Såld

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
manks
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 10 dec 2016 22:06

Såld

Inlägg av manks »

Såld
Senast redigerad av manks, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av Zoidberg »

Ink moms?
(Måste det vara men, bara för att va säker..?)
Senast redigerad av Zoidberg, redigerad totalt 1 gånger.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av Feddan »

Borde det inte vara AP2-hårdvara om den lämnar fabrik nu? Det började de väl i mitten av november?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
manks
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 10 dec 2016 22:06

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av manks »

ja ink moms och bekräftad AP1
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av Bjelke »

Jag gissar ändå på att den får AP2 hw :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av Zoidberg »

Well, grymt sugen blir man ju...
Någon som vill ha min S60? :lol:
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Zoidberg skrev:
Well, grymt sugen blir man ju...
Någon som vill ha min S60? :lol:
Spec?
Pris?
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av Zoidberg »

Blåmetallic (2-lager keramisk försegling), AP1, nextgen, pano-tak, premium-interiör.

Facelift -2016. Helsvart inredning med aksträ-dekor.
>400mil.

Har även tonat rutor bak, samt teslas gummi-mattor till hela bilen och whispbar takräcken.

19"slipstream (sommar) samt 19" tesla-original(vinter).
Jag skulle behöva 843.000:-865.300:- för att vilja titta på ett byte. :geek:

858.0000 nybilspris.
-40.000 supermiljöbilspremie
+10.000 lackförsegling och toning.
+15.000 vinterhjul (köpt begagnade i bra skick)
+22 800 4år förbetalt service

Edit. Glömde 4år (8000mil) förbetald service i första beräkningen.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Vad kostar det att uppgradera till 75 kWh?
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av Zoidberg »

Nicke Nyfiken skrev:
Vad kostar det att uppgradera till 75 kWh?
97.000:-
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Zoidberg skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Vad kostar det att uppgradera till 75 kWh?
97.000:-
Hoppsan!

Tror jag behöver de extra 15 kWh. För man klarar väl inte 30 mil motorväg i 110-120 km/h en kall vinterdag med 60 kWh?
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av Zoidberg »

Nicke Nyfiken skrev:
Zoidberg skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Vad kostar det att uppgradera till 75 kWh?
97.000:-
Hoppsan!

Tror jag behöver de extra 15 kWh. För man klarar väl inte 30 mil motorväg i 110-120 km/h en kall vinterdag med 60 kWh?
Frågan är om du ensgör det i en S75...

Då måste du hålla dig under 230wh/km vilket är svårt i dålig väderlek.
Jag hade tittat på S90 för att alltid garantera 30mil.
Eller titta på om du har möjlighet att ladda chademo dom gånger du behöver köra fort och långt.
(Tips: kika på Teslas Demobilar. Där finns ett par fina 75D för under miljonen)


Vi kanske ska fortsätta diskussionen på PM istället så trådskaparen får sin tråd i fred? ;)
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 09 jul 2016 00:30
Ort: Stocksund

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av Beigler »

Nicke Nyfiken skrev:
Zoidberg skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Vad kostar det att uppgradera till 75 kWh?
97.000:-
Hoppsan!

Tror jag behöver de extra 15 kWh. För man klarar väl inte 30 mil motorväg i 110-120 km/h en kall vinterdag med 60 kWh?
Jag gör inte det ens i min 90... :-( Den lägsta förbrukning jag haft är 270. Till det kommer spill för uppvärmning etc som diskuterats i annan tråd. Med endast 80-85 tillgängliga kWh får man inte ihop kalkylen på 30 mil.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av Bjelke »

Beigler skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Zoidberg skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Vad kostar det att uppgradera till 75 kWh?
97.000:-
Hoppsan!

Tror jag behöver de extra 15 kWh. För man klarar väl inte 30 mil motorväg i 110-120 km/h en kall vinterdag med 60 kWh?
Jag gör inte det ens i min 90... :-( Den lägsta förbrukning jag haft är 270. Till det kommer spill för uppvärmning etc som diskuterats i annan tråd. Med endast 80-85 tillgängliga kWh får man inte ihop kalkylen på 30 mil.
Precis, 30 mil i den farten och vinter, då behövs det mer än 75kWh...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Bjelke skrev:
Beigler skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Zoidberg skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Vad kostar det att uppgradera till 75 kWh?
97.000:-
Hoppsan!

Tror jag behöver de extra 15 kWh. För man klarar väl inte 30 mil motorväg i 110-120 km/h en kall vinterdag med 60 kWh?
Jag gör inte det ens i min 90... :-( Den lägsta förbrukning jag haft är 270. Till det kommer spill för uppvärmning etc som diskuterats i annan tråd. Med endast 80-85 tillgängliga kWh får man inte ihop kalkylen på 30 mil.
Precis, 30 mil i den farten och vinter, då behövs det mer än 75kWh...
Jag kanske ska förtydliga att det handlar om sträckan Malmö - Göteborg för min del. Så med "kall vinterdag" menar jag i detta område, vilket inte brukar innebära mer än ett par minusgrader. (Det är ju kallt för oss i söder) ;) Denna sträcka kör jag ett antal gånger varje månad och har gjort så i snart ett år med min P85 utan att någonsin behövt sänka tempot pga räckvidd. Men iofs så sjunker ju hastighetsgränsen när man närmar sig Göteborg så snittet blir nog inte mer än lite drygt 100 km/h.

Jag passerar 2 SuC på vägen så det är ingen fara om det vid något enstaka fall skulle behöva laddas för att nå fram. Men att behöva ladda regelbundet på väg till/från jobbet känns som en för stor uppoffring för att köra elbil med tanke på att jag pendlat denna sträcka i 11 år med fossilbil utan onödiga fördröjningar.

Enligt NEDC siffrorna så ska en S P85 bara komma 12 km längre än en S 75D. Men det är kanske större skillnad i verkligheten om man håller hög fart.

Nä nu har vi kapat tråden totalt och är helt OT. Sorry :oops:
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av apkungen »

Tror att däcken på model x gör väldigt mycket då de stora både är 22 tummare och bredare. Tror är björn nyland kommer att komma ut med ett klipp om det snart.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av Leo »

Som jag förstått det är det mest bredden som påverkar. Inte lika mycket storleken/profilen/fjädringen större däck.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av HelectriC »

Leo skrev:
Som jag förstått det är det mest bredden som påverkar. Inte lika mycket storleken/profilen/fjädringen större däck.
Det är samma bredd på 19" och 21" till Model S (245), men trots detta så drar 21" bevisligen betydligt mer.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Säljes splitterny Model X60D

Inlägg av e5m1r »

HelectriC skrev:
Leo skrev:
Som jag förstått det är det mest bredden som påverkar. Inte lika mycket storleken/profilen/fjädringen större däck.
Det är samma bredd på 19" och 21" till Model S (245), men trots detta så drar 21" bevisligen betydligt mer.
Vikten är viktig:) speciellt på hjulen som är ofjädrad vikt
Så frågan är verklig bredd ( här kan det skilja en hel del mellan däck och även fälg spelar in) och den totala vikten däck+fälg i 19 resp 21"
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Skriv svar