jbark skrev:Och Andersson verkar ju sålt grejer tidigare här så tror inte att han har haft för avsikt att luras utan ni har nog bara olika syn på det. Försök med en dialog igen (privat) och försök kom överens, troligen har det tagit mer energi från er än vad pengarna är värda för er.
Fast kom igen nu. Jag tycker alltid man ska sträva efter att försöka förstå alla parter men nu blir det ju absurt - han har påstått att han säljer en viss vara av ett visst fabrikat och levererar sedan något annat. Och nu är det han som är uthängd, snyft snyft.
Har man goda intentioner och vill undvika missförstånd så förtydligar man en sådan sak (att leveransen är rebrandad, om det nu stämmer alls) i sin annons eller kommunikation till köparen. OCH råkar man då missa att göra detta så ersätter man givetvis köparen eftersom man gjort ett misstag och misstag ska inte belasta motparten. I det här fallet är det ju tydligt att säljaren inte vill ta något ansvar alls.
Jag tycker TCS har en stor fördel jämfört med Blocket/Tradera och det är att vi är en mindre grupp entusiaster där åtminstone jag känner att jag litar på människor i en större utsträckning än vad jag gör annars. Men det kanske håller på att ändras?