Galvaniserad laddstolpe

Här säljer du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
perkovich
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 jun 2021 19:46

Galvaniserad laddstolpe

Inlägg av perkovich »

Jag hittade ingen bra stolpe att montera Wall Connector på som var snygg, stabil och hållbar. Så jag ritade och tillverkade en egen. 156cm hög, 8x8cm i genomskärning. Stort hål centrerat undertill för att kunna dra in rör och kabel och en lång lucka på baksidan för enkel åtkomst (skruvas fast). Bakom laddaren en plåt som matchar Wall Connectorns bakstycke. Svetsad fot med hål i varje hörn för bultar. Förborrade hål för montage. Alla delar varmgalvade (doppade i zink-bad) så skyddad både inuti och utanpå mot rost. När jag ändå var på gång tillverkade jag två stycken men har bara användning av en. Säljer därför den andra här (WC ingår ej).

Ingår: stolpe med lucka, bakstycke (bakom WC), skruvar, galvade gängstavar (40 cm styck) att gjuta fast i marken med muttrar och brickor (både under och över fästet för att kunna justera så den står helt vertikalt), mdf-mall för att gjuta fast stavarna rakt och fint i betongen. Fler bilder finns (max tre i inlägget). 1.500kr vid avhämtning (finns i Bromma/Stockholm).

IMG_5680.jpg
IMG_0126.jpg
IMG_5675.jpg
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Galvaniserad laddstolpe

Inlägg av martinot »

Härligt!

Snyggt jobbat! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar