serie till salu" utan att precisera exakta modellbeteckningen.
Användarvisningsbild
Werzion
Inlägg: 160
Blev medlem: 14 jun 2014 22:18
Ort: Jönköping

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av Werzion »

Det är ju ingen riktig Model S på bilden heller :shock:
Fronten verkar ju vara photoshoppad för att efterlikna en aggressiv Mercedes.
fdbrandis
Inlägg: 4
Blev medlem: 18 apr 2014 08:44

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av fdbrandis »

Provade ringa till Ystad för att fråga om det var 60 eller 85.
Första gången visste inte säljaren något och den ansvariga skulle ringa upp mig. ( Det gjorde han inte)
Ringde igen efter 3 dagar och igen visste säljaren ingenting om bilen och ansvarig var ute, blev inte erbjuden att hans skulle ringa upp mig.

Tyckte priset var högt, provade bygga ihop den själv med den utrustningen som stod och kom fram till 3 000 dyrare för en ny bil.
Om så är fallet så måste det vara först bilen i världen som ökar i värde efter 1000 mig??

Nu när begagnade kommer ut, hur ska man värdera dom?

/Danne
fdbrandis
Inlägg: 4
Blev medlem: 18 apr 2014 08:44

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av fdbrandis »

Bilen på bilden i annonsen från Ystad är en bil från http://unpluggedperformance.com/
De verkar vara en tuning företag som fixar model S.
Användarvisningsbild
Werzion
Inlägg: 160
Blev medlem: 14 jun 2014 22:18
Ort: Jönköping

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av Werzion »

http://www.blocket.se/stockholm/Tesla_M ... 0.htm?aw=1

Ännu en Model S som landat på Blocket.


Vill inte låta/vara negativ men... den är så fullt utrustad att den inte har panoramatak :roll:
(mer info hade ju inte varit fel, förstår inte hur folk och företag är så lata att inte specificera vad det faktiskt är de säljer)

importerad? reg.skylten ser amerikansk ut, för "de svenska" bilarna säljs väl inte med sådana skylthållare på sig va?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av bylund »

Werzion skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Tesla_M ... 0.htm?aw=1

Ännu en Model S som landat på Blocket.


Vill inte låta/vara negativ men... den är så fullt utrustad att den inte har panoramatak :roll:
(mer info hade ju inte varit fel, förstår inte hur folk och företag är så lata att inte specificera vad det faktiskt är de säljer)

importerad? reg.skylten ser amerikansk ut, för "de svenska" bilarna säljs väl inte med sådana skylthållare på sig va?
Bilderna ser ut att vara från USA. Det står "Do not enter" på infartsförbudsskylten, så det är kanske inte den bilen ens.
Bensin-el-hybrid tydligen också...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av Bod »

Försökte leta på reg nr som anges i annonsen, ZIG143, på Transportstyreslens sida , men där fanns reg nr inte registrerat.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av TiborBlomhall »

De verkar inte ha bilen, bara förmedla en amerikansk bil till dig om du nappar, dvs importera.

Sådär lagom oseriöst, kan man tycka...
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av TiborBlomhall »

TiborBlomhall skrev:
Sådär lagom oseriöst, kan man tycka...
Jag har grävt lite mer i det där och vill skärpa min uttalande till väldigt oseriöst.

Att importera en Tesla Model S från USA är inte som att importera en fossilbil.

- Garantierna på Tesla-bilar som importeras från USA, gäller ej i Europa. Om något garantiåtagande ska fixas behöver bilen skeppas tillbaka till USA för att repareras.

- Kontakten för Supercharging är ej kompatibel mellan EU och USA bilar. Dvs Superchargernätverket i Europa går ej att använda.

- Ombordladdarna för USA-bilar hanterar endast 1-fas, ej 3-fas som EU-bilarna. Laddning går mao väldigt långsamt.

- Laddsladden som medföljer behöver modifieras eller användas med adaptrar vilket medför stora risker vid laddning.

Jag tror varken gemene man, eller de som erbjuder hjälp till privatimport är medvetna om dessa skillnader mellan länderna. Man tänker både en och två gånger innan man ska privatimportera en bil från England pga styret på fel sida. Det är småproblem jämfört med att importera en elbil från USA...

(Hmm... det kanske kan bli en nyhetsartikel av det här om några dagar... ;) )
Användarvisningsbild
Werzion
Inlägg: 160
Blev medlem: 14 jun 2014 22:18
Ort: Jönköping

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av Werzion »

TiborBlomhall skrev:
Jag har grävt lite mer i det där och vill skärpa min uttalande till väldigt oseriöst.
Jäklar, ja helt plötsligt blev en USA-import inte värt många ören :)

Ena punkten däremot, "Kontakten för Supercharging är ej kompatibel mellan EU och USA bilar. Dvs Superchargernätverket i Europa går ej att använda." kan jag anses vara underlig utifrån ett allmänt perspektiv. Även om en bil sällan färdas mellan olika kontinenter så kan det väl inte anses smart att vare sig fysiskt eller mjukvarumässigt låsa bilarna... *hjärnsläppet lossnar* Eller aha! det är nog inget aktivt val från Tesla Motors sida utan helt enkelt de olika "el-nätverken" i USA vs. Europa som ställer till det... va inget :)
Användarvisningsbild
Werzion
Inlägg: 160
Blev medlem: 14 jun 2014 22:18
Ort: Jönköping

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av Werzion »

Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av lator »

Och så var den borta...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Werzion
Inlägg: 160
Blev medlem: 14 jun 2014 22:18
Ort: Jönköping

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av Werzion »

http://www.blocket.se/stockholm/Tesla_M ... 3.htm?aw=1

Kan kanske vara samma som föregående annons, känner igen sista bilden samt namnet på företaget, men kan också vara en ny... vem vet hehe

998 700:-
Tesla Model S EL Bil, 2 MÅN, S85 367 Hkr.
Mätarställning: 170 mil
Färg: SVART Svart skinn
Karosseri: Sedan
Info: Automatisk växellåda, El, 2014-09-16. Förmedling av en TESLA S85 367 Hkr 201407 ca 3 mån, Svart Svart nappa skinn, Luftfjädring, nivåregl, Panoramatak i glas, Teknik paket, Vinterhjul, Parksensor, Aircond, Cruise contr, Elhissar, El säten minne, färgat glas, handsfree, keyless go, multifunktionsratt, navigation, regnsens, Eluppvärmda säten, ABS, Back kamera, m, m. TEL 076-8282 175 mera info eller gärna email tack. Omgående leverans....Reservation för mellanförsäljning och pris....
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av bylund »

Fast fortfarande inte särskilt seriöst. En amerikanskreggad och en norskreggad bil på bilderna. Men det står ett svenskt regnummer i annonsen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av bylund »

Enligt Bolagsverkets hemsida existerar inget Golden Classics AB, och enligt denna tråd på cadillacklubben http://caddyinfo.ipbhost.com/index.php?showtopic=43521 så rör det sig egentligen om Bilmäklaren i Södertälje AB som har 1,6 på Reco http://www.reco.se/bilmaklarna-i-sodertalje-sodertalje. Hittills har jag inte hittat något trovärdigt som säger något bra om dem när jag googlat.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 08 mar 2014 20:52
Ort: Bunkeflostrand

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av Dan »

Det svenska registreringsnumret som är angivet tillhör ett släp(!) och inte ens en bil....

[Filtypen tiff har inaktiverats och kan inte längre visas.]

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av bylund »

Helt galet... Jag anmälde detta till Blocket som misstänkt bluffannons, vi får väl se om de reagerar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av TiborBlomhall »

I samband med min artikel om faran med att importera Tesla från USA så mejlade jag dem och påpekade vänligt att de borde vara medvetna om problemen som finns kring importerade elbilar. För att undvika arga och besvikna kunder. Ett seriöst bolag skulle insett problemen efter mitt mejl.

http://teslaclubsweden.se/problemfyllt- ... -fran-usa/

Jag fick inget svar från dem och de har fortsatt sätta ut Teslor på blocket.

Vi får hoppas att ingen stackars kund går på Golden Classics bluffmetoder.
Jag undrar ens om man skulle få bilen efter att man har betalat - eller bara en tegelsten? ;)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av bylund »

Annonsen är borta nu. Om Blocket eller annonsören tog bort den framgår inte.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av Kalle »

kanylbullen
Teslaägare
Inlägg: 764
Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
Ort: Skokloster

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av kanylbullen »

Fast med ett annat fejkat regnummer. Förstår mig inte på sådana oseriösa annonser, varför inte ta med riktiga bilder och lista komplett specifikation? Det är ju inte direkt gratis att annonsera.
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Model S till salu på blocket

Inlägg av vigge50 »

Ny verkar annonsen vara uppe igen på blocket och ingen info på registreringsnumret denna gången heller

http://www.blocket.se/ystad/Tesla_Model ... ?ca=23&w=3
Skriv svar